Prioritere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20

Tråd: Prioritere

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prioritere

Jeg lurer på å kjøpe klipsch rf 5 eller 35. så er jeg kommer til stykket om forsterker valg. Jeg tenker voldsomt på rotel 1090 og 1068 eller om jeg skal kjøpe yamaha. Forsvarer en yamaha forsterkerens lyd rotel sin lyd mye dårligere? er det verdt å bruke 50 000 mer er vel spørsmålet mitt. Føler du deg mye bedre ved å ha et slikt anlegg.. forsvarer klipsch serien der rotel forsterkeri. hadde vært hyggelig om snickers og andre veldig aktive forumbrukere med mye kompetanse her kommer med sin mening, veldig subjektivt for at jeg skal føle valget mitt bedre nå som jeg først har bestemt meg for å bruke en del kroner. Setter pris på alles forslag selv om det ikke inkluderer noen av alternativene jeg skisserer her!

så har jeg lyst på forslag til en subwoofer som går dypt men som samtidig henger med i svingene. Helst ikke dyrere enn 13 000,- veiledende. fint om noen sier at det er mulig å få den billigere uten å si hvor.

På forhånd mange takk!

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel sin 1068 og 1090 er jo ein knallkombo. Prismessigt, so er det ikkje ein i klassen til 1090 som er i nerheiten til og banken den på krefter og dynamikk. 1068 har du vell lest om? Den er jo skamm rosa opp i skyene da.

Kva slaga Yamaha teinker du på da?

Jmlab sin Electra SW900. Det er ein sub som kan alt.
    Ellers so har du den omtalte sonyen da. SA-WX900.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tror han venter på svar fra deg Jørn :lol:

BTW, Rotel er bra saker det ut fra mine erfaringer med de. Spørs om Yamaha klarer å matche oppsettet du nevner. Uansett så er det umulig å estimere om du vil føle at det er verdt prisen, som jo er ganske høy.

Skulle jeg kjøpt meg nytt forsterkeri hadde jeg hvertfall kjøpt enkle komponenter (les: for -og eff. forsterker) i steden for en integrert løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan en egentlig beverdige Rotel med klipsch fr-5 eller 35?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen påstår at Rotel ikke er så bra sammen med Klipsch. Imidlertid bør du kanskje gi litt mer info om hvorvidt du tenker på noe som er lett å oppgradere, om du skal spille veldig høyt, om du hører mye på musikk, hva er dine referanser på utstyr osv?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utfyller

Vel, jeg kan ikke skryte på meg å hørt min største referanse da prissjiktet ikke har vært så høyt. Men personligheten bør besitte egenskaper som: klar, dypt, og utrolig dynamisk. Jeg vil høre den store forskjellen i variasjonen innen musikk og såvel film. Ser og hører på alt! Er det pink floyd jeg hører vil jeg ha mest live følelse, og at det låter helst like rent som da deres gitar satte lyd i sving. Det beste jeg har opplevd er når jeg har følelsen av at lyden er overalt i lufta og det virker luftig rett og slett - som om musikken puster på meg – har nok oskygen for å trekke noen paraleller til oss. Og det var et Focal Utopia bilstero som ga meg, og en gang jeg gikk inn på hi-fi centeret. Vet endog ikke hvilket annlegg, var for hengt opp i hvordan jeg opplevde musikken. Jeg har ikke rare tiden til å høre og se på slike anlegg enn hva jeg bruker hjemme til å surfe nettet. Og vil gjerne ha litt gratis kompetanse.

Jeg ønsker vel moduler mtp oppgradering. Tenker på prosessor skifte, og høyttalere i fremtiden, men det blir i såfall ikke snakk om å oppgradere dette på nærmere ti år skal jeg være ærlig. Har ikke sett så mange 7.1 inspillinger på de dvd’ene jeg har kikket på heller. Men vil fortsatt være rettet mot framtiden.

Ellers kan jeg si at rommet dette vil stå i vil variere fra 25 – ca. 60 kvdratmeter.

Jeg setter opp en liste utfra hva jeg ”tror” er bra – og jeg vil gjerne at dere tar i fra meg den ”gleden” av å ha bli lurt av meg selv gjennom en placebo. Jeg setter stopp på 75 000, det er muligens ikke så mye for dere, men jeg er villig til å sette av 3500 til oppgraderinger som sidehøyttalere, bakhøyttalere, og kabler pr.stk fortløpende som lønning kommer hver mnd. Jeg vil bare ha et realt fundament for framtiden. Nå har jeg avventet to år og jeg vil avvente de to neste til en bil isteden :roll:

Følgende komponenter ”tror” jeg er bra, delvis liker jeg disse utfra design, funksjoner og antall watt.

Høyttalere:

- Klipsch RF-35, RF-5 oppgraderer gjerne senere med tilhørende serie av bakhøyttalere osv.

- JmLab 900 serie

- Audiovector

- Åpen for forslag så lenge det er noe jeg kan få hørt i tigerstaden.

Sub:
    - Velodyne DD serie, siklet veldig på DD-18. Setter grense her på 35k, hvis ikke jeg er en idiot som tror man kan integrere et slikt monster til ovennevnte fronthøyttalere. Kanskje jeg heller burde tenke mer på sony eller JmLab anbefalinger på forumet.

Forsterkeri:

- Parasound Halo import fra statene evt.

- Rotel 1068 med 1075 effekt.

- Yamaha Reciever

Setter stort spørsmålstegn ved mine tanker. Og ønsker veiledning av Avforum til en herlig opplevelse som vil bli satt stor pris på med bilder av utstyr. Føl fri til å endre oppsett o.l så lenge det ikke avviker helt fra det jeg vil oppleve, men en pekepinn får en ved å titte på utstyret tror jeg. Det meste vil bli styrt fra htpc, så jeg må skuffe dere med at dvd, cd spiller ikke blir inkludert i oppsettet. Jeg føler at jeg har bare et skudd, og vil ikke bomme for jeg vil trolig ikke få hørt disse forsterkerne når jeg først har kjøpt høyttalere på trolig en referanse forsterker?

Hjelp!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje litt offtopic, men noe som har hørt på patos 402? de fikk 100/100 pnts. i en test jeg leste her om dagen.

da slipper man klipsch japseplastfeel aswell!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    kanskje litt offtopic, men noe som har hørt på patos 402? de fikk 100/100 pnts. i en test jeg leste her om dagen.

Har hørt noen rykter om at den patos modellen som ble sendt inn til testing ikke var "original". Den hadde visst blitt modifisert noe. Om det hadde innvirkning på lyden vet jeg ikke, men det er rart om det ikke har det. Det er jo vitsen med å modifisere...

M.a.o. er ikke den modellen 100% lik den som selges til kundene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Utfyller

Sitat Opprinnelig postet av Endorfin
    Sub:
    - Velodyne DD serie, siklet veldig på DD-18. Setter grense her på 35k, hvis ikke jeg er en idiot som tror man kan integrere et slikt monster til ovennevnte fronthøyttalere. Kanskje jeg heller burde tenke mer på sony eller JmLab anbefalinger på forumet.
    Velodyne DD serie vil jeg si er et utmerket valg. En mer fleksibel løsning skal man lete lenge etter. Og du er ingen idiot som tror man kan integrere en Velodyne DD 18 med de høyttalerne du har nevnt. Jeg tør påstå at den kan integreres med de fleste, om ikke alle høyttalere. I tillegg kan den integreres ethvert rom. DD-serien anbefales på det sterkeste.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har aldri sett (eller hørt) RF-5 du, har du vel?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    klipsch er vel amerikansk?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan vel "feeles" japansk for det vel? :lol:

Japansk = plastic-fantastic?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det kan vel "feeles" japansk for det vel? :lol:

Japansk = plastic-fantastic?

Jo, men det blir jo litt pussig at mange uttaler seg om ting de ikke har sett - eller hørt.
    Kan du forklare meg hva som er så "Japansk" med f eks RF-5?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men det blir jo litt pussig at mange uttaler seg om ting de ikke har sett - eller hørt.
    Kan du forklare meg hva som er så "Japansk" med f eks RF-5?
    Nei, jeg sier ingenting om RF-5 jeg, eller noen av de andre Klipch modellene, da jeg ikke har sett de så veldig mye IRL. Jeg bare sa at noe kunne se "japansk" ut selv om det var fra USA, så det jeg sa var vel heller ganske generelt...

Men jeg må si at ut fra de bildene jeg har sett av de siste Klipch modellene, virker de kanskje litt "plastikk". Om man vil tolke det bra eller dårlig er jo en smakssak.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når ein ser ein konstruksjon av Klipsch, so er det berre ein konklusjon. Amrikanske varer, som kan prestere eit vannvittigt lydtrykk.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ser at jeg skrev en kommentar kl. 0137 i dag. dumme meg. var drita. :?

klipsch er sikkert knallbra som høyttaler å være, men består ikke store deler av høyttaleren av store mengder plast?

selv liker jeg ikke plast. synes det er litt "tacky" og liker litt mer robuste materialer. mener ikke å tråkke noen på tærne. håper jeg fikk sagt det jeg mente litt bedre denne gangen. :roll:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch har drevet på i noen år og lager mange serier av høyttalere. At Klipsch består av store deler plast er direkte feil. De minste modellene, som ofte folk tenker på når de snakker om Klipsch, har formstøpt plast i front, ja. Dette gjelder RF-35 og nedover.

Kommer du opp på RF-7/RF-5 (som denne tråden startet med) har disse en annen finish.

For ikke å snakke om Heritage serien med Belle, Klipshorn og andre modeller. Klipschorn er vel den høyttaleren som er lengst serieprodusert i verden. Den har vært i produksjon fra slutten av 40-tallet.

Og beveger du deg inn på det mer proffesjonelle utstyret til Klipsch, er det ganske langt fra dette til "plastic-fantastic".
    Jeg føler meg ikke, som noen antyder "tråkket på tærne", men jeg er tilhenger av korrekt informasjon.

(For øvrig er mitt tips, hvis du ønsker svært mye for lite penger; kjøp en brukt RF-3II. Disse går for rundt 5-6K.)

Siden jeg har både RF-35 og RF-5 selv, så legger jeg ved et bilde for å vise forskjellene i finish

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle du holdt på en av de - hadde det vært rf-5 eller rf-35?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Endorfin
    Skulle du holdt på en av de - hadde det vært rf-5 eller rf-35?
    Ble jeg tvunget, med pistolen klar for nakkeskudd, så hadde jeg selvfølelig beholdt RF-5!

På papiret går ikke RF-5 mye dypere enn RF-35, men i praksis, ved hjelp av rommet så har jeg nesten rettlinjet respons ned til 20Hz! RF-5 er også litt luftigere i toppen, nå snakker vi om det 8" hornet, ja. Når jeg sier luftigere så har vel det sitt utspring i litt mer rettlinjet frekvensgang. Og spiller du veldig høyt, vi snakker om ufattelige 115dB+, så er også RF-5 bedre enn 35, jeg føler at RF-35 begynner å komprimere ved veldig høyt lydtrykk - men det er jo en ren subjektiv følelse...
    Om RF-5 er verd de 5000 mer den koster enn 35 kan sikkert være en annen sak.

Jeg synes rett og slett at RF-5 er en litt bedre høyttaler enn RF-35. Du begynner å nærme deg prof-klassen ved en 5-er.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle bare mangle.