Selge min SVS PB12-NSD og kjøpe 2 XTZ 99 W10.16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Selge min SVS PB12-NSD og kjøpe 2 XTZ 99 W10.16

hei.som tittelen sier.eg er møkk lei det forbanna romet mitt.eg har flyttet ommøblert flere ganger eg finner ikkje plassen til suben min umulig å få bra bass,einaste plassen suben var bra eller veeeldi bra er på pc rommet mitt.men der er alt for litte til og henge opp 42 tvn mon og klipsch rf-52 ht.så derfor lurer eg på om de 2 xtz vill gjøre underverk.eg håper det ihvertfall,har prøvd forskjellige suber her,men til ingen nytte,derfor vill eg prøve 2,men økonomien min tilsvarer at eg kunn har råd til 2 XTZ 99 W10.16.men det må no vel vere bra vel?så håper noen som har 2 XTZ 99 W10.16 kan si noe om de.har hatt en 10 xtz før,men en funker tydligvis ikkje hos meg,eg tror eg må ha suber her for og få den bassen eg ønsker meg.men svs er bra suber,men når man ikkje får det skikkelig til blir man lei og frustret.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til prisen er dette svært gode subber. Jeg kjører 2 stk sammen med rf63, og med litt innsats på plassering og kalibrering kan de spille tilfredsstillende sammen med de. Riktignok kunne jeg vel med fordel ha gått for 12", men det er mye potensiale i 10" også ,og jeg skal gi mine en runde til med litt mer kalibrering for å hente ut det lille ekstra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er dårlig med bassen?
    Før du gjør noe som helst så bør du måle frekvenskurven å se hva som er problemet.
    Det er ingen selvfølge at det blir bedre med 2 subber.
    Hvis du har mulighet så kan du jo låne deg en subb til, og se om frekvenskurven blir bedre.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart. Er så lett å kjøpe noe før man vet hva som er problemet eller hva som fungerer i sitt rom. (har gjort det selv mange ganger :P)
    2 x sub kan være veien, men vanskelig å si noe om uten å ha målt responsen på forskjellige steder i rommet.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du problemer med EN, så får du dobbelt opp med 2 :shock:
    Gjør seg nok med en måling ja.......

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Hva er dårlig med bassen?
    Før du gjør noe som helst så bør du måle frekvenskurven å se hva som er problemet.
    Det er ingen selvfølge at det blir bedre med 2 subber.
    Hvis du har mulighet så kan du jo låne deg en subb til, og se om frekvenskurven blir bedre.
    +1!

ville ikke anbefalt deg å selge den nei, jeg hadde samme problem som deg, og loftet mitt er nesten ikke skapt for å ha lyd i, det er stort, men det er dårlig akustikk osv, bassen blir slukt og jeg får ikke til en god løsning. Anbefaler å kjøpe en radioshack og så måle, har netopp kjøpt min så skal foreta noen målinger jeg også. Evt kan du jo prøve med sylinder sub? kanskje det funker bedre i rommet ditt? jeg hadde box, og nå har jeg sylinder, og nå vil jeg tilbake til box igjen fordi det passet rommet mitt bedre alikavel XD

istedetfor å flytte på møbler osv, prøv å justere fase fra subben, ikke fra forstkerern, da jeg gjorde det fikk jeg en vesentlig stor forbedring

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har pøvd det meste her,han skalle var her og kalibrete den med radioshack,ble bedre men merker på noen scener i filmer blir bassen bare ekkel og det øydleger vel mye for meg,menst andre scener er bassen kanon.suben står på kl 12.men når eg hadde den inne på pc rommet mitt,der va den ikkje ekkel i bassen i noen scener litt engang og sto på kl 11,der va den helt fantastisk,men eg kan ikkje flytte tvn og anlegget inn alt for litte rom.mene g vet eg har et vansklig rom og jobe med,men har prøvd alt her,det greit nok liksom,men etter eg hørde den inne på pc rommet,ble det ikkje så greit lengre,no bare irreterer det meg når eg ser film hehe,for eg vet at den er 10 ganger bedre enn det den er no.
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal få naboen end her til og skru på phase menst eg sitter og hører.men er det noen filmer,scener dere anbefaller at eg skal ha på menst han holder på med phase?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    skal få naboen end her til og skru på phase menst eg sitter og hører.men er det noen filmer,scener dere anbefaller at eg skal ha på menst han holder på med phase?
    Enkleste er vel å bruke sinustoner, men når du ikke har en måling som viser hvor problemet ligger så blir litt fomling i blinde. Hvis du deler feks på 80Hz, og har utfasing i dette området, får justert fasen korrekt, kan du får utfasinger i andre frekvensområdet igjen.

Billigste for deg er å kjøpe en radioshack og gå inn for å få kalibrert fa**skapet. Eller kjøpe deg en EQ1, eventuelt bytte fra PB til en PC modell som jeg har lest skal være enklere å plassere og få kalibrert.

Begynne med 2 suber uansett merke tipper jeg vil lage mere krøll for deg enn hva du har nå, eller du kan ha flaks.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøre 2 stk SUB'er uten å i det hele tatt ha db måler til å kalibrere med er vel så godt som dødfødt..........
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å sette ned gain på sub'en til kl9 og kjør autokorrigering igjen.

Hvis du ikke har dB-måler (populært, men feilaktig, kalt radioshack) så sett på en sinustone på delefrekvensen og få kompisen til å skru sakte på fasen på sub'en til det er der du synes det spiller høyest. Det er ikke perfekt siden så få dB forskjeller er vanskelig å oppfatte, men bedre enn ingenting.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bare dødfødt. Får du ikke til subben du har nå vil det heller ikke hjelpe å bare bytte til noe annet. Følg de gode rådene her, og start med litt strategisk kalibrering/plassering før du vurderer å bytte ut noe som helst. Å kalibrere inn sub(er) uten i det minste en radioshack og et excelark blir famling i blinde.

Ikke bruk filmklipp, men sinustone e.l. for å stille fase.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Prøv å sette ned gain på sub'en til kl9 og kjør autokorrigering igjen.

Hvis du ikke har dB-måler (populært, men feilaktig, kalt radioshack) så sett på en sinustone på delefrekvensen og få kompisen til å skru sakte på fasen på sub'en til det er der du synes det spiller høyest. Det er ikke perfekt siden så få dB forskjeller er vanskelig å oppfatte, men bedre enn ingenting.
    hei.satt gain til kl 9.kjørte autokorrigering,da kom den frem til dette.

Front L:+1,5DB
    Front R:-3,0DB
    Center:+1,0DB
    Sur R:-4,0DB
    Sur L:+1,0DB
    Swfr:+4,5DB

Swfr funket ikkje med 4,5DB,skrudde den opp til 10DB på reciveren,men det ble for lite og synest eg,så skrudde opp på suben til kl11,testet litt,virket ok,men har ikkje fått testet skikkelig ut enda,kl er 01.36 og naboene blir nok ikkje blid hvis eg forsetter og teste ehheh.så får teste videre imorgen tenker eg,men sånn det hørdes ut på det eg testet,hørdes det bra ut,men måtte skru opp til 10DB på reciveren da.eg meiner og ha hørt at den ska ikkje stå på full i reciveren.er det sant?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser rommet ditt ut? Ser du har store forskjeller i db på høyre og venstre. Hvor har du plassert subben?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    hei.satt gain til kl 9.kjørte autokorrigering,da kom den frem til dette.

Front L:+1,5DB
    Front R:-3,0DB
    Center:+1,0DB
    Sur R:-4,0DB
    Sur L:+1,0DB
    Swfr:+4,5DB

Swfr funket ikkje med 4,5DB,skrudde den opp til 10DB på reciveren,men det ble for lite og synest eg,så skrudde opp på suben til kl11,testet litt,virket ok,men har ikkje fått testet skikkelig ut enda,kl er 01.36 og naboene blir nok ikkje blid hvis eg forsetter og teste ehheh.så får teste videre imorgen tenker eg,men sånn det hørdes ut på det eg testet,hørdes det bra ut,men måtte skru opp til 10DB på reciveren da.eg meiner og ha hørt at den ska ikkje stå på full i reciveren.er det sant?

Mener SVS og andre ikke anbefaler at receiveren står på + 10 db på nivå ut.Opp til 0 er vel anbefalt.
    Du hadde noen voldsomme avvik mellom venstre og høyre.Lån/kjøp deg en db-måler og se om du får samme resultat da.
    Når jeg målte fikk jeg en helt annen sub.Den har mye mer futt i dypbassen og en strammere bass.Dette justerte jeg med eq-en på receiveren etter at jeg hadde målt sinustoner fra 20 til 80 hz.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjørte autokorrigering og suben kl 11,det va ikkje så bra,men skrudde den opp til kl 12 og skrudde opp på reciveren til +2,5 db,helt kanon,testet ut virket veldi fornøyd med den innstillingen,men det virker ut som at ht ikkje ble helt i fase no,det er noe som ikkje helt stemmer der no,og eg vill ikkje øydlege det no når eg har fått suben til hehehhe.altid noe her.men som sagt suben virket fantastisk no,sjekket ut die another day den surfe scenen,aldri hørt så flott ut som den gjører no,sjekket ut seven og noen andre.men så va det ht da.what to do hehe.har holdt på i hele dag med suben og dette er det beste resultatet eg kom fra til uten radioshack,må vel si meg fornøyd med det.er mye jobing med det og heheh.men tror eg vill ha meg en SVS AS-EQ1,spare litt først.fikk fin og tight bass no synest eg,men den er ikkje helt i mål merket eg,men fytti pokker heller hvor stor forandring det ble

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan trygt anbefale SVS AS-EQ1. Den er kostbar, men gjør jobben, noe som betyr
    at den er verdt pengene..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt høyttalerene til small og deaktivert delefilteret på subben?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Har du satt høyttalerene til small og deaktivert delefilteret på subben?

hei.jepp det har eg gjort vettu.ht står som small,deaktivert delefilteret på suben.men suben ble bra da ihvertfall,som eg har slitt med etter eg kjøpte RX-V1800.så den klager eg ikkje på no,men no er det hvist ht sin tur til og lage prob heheh.ska ikkje vere lett.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •