Jeg har tidligere hatt PB 12 Plus og den gikk fort ut døra i konkurranse mot JmLab SW 900 og Velodyne SPL 1000 R.
Nå er det helt nytt rom,fronter,effektforsterker mm.Og jeg som har vært litt anti SVS har kjøpt PC 12 NSD-new og er sinnsykt fornøyd.
Siden jeg har hatt en kamerat på besøk i helga fikk jeg ikke stilt den inn skikkelig og det ble nesten rett på Modern Wardare 2.Sinnsykt som denne trøkker.Tidligere har jeg kun prøvd XTZ sin 12" i dette rommet,og det er miiiil i forskjell på de to.Ukaliberert vel og merke.
Har nå kalibrert subben og fant ut at jeg har noen sinnsyke peaker på 45 og 50 hz som jeg ikke klarer å justere bort med EQ-en på Onkyo 905 receiveren.
Har 3 muligheter å stille på som går til +-6 db.Stilte det slik :
25 hz på +6db,40 hz på -6db og 63 hz på +6 db.

1.Går dette mye utover element og subforsterkeren?
2.Kan vel ikke være meninga at man skal stille sub og front på lik db?Subben blir jo ALTFOR høy da.
3.Noen som vet en plass jeg kan finne/kjøpe sinus toner til frontene også?Kun funnet opp til 1000 hz og fant fort ut at B&W 803-ene blir straffet i toppen i dette rommet når jeg målte opp dit og er grunnen til at de låter litt skarpt.

PS..sett mange har spurt om hva man burde velge av PC og PB 12 NSD,og hos Lsound kan man heller ikke finne forskjellen siden de har tatt bort -3 db målinga på PC-en og skrevet : typisk i rom 17 hz eller dypere.Fy,fy-salgstriks.
I manualen som følger med står PC oppgitt til 25 på -3 db og PB på 20 hz på -3db.Ble overrasket der.

Håper på svar :-)