HFA-21SX og SVS PB13-Ultra

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HFA-21SX og SVS PB13-Ultra

Kan de subwooferne nevnt i topicen spille sammen uten at de vil ødelegge for hverandre?

Har lest litt om begge, og har lenge sikla på SVS PB13-Ultra, men jeg har per i dag ikke mulighet til å skaffe meg denne.

Jeg er fullt klar over at disse subwooferene er vidt forskjellige i spillemåte, da Cervin Vega spiller mest bass over 40 hz (?) og SVS spiller under 20 hz.

Men kan man kombinere disse to, sånn at f.eks CV sin "sub" gir meg brystkasse bassen og SVS gir meg filmbassen? Uten at man trenger å skifte subwoofer, men bruke dem samtidig både på musikk og film..

Noen tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan du nok absolutt. God kalibrering for å få de til å spille sammen er vel nøkkelen her for å få dette til å låte skikkelig med god trøkk fra noen av de laveste frekvensene og oppover!

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan bli utrolig morsomt, men som sagt så kreves det god kalibrering. det gjør det jo forsåvidt alltid selv om du hadde hatt 2 like suber.

Skulle jeg brukt disse 2 her hjemme hadde jeg latt ultran spille opp til 40hz og latt cv'n overta der.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hørte på HFA-21SX i dag, den sparket godt ifra seg, men jeg ble ikke veldig imponert likevel, da jeg synes at "subwoofern" var for mye stilt ned sånn at den likevel druknet i lyden fra XLS-215. Og så var det et knøttlite rom med mye gjenklang osv, så jeg likte ikke helt lyden.

Får vel heller høre på den under andre omstendigheter.

Evnt prøve og få tak i SVS'n.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KinoWalla
    Var å hørte på HFA-21SX i dag, den sparket godt ifra seg, men jeg ble ikke veldig imponert likevel, da jeg synes at "subwoofern" var for mye stilt ned sånn at den likevel druknet i lyden fra XLS-215. Og så var det et knøttlite rom med mye gjenklang osv, så jeg likte ikke helt lyden.

Får vel heller høre på den under andre omstendigheter.

Evnt prøve og få tak i SVS'n.
    Jeg har selv cva121 som er samme som hfa121. Den er utrolig god når du skrur opp volumet. Blir bra diskotet. Har også 2 diy svs pc-plus, som ikke er koblet enda, men skal koble de opp, og bruke de mye på film. Så jeg har nesten samme oppsett som deg, med subber. Kan gi respons når jeg får koblet de opp. Posten klarte selvsagt å gi meg toll på forsterkerene som kom fra reprasjon i USA. :evil:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten samme oppsett som meg? Har ikke skrevet om oppsettet mitt her enda tror jeg.. Jeg har foreløpig kun en Yamaha RX-V1500 (gammel sak) og et par Klipsch RB-35 og Klipsch RF-82.

Det jeg mente var at lyden fra XLS-215 ødela opplevelsen ifra HFA-21SX totalt.. Det var XLS-215 som gneldra meg i øra dessverre, og jeg synes ikke CV lyden er helt det store lengre dessverre :/

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo evt gå for PC13 Ultra, like bra som PB men billigere å MYE enklere å plasere.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KinoWalla
    Nesten samme oppsett som meg? Har ikke skrevet om oppsettet mitt her enda tror jeg.. Jeg har foreløpig kun en Yamaha RX-V1500 (gammel sak) og et par Klipsch RB-35 og Klipsch RF-82.

Det jeg mente var at lyden fra XLS-215 ødela opplevelsen ifra HFA-21SX totalt.. Det var XLS-215 som gneldra meg i øra dessverre, og jeg synes ikke CV lyden er helt det store lengre dessverre :/
    Tenkte mest på cv subb til musikk, og svs til film. Det var det jeg tenkte med oppsett :P

Det er en utrolig subb, det er det jeg kan si.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback