Høytalere for noen skjøre ører - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 64 av 64
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Music Angel XD-800MKIII.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hørt diverse høytalere på en liten messe her i byen i dag, kan jeg uten tvil konkludere med at hvis jeg skulle bytte høytalere er ribbon tweeter et must.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    Har lagt til noen bilder av rommet som vedlegg.
    Her har du jo alle muligheter med å lykkes!

Nesten ingen rette vinkler og bokser her og der. En drøm for en akustiker, sannsynligvis.

Sett noen akustikkplater i førsterefleksjonene, så er mye gjort.... Du trenger ikke å feste de engang. Sett de oppå noen bokser e.l. hvis de må opp fra gulvet for å funke.

Se forøvrig denne tråden: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...sjon-demo.html

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    Etter å ha hørt diverse høytalere på en liten messe her i byen i dag, kan jeg uten tvil konkludere med at hvis jeg skulle bytte høytalere er ribbon tweeter et must.
    Jeg vil bare si at jeg vil anbefale å være forsiktig med å ha for stort fokus på teknologi. Det mange andre forhold som spiller inn.

Ser ut som du har godt av å dempe rommet ditt, siden det er lite og høyttalerne står nær hjørnene (og du sitter nær bakvegg?). Vinduer bør være greit, men det er ingenting som demper på veggene. Førsterefleksjon er viktigst, men jeg tror også hjørnene er effektive å dempe. Du får lete i akustikk tråder.

Men om dette er feil høyttalere for deg unasett vet jeg ikke. Du har ikke subwoofer? Hvis du spiller høyt med stativhøyttalere som gir lite nivå nederst i bassen kan det hende at du føler behov for å spille så høyt for å få trøkk at romakutikken blir litt voldsom? Er jeg inne på noe. eller spiller du stort sett på moderate nivåer?

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •