Foliere høyttalere - innspill?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Foliere høyttalere - innspill?

Jeg har disse Qln 603 mkII høyttalerne:
    http://qln.se/images/603mkii_oak_hi.jpg

Er rimelig lei fargen og tenkte å foliere sidene. Planen så langt er å beholde sølvet i midten og legge hvit carbo-look på sidene. Folien i seg selv er av meget bra og dyr kvalitet fra 3M, CA-419:
    Vehicle Graphics - Car Wrapping - Products - Graphic Solutions: 3M UK & Ireland:*3Mâ„¢ DI-NOCâ„¢ Carbon Fiber Finish - a look & feel like the real carbon fiber.

Kan evt velge en litt mørkere variant.

Er klar over at farge og design er veldig subjektivt, men likevel, hva tror dere? Kan dette bli bra eller småharry? Den hvite er ikke så typisk carbon-look som de mørkere.

Tenkte evt å gjøre innkjøp før helgen så setter pris på mange innspill.

Edit, bedre bilder her:
    Digital Media Repository

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du beholder sølvet i front så trur jeg det blir en tanke småharry. Men kan tenke meg at om du legger på en mørk farge i fronten så kan det bli direkte stilig

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill.

Å kalle fronten sølv er nok feil ser jeg, den er heller grå. Tenkte du mere type mørkegrå eller sort i fronten da?

Et annet moment som jeg håpet å gjøre veldig enklere ved å beholde fronten-folien, var å trekke den forsiktig av, avslutte carbo-folien fra sidene 5 mm inn og så legge front-folien pent tilbake over der igjen.
    Dette for å spare litt penger og slippe å kutte og knote rundt høyttaler-elementene ol.

Men ser nå at jeg uansett ikke hadde fått av front-folien, den går under sidene og går ikke pent av vil jeg tro.
    Så derfor må jeg evt uansett legge ny front-folie tror jeg, men det tok litt av gnisten fra meg pga de problemene det blir å få det fint..

Men uansett, tilbake til det jeg spurte om før, tenkte du mere type mørkegrå eller sort carbon i fronten da?

Takk igjen.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spent på hvordan resultatet vil bli. Håper på bilder når du er ferdig.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du først skal foliere har du jo muligheten til å lage ett ordentlig motiv! Ser frem til bilder gjerne fra prossesen også..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før jeg legger ut bilder trengs det nok flere tips og råd herfra.. :-)

Det blir nok ikke noe motiv, er fortsatt i tankebanen med disse carbonfargene.

Men er usikker hvilke sort - grå -hvit nyanser..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    personlig syns jeg det hadde blitt utrolig stilig med svart i front. Det er det jeg har som plan på mine selvbygg høyttalere som jeg skal få finert med tid og stunder. Må bare få tid til å prioritere det prosjektet. Høyttaler sidene på mine blir hvit "stein" finering.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å spørre på en annen måte, hva er den mest populære fargen på høyttalere som selges idag? 50 - 50 sort og trefarget kanskje?

Jeg behøver jo selvfølgelig ikke to-farget, og selv om jeg har hengt meg opp i hvit eller svært lys kan jeg også ta f.eks mørk-grå allover..

Edit, raven8, vi skrev visst samtidig.
    Så du tenker dine hvite på siden og sort frem ja. Blir ikke det veldig sjakkmatt? Er det mindre "harry" enn hvite sider og grå foran som jeg la opp til først eller er det mere carbon-looken du tenker kan bli småharry?

JEG ER SÅ USIKKER hva jeg skal velge!! :-| + om jeg greier å få det pent nok, spesielt endene, kantene som er buete.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pianosort (eller High Gloss) er vel det som har majoriteten av salget nå om dagen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    carbon looken syns jeg rett og slett ikke passer på høyttlalere hvis du Spør om min personlige smak. Men har du fundert på helt hvite høyttaler om du spesifikt vil ha lyse farger? Skal du finere og har litt guts kan du jo kombinere hvit med andre farger du liker og heller bry deg mindre om hva andre kommer til å synes. For det er til syvende og sist du som skal trives med dem. For å bare tenke litt høyt har du vurdert hvite sider med kanskje en gultone i front om du liker gult da. Blir spesielt og definitivt noe ikke mange har.

Vet mange kommer til å syns at mine er små harry når de er ferdig siden jeg skal bruke hvit stein finering på sidene, og svart front men for å være helt ærlig DET DRITER JEG SÅ LODDRETT I.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •