Høytaler kabler passer ikke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytaler kabler passer ikke

Hei,

Jeg er ny her på forumet, men lurer på litt hvordan jeg kan koble de forrige høytalerne mine på den nye blueray spillern.

De høytalerne jeg brukte hadde bare noen firkanta plastbiter på ende jeg stakk inni dvd spillern, men på blu ray spillern er det bare 3 phono utganer i blått rødt og grønt eller noe sånt

Finnes det noe slags omformer saker så jeg kan få igang surrounden på den nye spillern ?

Takk for at du leste

Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ayayay, dette går jo ikke. du har kjøpt en spiller... og du ønsker å koble til høyttalere... til det kreves en forsterker. noe som ikke er i din nye spiller høres det ut som...hvilken spiller kjøpte du? og høyttalerne kom fra et komplett sett som kun er ment til å spille med det som var i den esken.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Det høres ut som om din tidligere dvd spiller var en kombiløsning med dvd og reciever i en enhet. Dersom din nye blu ray spiller ikke er en tilsvarende enhet (vilket den ikke høres ut å være) så må du koble blu ray spilleren til en reviever og det samme med høyttalene dine.

Mvh
    Peter

Edit: Var vist litt seint ute der ja...........

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Ja det er mine foreldre som har handla, men jeg har ikke mere peiling av den grunn. Så jeg trenger en forsterker altså.

Spillern de har er en Phillips blueray BDP3000

Hva slags forsterker kan jeg be dem kjøpe da, noe litt rimelig gjerne

Newcomer kjalvard sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er det jo ikke helt umulig at den gamle fremdeles kan brukes sammen med bluray'en... hva slags spiller/reciever var det??

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det er en enkel hjemmekino med innebygd forsterker og dvdspiller du har hatt før,du bare kobler til den røde og hvite phono kabelen som fulgte med blu-ray spilleren bak i den gamle så har du lyd i høytalerne,står tydelig forklart i manualen til philips bdp 3000.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aero8
    Takker for svar.

Ja det er mine foreldre som har handla, men jeg har ikke mere peiling av den grunn. Så jeg trenger en forsterker altså.

Spillern de har er en Phillips blueray BDP3000

Hva slags forsterker kan jeg be dem kjøpe da, noe litt rimelig gjerne
    Philips BDP3000 Blu-ray spiller prisoversikt og produktinfo
    Iflg specs'ene så kan jeg ikke se at det er noen forsterkerutgang. Ikke mere enn det som finnes i linjetrinnet. og det er på langt nær nok til å få særlig med lyd ut av høyttalerne.

Forstår jeg det sånn at de skal bruke den mest til film? ...eller mest musikk?
    Du skriver om surround så vil tro det er det som gjelder og det krever (minst) 5 høyttalere. 1 under tv for dialog 2 på hver side av tv og 2 bak "sitteplass".
    En surround receiver/forsterker inneholder for å forklare det enkelt, en krets som omgjør det digitale signalet fra bluray-spilleren til lyd (evt bilde hvis den er avansert nok).

Slike går du fra 1000-lappen og oppover, men her varierer kvaliteten veldig så ville ikke brukt mindre enn 2-2500 (forruten du kjøper den på FINN.no: Reise, Torget, Eiendom, Bil, MC, Båt, Tjenester ... )

Hvis du trenger hjelp kan sikkert noen hjelpe deg der...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på Kjøp høyttalere, flat-TV, hjemmekinoanlegg og stereo | Hi-Fi Klubben Denon AVR1910 går for 2798,- om dagen, grei receiver til en relativt hyggelig pris.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Se på Kjøp høyttalere, flat-TV, hjemmekinoanlegg og stereo | Hi-Fi Klubben Denon AVR1910 går for 2798,- om dagen, grei receiver til en relativt hyggelig pris.
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gamle er en HTS3011. Har kun to stk phono bak + 5 firkanta åpninger til høytaler pluggene

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LITT store bilder...men siden jeg ikke kan gjøre de mindre får det bare være :)

Dette kan du gjøre ganske enkelt, og mye billigere en og legge 2000,- i egen forsterker..
    Regner med at foreldrene dine er ikke så kresne - og de vil nok ikke høre noe forskjell på lyden uansett..
    Alt du trenger til dette er kun en phono kabel (rød/hvit) til 100,- ...og en HDMI kabel fra blu ray til tv til 200,-
    så er alt som det skal... Legger inn ett par bilder her..

Det første bildet viser hvor du skal sette phone kablene inn i den gammle dvd-spillern din..

Det andre bilde viser hvor du skal sette den andre enden av phono kabelen inn i blu ray spilleren..

Om du gjør som jeg / bildet forklarer så skal det bare være og skru på den gammle spilleren og sette den på aux-inngang,
    så starter du opp blu ray spilleren og så tv'n ... så har du bilde i tvn og lyden ut av surround'en...
    Du må ikke ha HDMI kabel for lyden sin del., men om du har flat skjerm så får du best bilde gjennom HDMI.
    I det tilfellet så drar du bare HDMI'en rett fra blu ray'en og opp i tv.. og lyden vil nå gå gjennom både hdmi'en og phono kablene,
    som betyr at du vil få lyd ut av både tv og surround anlegget, så får du bare sette tv'n på lydløs

Håper du skjønner dette og at det er til hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpen. Dette er toppers

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du det til og funke nå da?
    Uten og måtte bruke flere 1000,- på en ny egen reciver.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå funker det for dem Blir nok en receiver snart uansett tror jeg. Takk for hjelpen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil kunne få de "nye" HD-lydformatene med ny receiver, noe du ikke får med analoge kabler. Du vil også få "skikkelig" surroundlyd fra DVD-plater.
    Men du kan jo ta deg tid og finne ut hva du er ute etter og lete opp gode tilbud
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aero8
    Ja nå funker det for dem Blir nok en receiver snart uansett tror jeg. Takk for hjelpen
    Vil nok sikkert være noe og tenke på og kjøpe nye høyttalere også..
    De som følger med disse "dvd- hjemmekino'ne" er jo ikke av det beste slaget..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •