B&W CM eller DM600 serie til hjemmekino/stereo? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS SB12-Plus Piano Gloss Black?

Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Heisann!

Hvor selger de eventuellt SVS?, finnes dem i sort høyglans?
    Viktig at dette står i stil med resten av systemet.
    Heisann!

Er denne et godt alternativ?

SVS SB12-Plus Piano Gloss Black Subwoofer - 12" og 425W - SVS - L-Sound AS

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Jeg ble anbefalt denne før jeg kjøpte selv, tok sjansen på en PC12 NSD istedet og håpet på tilgivelse fra regjeringen, dette gikk bra. 2 måneder senere solgte jeg, "sneik" inn en PC13 Ultra. Har ikke fått kommentarer på byttet så den står trygt.

Men du sier at DM683 låter dårlig, og er fast bestemt på å bytte disse ut? Jeg kan ikke helt tro på at DM683 låter dårlig, da er det noe feil en annen plass i elektronikken, og mest sannsynlig så gir du de for lite strøm.

Hvis jeg var deg, ville jeg ha handlet inn Rotel 1572 eller 1582 og prøvd disse på DM683 først, er du fremdeles misfornøyd så er det jo bare å hoppe opp til CM.
    Jeg venter selv på en 1582 som jeg skal teste på mine, eneste som jeg synes har drevet høytalerne bra til nå er en JungSon Duro 2x80 klasse a.

Som nevnt tidligere i tråden, CM9 trenger også strøm, og det har neppe noe for seg å spare inn på elektronikken på disse høytalerne, da tror jeg du kommer til å bli skuffet, igjen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Jeg ble anbefalt denne før jeg kjøpte selv, tok sjansen på en PC12 NSD istedet og håpet på tilgivelse fra regjeringen, dette gikk bra. 2 måneder senere solgte jeg, "sneik" inn en PC13 Ultra. Har ikke fått kommentarer på byttet så den står trygt.

Men du sier at DM683 låter dårlig, og er fast bestemt på å bytte disse ut? Jeg kan ikke helt tro på at DM683 låter dårlig, da er det noe feil en annen plass i elektronikken, og mest sannsynlig så gir du de for lite strøm.

Hvis jeg var deg, ville jeg ha handlet inn Rotel 1572 eller 1582 og prøvd disse på DM683 først, er du fremdeles misfornøyd så er det jo bare å hoppe opp til CM.
    Jeg venter selv på en 1582 som jeg skal teste på mine, eneste som jeg synes har drevet høytalerne bra til nå er en JungSon Duro 2x80 klasse a.

Som nevnt tidligere i tråden, CM9 trenger også strøm, og det har neppe noe for seg å spare inn på elektronikken på disse høytalerne, da tror jeg du kommer til å bli skuffet, igjen.
    Heisann!

Når jeg prøvde DM683, var det sammen med Denon Receiveren AVR-3808A, da synes jeg det låt dårlig, ble noe bedre når jeg bi-ampet dem.
    I ettertid har jeg kjøpt inn effektforsterkeren, Rotel RB-1572 som du nevner over, men har ikke fått den satt opp enda, og fått den prøvd sammen med DM683. DM683 høyttalerne er idag satt opp i et stereo oppsett sammen med en Lyngdorf TDA2200, der fungerer de utmerket, og jeg er fornøyd.
    Saken nå, er at jeg ønsker å få meg en "stue" hjemmekino igjenn, der har jeg mest lyst til å gå for CM serien til B&W, da jeg synes den ser meget lekker ut, vurderte en stund om jeg skulle bygge ut DM600 serien i dette da dette selvfølgelig ville være billigst da jeg har både DM683 og DM685.
    Da ville jeg "bare" trengt en subwoofer og senterhøyttaler i DM600 serien, og kunne eventuellt kjøp CM9 eller CM7 til Lyngdorf forsterkeren i stereo oppsettet.
    Tror selvfølgelig at DM683 ville kommet mer til sin rett hvis jeg hadde drevet den med effektforsterkeren fra Rotel, tanken nå er jo at den skal drive frontene i det forekommende hjemmekinosystemet, om det blir CM7 eller CM9.
    Dette kan jeg jo få testet samtidig, når jeg drar ned igjenn på HFK med effektforsterkeren og tar en siste lytt/demo på CM7 og CM9.
    Jeg legger ikke skjul på at jeg ønsker en CM serie hjemmekino mer enn en DM600 serie hjemmekino, delvis forde CM serien i sort høyglans ser meget lekker ut og vil gjøre seg bedre i en dagligdags stue, etter mitt syn, den minste senterhøyttaleren skal være bedre enn den minste i DM600 serien og at CM serien skal være en bedre serie enn DM600 "overall".
    Men om CM9 er verdt det dobbelte av DM683 i pris stiller jeg meg noe tvilende til, for DM683 er en knallhøyttaler til en meget god pris nå!
    Men jeg er villig til å betale litt ekstra for lekker design, men om jeg går for CM7 eller CM9 til fronter er jeg litt usikker på enda, det vil jeg bestemme meg for når jeg har fått tatt en siste lytt.
    Og hva jeg kommer til å begynne med/kjøpe først avhenger jo også av hvilke inntrykk jeg sitter igjenn med etter å ha hørt en siste gang, om jeg velger CM9 eller CM7 til fronter.
    Har som sagt ca.30-35.000 å bruke i første omgang, vet at dette holder jo til hele CM-systemet hvis jeg går for CM7, CMC, CM1 og Sub, men holder ikke hvis CM9 overbeviser meg skikklig og jeg ønsker å gå for de som fronter, da må jeg ta det litt etter litt.......

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg gir meg

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg gir meg
    Hei

He he , mente aldri at DM683 var en dårlig høyttaler, bare at jeg ble skuffet da jeg kom hjem med dem og fikk satt dem opp med receiveren min, ble bare en utrolig "spinkel lyd" om man kan kalle det det.
    Var nok som du sier, at høyttalerne ikke fikk nok krefter, ble som sagt noe helt annet når dem ble koblet opp sammen med Lyngdorfen.
    Nå har jeg jo Rotel effektforsterkeren til å drive eventuelle fronter, så det bør jo bli bra. Men allikavell er jeg ikke helt bestemt på om jeg skal gå for CM7 eller CM9 grunnet pris forskjellen på disse, det er det vanskligste valget, og om jeg går for CM9, hva jeg skal begynne med å kjøpe inn....
    Har som sagt 30-35000.kr, dvs. 35000 hvis jeg strekker meg litt......
    Går jeg for CM7 til fronter, kjøper jeg hele systemet med det samme, blir jeg overbevist om at det er CM9 jeg bør ha, blir det vel til å begynne med 2.1 system/ 5.0 system eller 3.1 system.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har stoppet opp på ett 4.1 system, måtte bare sende senteren i retur, HTM61, den låt rett og slett elendig. Hørtes ikke ut som HTM61 og DM683 kom fra samme produsent, langt i fra samme serie.

Men gjør meg en tjeneste hvis du gidder, ta og test Rotelen på høytalerne før du rigger dem ned og fortell hvordan det låt. Hvis ikke 1582 duger så er 1572 neste på lista som jeg vurderer å teste.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har stoppet opp på ett 4.1 system, måtte bare sende senteren i retur, HTM61, den låt rett og slett elendig. Hørtes ikke ut som HTM61 og DM683 kom fra samme produsent, langt i fra samme serie.

Men gjør meg en tjeneste hvis du gidder, ta og test Rotelen på høytalerne før du rigger dem ned og fortell hvordan det låt. Hvis ikke 1582 duger så er 1572 neste på lista som jeg vurderer å teste.
    Heisann.

Skal se om jeg får gjort det en av dagene, kan jeg spørre hvilken receiver du har? Jeg bruker idag Denon AVR-3808A, så den blir isåfall koblet opp med den, venter på en AVR-4310, men de hadde leveringsproblemer, så den ble ikke sendt før i begynnelsen/midten av april mnd.
    Hvis jeg får tid til en demo iløpet av denne uken, ber jeg dem på HFK sette demoen opp med AVR-3310 / AVR-4310 da disse er nærmest AVR-3808A i spesifikasjoner, sammen med Rotel RB-1572.
    Kan jo nevne at jeg koblet den opp med en Cambridge Azur 650A og B&W DM685, og det ga et "sykt løft", ble en helt annen høyttaler.
    Syntes faktisk det var en fin kombo, Cambridge/Rotel, ga en "varm" god lydsignatur som jeg likte veldig godt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode greier, jeg bruker en Onkyo NR807 og en Vincent SP-331 som effekt til frontene. Fikk en varm og fin lyd med Vincenten, men jeg har som sagt hørt de spille enda bedre enn dette. Så jeg er veldig spent på å høre om Rotel og B&W er en god match. Det er jo de som mener at NAD og B&W er kanonmatch... men ikke i min verden, jeg stolte blindt på den anbefalingen og gikk på en smell, det ble retur til HFK.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel RB-1572 & B&W DM683

Gode greier, jeg bruker en Onkyo NR807 og en Vincent SP-331 som effekt til frontene. Fikk en varm og fin lyd med Vincenten, men jeg har som sagt hørt de spille enda bedre enn dette. Så jeg er veldig spent på å høre om Rotel og B&W er en god match. Det er jo de som mener at NAD og B&W er kanonmatch... men ikke i min verden, jeg stolte blindt på den anbefalingen og gikk på en smell, det ble retur til HFK.
    Heisann Zebby!

Har vært nede igjenn på HFK og fått testet Rotel forsterkeren med CM9, CM7 og DM683.
    Fikk ikke koblet dette opp med receiver, men med en liten NAD forsterker som Pre (C375BEE), og Rotelen som effekt. Fikk også hørt NAD C375BEE og en NAD C275BEE som effektforsterker.
    Det er alltid vansklig og beskrive lyd, men jeg personlig sitter nok igjenn med at Rotel forsterkeren ikke hadde noen problemer med å drive verken CM7, CM9 eller DM683! Følte at forsterkeren hadde fin kontroll på høyttalerne, nå spillte jeg moderat høyt/ og høyt.
    Spilte ikke MEGA HØYT da det var endel andre kunder i butikken.
    Spilte litt forskjellig, John Olav Nilsen & Gjengen, Donkeyboy, noe R&B og Dance/Techno.
    Ellers la jeg merke til at lydsignaturen ikke var så veldig ulik med Rotel vs NAD, med NAD var nok lyden endel mørkere i klangen hvis man kan si det, Rotelen noe finere lydbilde, men lydsignaturen var ikke som natt og dag hvis man kan si det slik.
    Nå har ikke jeg vært borti så mange effektforsterkere, Rotelen er min første som jeg eier selv, har ikke følt behov for effektforsterker før jeg gikk til innkjøp av DM683, da med tanke på hjemmekino.
    Konklusjonen min er nok at Rotel RB-1572 vil drive både CM9 og DM683 uten noen problemer, det var ihvertfall enorm forskjell fra når jeg spillte de samme høyttalerne på Denon Receiveren AVR-4810, nå låt dem MYE BEDRE!
    Sitter også igjenn med at det vil låte enda bedre når man for dem "hjem", oppsettet idag var nok ikke det beste/optimalt med tanke på plassering og rommet dette stod i.
    Håper dette var til hjelp......

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemelding...

Nå har det seg sånn, at nå står det en 1582 i stua mi og spiller. Jeg ble skuffet eller skuffet er vel feil ord, mere som forventet var dynamikken ikke noe særlig bedre enn hva jeg har med Vincent SP-331. MEN...stort men her... Diskant og mellomtone har den full kontroll, vil si at de låter mere slik jeg forventer at høytalerne skal låte, litt mørk men nøytral på samme tid, noe jeg ikke syntes C275 var, lys og skjærende...så lenge leve forvirringen her, du synes NAD låter mørkere enn Rotel mens jeg har motsatt oppfatning... hehe

Da må det være forforsterker delen som spiller kraftig inn her, har ikke noen annen forklaring. EDIT: Eller at det er ganske store forskjeller på klasse D og AB alikevel.

Men en annen ting du burde teste ut, stikk innom Duet og hør om du får låne en JungSon Duro for å teste på dine DM683, da kan jeg garantere deg at du vil ikke kjenne igjen høytalerne. 2x80 klasse A watt. Jeg hadde den til låns og må låne den pånytt for å vurdere den opp mot Rotel 1582, men jeg vet den vil slå knockout på Rotelen, men jeg liker absolutt lyden i 1582, så vurderingen er om det er verdt de 4000 kronene ekstra for JungSon.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemelding...

Nå har det seg sånn, at nå står det en 1582 i stua mi og spiller. Jeg ble skuffet eller skuffet er vel feil ord, mere som forventet var dynamikken ikke noe særlig bedre enn hva jeg har med Vincent SP-331. MEN...stort men her... Diskant og mellomtone har den full kontroll, vil si at de låter mere slik jeg forventer at høytalerne skal låte, litt mørk men nøytral på samme tid, noe jeg ikke syntes C275 var, lys og skjærende...så lenge leve forvirringen her, du synes NAD låter mørkere enn Rotel mens jeg har motsatt oppfatning... hehe

Da må det være forforsterker delen som spiller kraftig inn her, har ikke noen annen forklaring. EDIT: Eller at det er ganske store forskjeller på klasse D og AB alikevel.

Men en annen ting du burde teste ut, stikk innom Duet og hør om du får låne en JungSon Duro for å teste på dine DM683, da kan jeg garantere deg at du vil ikke kjenne igjen høytalerne. 2x80 klasse A watt. Jeg hadde den til låns og må låne den pånytt for å vurdere den opp mot Rotel 1582, men jeg vet den vil slå knockout på Rotelen, men jeg liker absolutt lyden i 1582, så vurderingen er om det er verdt de 4000 kronene ekstra for JungSon.
    Hei

Kan nok ha noe å gjøre med forforsterker delen ja, Rotelen låt mørk den også, men klarere, kansje derfor jeg opplevde som lysere, dette la man bedre merke til på CM9 enn DM683.
    På DM683 syntes jeg ikke forskjellene var like stor, bare så synd at jeg ikke fikk koblet opp med receiver, fikk liksom ikke testet 100% føler jeg når jeg ikke hadde mulighet til å koble den opp mot receiver.
    Men at den dro både DM683 og CM9 godt, det gjorde den.
    Selv likte jeg lydsignaturen godt!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •