Høytalere på baderom + bakhøytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere på baderom + bakhøytalere

Hei
    Holder på med oppussing, og lurte litt på høytalere til badet.
    Har sett litt på Dynabel IN 6500 og lurer på om det noe lyd i disse. Trenger ikke være noe kjempe god lyd på ett bad, men altså det skal jo høres greit ut også.

Tenkte jeg skulle kjøpa 2 par av disse så kunne jeg brukt ett par til bakhøytalere i stua også.

Satsa på noen gode tilbakemeldinger...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden på badet blir aldri bra uansett. Den høye fuktigheten er ikke bra for høyttalere. Om du ikke tar deg råd til et par høyttalere som tåler fuktighet (utendørs, båt e.l.), velg et par som er billige nok til at du kan bytte dem ut med jevne mellomrom...

Dynavoice lager rimelige høyttalere med akseptabel lyd. De er også lettdrevne nok for en T-Amp (noe småhøyttalere ikke alltid er). Selv har jeg valgt T-Amp med Comet (C-1) -høyttalere til badet. Muligens bytter jeg dem ut med C-4 etterhvert -- men jeg mistenker at de siste vil få adskillig større problemer med fuktigheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynabel IN 6500 kan brukes i båt hvor det ikke er mye sput, så fuktighet ser jeg ikke på noe problem.

Noen som har erfaringer med disse høytalerene?
    Har hatt Dynabel S23 tidligere, og var godt fornøyd med de. Så tror nok dette skal være bra nok for baderommet.
    Men tenker litt på bakhøytalere i stua. Vil ikke ha noen digre hengende på veggen, kunne tenkt meg å fått disse felt inn i taket slik at de ble mest mulig "unsynlig".

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Lyden på badet blir aldri bra uansett. Den høye fuktigheten er ikke bra for høyttalere. Om du ikke tar deg råd til et par høyttalere som tåler fuktighet (utendørs, båt e.l.), velg et par som er billige nok til at du kan bytte dem ut med jevne mellomrom...
    Mine Mirage in-wall er ikke beregnet til utendørsbruk eller i båt og har stått en halvmeter over bobblekaret i snart 15 år, de er like fine.
    Har man varmekabler og avtrekksvifte(alle har vel det) er ikke fuktigheten et problem for høyttalere i bad.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •