Beste frontene til MAX 15.000.- - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Det er dette inntrykket jeg har fått også, det som er synd er at man ikke kan rade opp alle høytallerne samtidigt i stua å teste. Ja, du sitter på en A51 ja... det var det jeg også skulle ha men det blev for dyrt, så bare frontene får effekt hjemme hos meg.

Dem ser slettes ikke værst ut. Kanskje skal ta meg tid å dra å høre på dem, men dem er relativt små, hvilken sub kompliterer du med?

Dem ligger ikke på siden dems nå hva jeg kan se. Men en Parasound A21 kan drive relativt tungdrevne høytallere.
    Her er en annonse fra de om Focus 220 :
    http://www.soundgarden.no/fileupload/tromso.pdf

En svært imponerende bass av disse (tviler på mine B&W 803 N med 2 x7" basser matcher disse i det nedre registeret) og de var jo blant klassens beste når de kosta 23 k..Løp og kjøp til 14 k.De er pene også,spesielt i rosewood.En A 21 er nok midt i blinken med krefter.
    Hørte på Klipsch RF 83,JBL LS 60,System Audio Ranger og litt dyrere mod fra Focal,B&W og Dali i samme tidsrom.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=Kekka]Klipsch RF-63
    Electrocompaniet Prelude PSF-1
    Dali Ikon 7
    Yamaha NS9900

Hos meg skal det brukes sammen med en Yamaha 765 og en Parasound Halo A21. Så tror dem skal få den effekten dem vill ha hvertfall./QUOTE]

De får nok, uansett valg av høyttaler, den effekten de trenger. Men, hva med signalet, og kvaliteten derfra, som skal forsterkes via f.eks. A21?

Drop receiver som forforsterker. Det vil ha vel så stor betydning for lyden som høyttalerne du velger.

Har hatt en del høyttalere innenfor 15K (inkl. brukt) her hjemme de siste 6-7 årene.

Får du tak i et par RF-63, som jeg har nå etter å ha vurdert dem lenge ... og de blir jaggu stående lenge ... vil jeg mene at du har truffet rett. Hvorfor?. Glem det der "ungdomspjattet" med at de spiller sinnsykt høyt. Det gjør alle andre høyttalere også med riktig effekt. Spørsmålet er om det spiller flott.

Film er utrolig underholdende. Musikk er ditto. Effekten du har allerede, sies å være "match made in heaven" til RF-63.

Hvorfor skal du velge noe annet?

RF-63 er ikke verdens peneste designperler. De er dyyyype (50 cm). Men, spiller de flott? Jepp!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •