Klipsc RF 5, RF 7,RC 7, RS7 Limited Edition - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Nei, prisen på en Parasound A21 og RF-7 er vel ganske lik faktsk, men aller helst bør man opp på Parasound JC1 monoblokkene for å få hentet alt ut av RF-7'ene :twisted:

sånn blir det vel med de fleste høytalere at det skal koste flesk for å få det aller siste men det viktigste er vel at hvis man selv er fornøyd med hvordan det spiller så er det bra nok :-D

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    sånn blir det vel med de fleste høytalere at det skal koste flesk for å få det aller siste men det viktigste er vel at hvis man selv er fornøyd med hvordan det spiller så er det bra nok :-D
    hmmm, har sett det så alt for ofte at effekforsterkeren for å drive høyttalerene er dyrere enn selve høyttalerene, hva er det som gjør effekt, altså power så mye dyrere enn selve høyttaleren?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hmmm, har sett det så alt for ofte at effekforsterkeren for å drive høyttalerene er dyrere enn selve høyttalerene, hva er det som gjør effekt, altså power så mye dyrere enn selve høyttaleren?

det er det sikkert noen andre her inne som har ett korrekt svar på, men jeg vil tro at det har noe med innmaten i en effekforsterker kontra en høytaler, det er mange komponenter og derfor antagelig høyere kostnader

ellers vil jeg si at jeg jeg synes det er veldig mye snakk om hvor stor/dyr forsterker som kreves til å drive klipsch, synes dette blir litt
    for mye hauset opp, har hørt b3 på jc1/jc2 kombo og det spillte helt uvirkelig bra, men tror ikke jeg vil kjøpe denne kombo til en 3k ht

de fleste høytalere vil jo spille bedre og bedre jo dyrere forsterkeri og signal de får servert, og dette er vel egentlig litt av "oppgraderingsspøkelset" makt over oss som liker lyd og bilde

er helt sikker på at det finnes en forsterker til rundt 20/30 k som drar rf 7 magisk bra

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rf5 er ikke å få tak på nye i Norge i følge Lsound. Importøren valgte å ikke ta dem inn for salg i Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det er det sikkert noen andre her inne som har ett korrekt svar på, men jeg vil tro at det har noe med innmaten i en effekforsterker kontra en høytaler, det er mange komponenter og derfor antagelig høyere kostnader

ellers vil jeg si at jeg jeg synes det er veldig mye snakk om hvor stor/dyr forsterker som kreves til å drive klipsch, synes dette blir litt
    for mye hauset opp, har hørt b3 på jc1/jc2 kombo og det spillte helt uvirkelig bra, men tror ikke jeg vil kjøpe denne kombo til en 3k ht

de fleste høytalere vil jo spille bedre og bedre jo dyrere forsterkeri og signal de får servert, og dette er vel egentlig litt av "oppgraderingsspøkelset" makt over oss som liker lyd og bilde

er helt sikker på at det finnes en forsterker til rundt 20/30 k som drar rf 7 magisk bra
    Si det sånn Rf 7 Spiller utrolig mye bedre på A 21 hos meg en hva RF 63 gjorde. Og da er jo jeg veldig fornøyd. Ikke missforstå jeg kan godt forstå at andre synes det motsatte men dette er helt klar my kind of speaker.
    Hadde over 4 timer med ren lyttetid i går. De er bare helt utrolige synes jeg :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan kun si meg enig.

Vi har RF-7 i vårt demorom, og den har virkelig overrasket meg. Vi har også RF-83 der, og selv om den er en utrolig høyttaler, så er RF-7 en enda bedre.

Den leverer utrolige mengder dynamikk selv ved middels lave volumer, og den leverer denne dynamikken hele veien fra topp til bunn, og gjør det med en topp som er behagelig å lytte til. Har ingen problemer med å forstå hvorfor denne høyttaleren kom tilbake :razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Si det sånn Rf 7 Spiller utrolig mye bedre på A 21 hos meg en hva RF 63 gjorde. Og da er jo jeg veldig fornøyd. Ikke missforstå jeg kan godt forstå at andre synes det motsatte men dette er helt klar my kind of speaker.
    Hadde over 4 timer med ren lyttetid i går. De er bare helt utrolige synes jeg :razz:

fantastisk bra jeg er hellig overbevist om at a21 gjør en god jobb på de

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av L-Sound - Thomas
    Jeg kan kun si meg enig.

Vi har RF-7 i vårt demorom, og den har virkelig overrasket meg. Vi har også RF-83 der, og selv om den er en utrolig høyttaler, så er RF-7 en enda bedre.

Den leverer utrolige mengder dynamikk selv ved middels lave volumer, og den leverer denne dynamikken hele veien fra topp til bunn, og gjør det med en topp som er behagelig å lytte til. Har ingen problemer med å forstå hvorfor denne høyttaleren kom tilbake :razz:
    Ja det er spesielt diskanten og at den spiller veldig bra og kontrollert på lavere volum som jeg synes er anderledes også. Syntes RF 63 var bra men dette er en mye mer autoritær høytaler.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mater mine RF-7 med en McIntosh MC-602 og det er slettes ingen dårlig match.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Jeg mater mine RF-7 med en McIntosh MC-602 og det er slettes ingen dårlig match.
    Whua 2 ganger 600 W8) 8)

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Her er et dårlig bilde jeg tok i dagmorges. De har en vanvittig fin finish.

De ser skikkelig lekre ut. Mye flottere enn de orginale RF-7 med sort plastfront. Grattis med nye søyler

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    De ser skikkelig lekre ut. Mye flottere enn de orginale RF-7 med sort plastfront. Grattis med nye søyler
    Tusen takk.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er ikke noen gammel bil dette, så ser ikke for meg reperasjoner kommer til å bli noen sak uansett.
    Si ikke det, "alt som går rundt det går sundt" er det et gammelt motto som heter. Og jo nyere bil jo dyrere er nye deler hvis noe ryker

Nei kjøp gamle biler og bytt oftere så man kan holde liv i oppgraderingsspøkelset

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å presisere. Det er kun Rf 5 og 7 som er å få som Limited edition Classic modell. Jeg ble litt lurt av L Sound sine sider som solgte RC og RS 7 som nye men dette er overliggere, altså fra den forriege produksjonen. Men det går noen rykter om at det kommer.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klodrik
    Rf5 er ikke å få tak på nye i Norge i følge Lsound. Importøren valgte å ikke ta dem inn for salg i Norge.
    dumt! rf-5 er lettere salgbar enn de nye tårna, som er høyere og ikke minst såpass dype at de aldri vil vær aktuelle for min del.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-5 er en ypperlig høyttaler... og i mine ører en bedre sak enn RF-7 som for min del ble for massig og "brautene"... forstereri kostet også endel mer på RF-7 mener jeg å huske..

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rf-7 krever et middels stort rom og mer, og mye power. Rf5 er lettere og plassere og krever mindre power(selv om mer alltid bedre). Hadde gått for rf5 var de til salgs i dag. Mon tro hva prisen ville ha ligget på ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    dumt! rf-5 er lettere salgbar enn de nye tårna, som er høyere og ikke minst såpass dype at de aldri vil vær aktuelle for min del.
    Hadde vært veldig kult med et RF sett i stua i tillegg ja. Men RF 7 synes jeg ikke er så veldig dype. Brede er de men i forhold til RF 63 og 83 er de ikke særlig dype

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •