CERWIN-VEGA HFA-21SX Subwoofer eller SVS PB13-Ultra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CERWIN-VEGA HFA-21SX Subwoofer eller SVS PB13-Ultra?

Vurderer å kjøpe meg subwoofer.
    Vurderer værstingen fra svs eller cerwin vega.
    Har hørt at CERWIN-VEGA HFA-21SX ikke spiller så mye dyp bass stemmer det?

Er også åpen for andre forslag.
    Men vill ha mye trøkk og dypbass, kvaliteten kan være grei.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok gått for svs. Den går vesentlig dypere. Rart å si om slike beist, men synes også svs er mye penere å se på. Trøkker gjør nok begge... Hadde selv moddelen under fra svs, og ja, den trøkket rimelig bra den å...

Newcomer RobertiouZ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eid en SVS PC13-Ultra og eier nå en Cerwin Vega CLS-15SX. Jeg mener selv at Cerwin Vegaen spiller mye bedre til musikk en hva SVSn gjorde. Det kan ha noe med at elementet i Cerwin Vegaen virker mye kjappere og at det er større, men jeg vet ikke sikkert. Og Cerwin Vegaen har en mye høyere morrofaktor til musikk, altså, basstrykket kjennes godt i kroppen, noe som ikke var noe å skryte av på SVSn.

SVSn gikk noe dypere, og gjorde den derfor litt morsommere til film og spill.

Men så vet jeg ikke om CLS-15SX kan sammenlignes med det monsteret du snakker om. (?)

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertiouZ
    Jeg har eid en SVS PC13-Ultra og eier nå en Cerwin Vega CLS-15SX. Jeg mener selv at Cerwin Vegaen spiller mye bedre til musikk en hva SVSn gjorde. Det kan ha noe med at elementet i Cerwin Vegaen virker mye kjappere og at det er større, men jeg vet ikke sikkert. Og Cerwin Vegaen har en mye høyere morrofaktor til musikk, altså, basstrykket kjennes godt i kroppen, noe som ikke var noe å skryte av på SVSn.

SVSn gikk noe dypere, og gjorde den derfor litt morsommere til film og spill.

Men så vet jeg ikke om CLS-15SX kan sammenlignes med det monsteret du snakker om. (?)
    Hvordan du får til dette kan jeg ikke fatte meg på :P Jeg hadde en SVS PB-10 og den spillte bedre enn CLS 12 + en 12" CV sub..

Det kommer ann på hva trådstarter ønsker.. Vil du riste hele huset og få trøkket i brystet eller vil du ha bassen som virkelig rister deg og fremdeles er veldig fin og duger til det meste?

CV = brystbass
    SVS = dypbass

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er som hockey sier... CV er brystbass, mens SVS er dyyyyypbass.. samt endel bryst .

SVS er nok en bedre allround sub, men CV subben er bare sinnsyk. Test i Hjemmekino ga den en vannvittig bra test, eneste minus, den gikk ikke like dypt som de andre.. men til popmusikk o.l. Helt klart CV sin 21". Er det mest film.. da er de fleste ifra SVS bedre!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er som hockey sier... CV er brystbass, mens SVS er dyyyyypbass.. samt endel bryst .

SVS er nok en bedre allround sub, men CV subben er bare sinnsyk. Test i Hjemmekino ga den en vannvittig bra test, eneste minus, den gikk ikke like dypt som de andre.. men til popmusikk o.l. Helt klart CV sin 21". Er det mest film.. da er de fleste ifra SVS bedre!
    Da jeg hørte på 21tommeren hos hifiklubben for noen uker siden sa de til meg at de var beregnet på MUSIKK og ikke film,nettopp fordi de ikke gikk så dypt som f.eks svs.Så til film blir det svs og til musikk CV.kansje du må ha begge to??? Uansett så var det et helt sinnsykt trykk i subben, et slikt lydtrykk som gjør at du merker at det liksom blåser opp! Bass handler jo om å flytte luft så jo større membran jo mere bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var ute hos en kar her for ett par uker siden og hjalp til med å kalibrere litt subb-

Da satt vi opp en HFA-21sx og en 13" fra SVS-

SVS kan ikke stille opp mot cv når det gjelder trykk og punch, samme som at cv ikke kan matche svs sin dypbass- Så du må spørre deg selv om du vil ha enten eller-

Dette ble satt opp med B&W 800 serie i fullt surround og Pioneer amp/bd- =)

Det er nå iallefall min mening etter faktisk å ha prøvd begge top oppimot hverandre.

Kanskje du burde finne deg en allrounder? Velodyne eller REL kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir mye musikk, men litt film også.
    Har forresten cls-215 fra før av å de spiller jo mye dyp bass.
    Hørte selv cerwin vega subben på hifiklubben for en stund tilbake, å den hadde utrolig bra trykk.
    svs-en er jo finere å tar ikke så mye plass som cv-en fremtidsmessig så er vel den mest aktuell.
    Men får vurdere det litt

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av labels316
    Hørte selv cerwin vega subben på hifiklubben for en stund tilbake, å den hadde utrolig bra trykk.
    svs-en er jo finere å tar ikke så mye plass som cv-en fremtidsmessig så er vel den mest aktuell.
    Men får vurdere det litt
    som de fleste her påpeker, så er svs god på dypbass, og cv på brystkassebass, men det betyr ikke at svs taper på musikk, ultra modellen er mye mer musikals og mye kjappere enn de plus og nsd modellene, ikke minst er den en konge på film og dypbass, jeg mener du får mer sub av svs'en, da jeg har den stående på loftet mitt nå men hvis du er brystkassebass hunter, så ville jeg fått for cven, grunnet stort element, mye forsterkerkraft og større kapasitet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Da jeg hørte på 21tommeren hos hifiklubben for noen uker siden sa de til meg at de var beregnet på MUSIKK og ikke film,nettopp fordi de ikke gikk så dypt som f.eks svs.Så til film blir det svs og til musikk CV.kansje du må ha begge to??? Uansett så var det et helt sinnsykt trykk i subben, et slikt lydtrykk som gjør at du merker at det liksom blåser opp! Bass handler jo om å flytte luft så jo større membran jo mere bass.

Skulle hjerne hatt begge to:-D men økonomisk blir ikke det aktuelt:?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    som de fleste her påpeker, så er svs god på dypbass, og cv på brystkassebass, men det betyr ikke at svs taper på musikk, ultra modellen er mye mer musikals og mye kjappere enn de plus og nsd modellene, ikke minst er den en konge på film og dypbass, jeg mener du får mer sub av svs'en, da jeg har den stående på loftet mitt nå men hvis du er brystkassebass hunter, så ville jeg fått for cven, grunnet stort element, mye forsterkerkraft og større kapasitet
    Mye mer musikalske og kjappere enn PLUS modellene? du må jaggu meg ha vannvittig gehør for bass...

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Mye mer musikalske og kjappere enn PLUS modellene? du må jaggu meg ha vannvittig gehør for bass...
    MYE, er å dra det kanskje litt, men en god del kjappere og musikalsk da, jeg har hatt både nsd, og ultra, + hørt plus, men det er bare hva jeg synes da8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av labels316
    Men får vurdere det litt
    Cls-215 er vel ikke nede i dypbassområdet men.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Cls-215 er vel ikke nede i dypbassområdet men.
    Var det jeg og tenkte :P Er ikke mye logikk om CLS 215 gikk dypere enn CV sin 21" sub, haha

Om du har 215 vil jeg nok sette en ekstra fing på CV subben fremfor SVS.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Om du har 215 vil jeg nok sette en ekstra fing på CV subben fremfor SVS.
    Med mindre man føler det er lenger ned i frekvensområdet man savner bassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV 215 er vel ikke akkurat noen dypbassmonstre på papiret.(-3 db ved 38 hz).Kan ikke fatte at noen vil ha mer brystkassebass enn det de produserer.SVS-en vil nok tilføre bass helt ned i kjelleren.Det er skikkelig gøy når man kjenner at sofaen og gulvet bølger i dypbassen.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med riktig rom å plassering, spiller 215 DYPT. Gjorde iallefall det i min stue, og det var LAANGT under 38 hz.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Jeg var ute hos en kar her for ett par uker siden og hjalp til med å kalibrere litt subb-

Da satt vi opp en HFA-21sx og en 13" fra SVS-

SVS kan ikke stille opp mot cv når det gjelder trykk og punch, samme som at cv ikke kan matche svs sin dypbass- Så du må spørre deg selv om du vil ha enten eller-

Dette ble satt opp med B&W 800 serie i fullt surround og Pioneer amp/bd- =)

Det er nå iallefall min mening etter faktisk å ha prøvd begge top oppimot hverandre.

Kanskje du burde finne deg en allrounder? Velodyne eller REL kanskje?
    Gammel tråd dette her, men lurer på en ting; Gikk det greit å få disse to subene til å spille sammen? Ser jo for meg at det er en sinnsyk kombo, med SVSen til dypet, og CVen til breastshaker :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •