Støtt på en utfordring med mine Radionette Cinema 73B!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støtt på en utfordring med mine Radionette Cinema 73B!!

Hei godtfolk!

Jeg har anskaffet meg et 5.0 sett fra Radionette. Nærmere bestemt Radionette Cinema 73B, 70B og 7C1B.

Har støtt på en liten utfordring med fronthøyttalerne på dette settet. Begge basselementene har nemlig røket på den ene høyttaleren. Lurer dermed på om noen av dere her på forumet kan hjelpe meg med å finne noen billige erstatningselementer?

Planen er da å finne fire nye elementer. Lurer også på om jeg muligens må ha nye diskanter og delefilter også. Får ikke testet høyttalerne som de er nå. Hadde vært fint om noen med erfaringer med dette settet kan bekrefte om det er noe vits i å reparere dem, eller om det bare er å kaste dem!?

Har sett litt på MGR sine X-elementer. Disse er på 8 ohm. Elementene som sto i fra før var på 6 ohm. Diskanten er også på 8 ohm. Blir da litt betenkt på om forsterkeren tåler den ohm-motstanden som da dannes?? (Elementene er koblet parallelt.) Forsterkeren er av typen Pioneer 1016.

Budsjettet på dette bygget er relativt skralt. Ser for meg å bruke maks 1000 kr på det.

Håper på gode svar!

På forhånd, takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lotus_
    Ingen som kan hjelpe meg?
    burde ikke være noe problem med MGR elementene..

har selv brukt mye elementer fra MGR, med overaskende gode resultater.

ohm`en burde ikke skape noe problem for deg. 2 ohm opp gjør ingen skade.

X serien til MGR er jo den dyreste serien, og skal være bra.
    F serien har jeg testet litt, disse funker "ikke" i kassene folk flest bruker dem til, men bruker selv 4stk 6,5" hjemme i stua med greit resultat så lenge kassene er store nok, og bruker 4stk 15" i 2 subkasser jeg har hatt med meg rundt på noen DJ jobber. med nok strøm funker faktisk dette greit, spillte dem så hardt i helgen at magnetene ble så varme at det var vondt å ta på dem :-P men dem funker like bra fremdeles , så jeg er faktisk overasket over kvaliteten..

har også brukt en del av den billigste serien i noen byggverk jeg har laget tidligere, dette er også OVERASKENDE gode elementer til prisen.
    har brukt MGR A-1708 i et par dobbel 8" kasser (elementer til 150kr stk) , også disse funker bra, så lenge man har store nok kasser på dem, har kjørt en 2x120w Rotel forsterker på dem, og det basser nok til at det klirrer i ALT i rommet jeg har dem meget positivt overasket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget for svar!

Har prøvd et par av F-serien selv. Fungerer vel greit. Ingenting mer enn det..:-P (tror jeg hadde feil kasse)

Har derimot stor tro på X-serien! Ser disse skal passe bra i bassreflekskasser på 8-15 liter. Tror volumet på høyttalerkassen er ca. 35 liter. Får legge inni noen planker om det viser seg at den blir for stor:wink:

Men, jeg lurer litt på hvor mange ohm høyttaleren eksakt blir på om jeg kobler 3 elementer på 8 ohm sammen?

Noen som kan fortelle meg formelen for denne typen utregning?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •