Knitring fra Energy C500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer snackbag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Knitring fra Energy C500

Etter rundt 150 timer har jeg for alvor begynt å høre knitring fra det øverste elementet i venstre front i høyttalerparet mitt. Før jeg satt dem opp, mistet en kompis av meg den høyttaleren i bakken der det virket som øverste del tok mesteparten av støyten. Og når jeg begynte å spille dem inn, hørtes høyttaleren OK ut, men nå er knitringen veldig dominerende og ødeleggende. Høyttalerne har stått fullstendig i fred siden jeg satt dem opp.

Er det sannsynlig at fallet har forårsaket knitringen? Det gjelder så vidt jeg hører kun det øverste elementet i den høyttaleren som gikk i bakken. Kan jeg bytte det ut evt. bare fjerne det?

Dilemmaet her er at hvis det er fallet som forårsaket skaden, så er kameraten min i og for seg erstatningspliktig, men det er virkelig kjipt for hans del om han må punge ut for et lite, men fatalt uhell.

Finnes det en enkel løsning på dette, eller må høyttaleren byttes ut? Og er det noen grunn til at jeg ikke har hørt skaden før nå?

Newcomer team_slegga sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan være mulig spola er slått skeiv etter fallet.. da må du nok bytte ut elementet isåfall.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jeg ha elementer fra Energy, eller kan jeg bruke alt som "passer i hullet" so to speak?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det beste er vel å få tak i orginalelement siden delefilteret ditt er tilpasser elementet

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men en ting.. er det knittring? Ikke Skaping? hvis spola er skeiv så vil du høre skraping.. Hvis du hører knittring så er det jo større sjangs for att det er elektronisk støy

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er knitring. Og det merkes langt bedre på dialog på TV-sendinger enn i spill. Har ikke testet film enda. Det virker som om bassen utligner det, når den får sjansen, men det er kun når jeg sitter langt unna.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •