Trenger hjelp til høytalervalg til H200. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Har selv hatt Focal 1027 BE,og de ser jo sykt bra ut hvis det også spiller en rolle.
    Angående Vienna så synes jeg de også virker spennende og blir kanskje gjort innkjøp av de selv.Ser at alle butikkene har lik pris på de.BBG til 30.000 og BCG til 37.000.Men så kom jeg over BESTBUY.NO.Du sparer masse på å kjøpe de der.BBG koster f.eks 22.000 der og i rosewood 24.300 mot 33.000 som er vanlig pris.

BCG har jeg prøvd , og de var veldig bra . Men det virket på meg som om de ikke likte seg spesielt godt på høyt volum . Noe jeg liker da jeg ikke har naboproblemer
    Det kan selvfølgelig være relatert til begrensinger i elektronikken brukt der eller rommet for den del.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gassolini
    BCG har jeg prøvd , og de var veldig bra . Men det virket på meg som om de ikke likte seg spesielt godt på høyt volum . Noe jeg liker da jeg ikke har naboproblemer
    Det kan selvfølgelig være relatert til begrensinger i elektronikken brukt der eller rommet for den del.
    Jeg har ikke hørt BCG, men husker at det var et av ankepunktene i tester jeg leste (at de ga seg litt tidlig). Nei, jeg orker ikke lete for å dokumentere det, men det skal være greit å finne. Jeg har vært utrolig nysgjerrig på dem selv. Hovedsakelig pga. plasskrav og fargevalg. De er griselekre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm,der ble jeg skeptisk og mener å ha lest det om andre modeller av de.Spurte en gang om mine B&W vs BBG og da ble det ikke nevnt noe om at BBG ikke skulle holde følge med de,men mer at de skulle gi mer bass enn B&W-ene.Synes nå mine tåler j.... mye og aldri turt å skru opp til at det er nok på noen måte.

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Della , jeg kom i skade for å få høre såvidt på ett sett med Die musik, meget lovende høytaler . Med rikelig med kraftressurser så tror jeg de trykker noe voldsomt
    Har nå kommet i skade for å ha kjøpt nevnte VA "Die Musik". Som jeg nevnte litt lenger oppe i tråden har jeg også en vane for å bruke litt mye penger i slike butikker.. Tørr påstå at Typhon'ene mine skal klare å mate dem plenty decibel også

Ta deg en tur sørover, jeg har et par Gemme Audio Tanto i sort pianolakk du skulle hørt på, skal få dem billig :-D
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg så det utifra signaturen din at du hadde de under bestilling. Jeg søkte også opp Annonsen din og har lest meg igjennom flere tester av de. Spennende høytaler det der . Og interesant at byggerene har brukt studio JBL fra 70 tallets sin lydsignatur som inspirasjon. Dette er vel et meget ambisiøst mål da de stort sett var store med horn og 12" til 18" Helt ærlig kan jeg ikke forstå at en slik høytaler med en 6,5" mid/bass skal kunne gi så mye.
    Akkurat nå er det påske og ellers er det litt usikkert om jeg skal på jobb eller ikke så er vel best å holde seg hjemme noen dager å se det an.
    Dessuten har jeg brukt noen dager på høytaler test og er litt i tenkeboksen på et par mahler da jeg tror de kan gi mye .

Jeg er forsåvidt glad det var hos en privat jeg hørte Die musik. For etter det lille jeg hørte av dem så hade de en lydsignatur av typen "slike må jeg ha" 8-) .. Men akkurat nå er de nok i dyreste laget for min lommebok.

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan,

Ta deg god tid med lyttingen, det er kanonkjekt å gå å høre på ulike høytalere. Noe som jeg har oppdaget den lille tiden jeg har vært og hørt på ting er at "smaken" på lydkarakter er ofte veldig inviduell. Jeg heller litt mer mot det livlige og nesten påpyntede hjørne, mens han kameraten jeg oftest har med meg liker bedre en litt mer tight og ærlig lydbilde.

Blir litt mye ånnas-ord her nå, men det er ånnas å forklare slike ting

Det som er med Tantoe'ene er at alle som hører dem første gangen begynner å kikke etter sub'en, meg selv inkludert. De har kanskje ikke den beste oppløsningen i verden (det har storebror Katana så det holder derimot), men de spiller utrolig fengende musikk.

Gå etter hjerte og øyne, i mine øyne er ihvertfall det estetiske veldig viktig. Det skal stå på hedersplass i stuen min, selvfølgelig skal det se bra ut!! 8)
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ikke om det låter himmelsk om de ser helt ræva ut. Så klart finish og design teller for at jeg i hele tatt skal få de inn døra

Ankepunktet på Mahlerene er de to 10" på siden . Jeg TROR at de krever en amp med meget god kontroll på bass, krever et stort rom og at de kan være veldig kresne på plassering.

Klarte en finner mange høytalere som liker litt rock og kan flytte mer luft. Blant annet System audio sine , eneste er at med den elektronikken jeg har hørt de så mangler de dybden i lydbildet man får med feks VA og AP .

Er vel muligens på tide å innse at en kan ikke få i pose og sekk

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ikke om det låter himmelsk om de ser helt ræva ut. Så klart finish og design teller for at jeg i hele tatt skal få de inn døra

Ankepunktet på Mahlerene er de to 10" på siden . Jeg TROR at de krever en amp med meget god kontroll på bass, krever et stort rom og at de kan være veldig kresne på plassering.

Klarte en finner mange høytalere som liker litt rock og kan flytte mer luft. Blant annet System audio sine , eneste er at med den elektronikken jeg har hørt de så mangler de dybden i lydbildet man får med feks VA og AP .

Er vel muligens på tide å innse at en kan ikke få i pose og sekk
    Finish er nok en av de parameterne som taler for Mahler;-)
    Når du er skeptisk til H200 til disse, regner jeg med at du har rett. Jeg har ikke forsøkt, men det er 2x7" pluss 2x10" pr. kanal og jeg tror H200 kommer til å slite med det. Du anbefales å lytte før kjøp. Det virker ikke som at mange har Mahler inne, men dog (evt. nettbutikk). Men kanskje Strauss vil passe bedre? Disse er vanskeligere å høre og kjøpe siden de er ute av produksjon.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Etter mye frem og tilbake endte jeg tidligere i år opp med et par AP scopio II , jeg synest de låt helt fantastiske ut på det meste annet en H200 der jeg synest det var noe som ikke helt stemte . Konklusjonen ble vel at Scorpio II ble innkjøpt og så får jeg bruke litt tid å finne erstatter til H200 . Under lytting ble AP parret med Bladeius Thor II , som virket veldig interesant. kombo med monoblokker og pre med HT inngang kan også være aktuelt. Foreløpig skal jeg småtweake litt med oppsettet slik det er og se hvordan det blir med litt justering av romakkustikk m.m

Takker for mange gode innspill som har ført til mange timer prøvelytting på mye interesant .

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt H200 og CDP-4mkII. Jeg lyttet litt til disse på Dynaudio Fokus 220, og det låt bra. Noe jeg ikke har prøvd, men som jeg mistenker vil være en god match: Acoustic Energy.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •