B&W DM683 eiere, se her

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 82
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W DM683 eiere, se her

Er en del her på forumet som har DM683, i den forbindelse er jeg litt nyskjerrig på hva du har koblet til av effekt, og hvordan du synes dette låter. Og hva ser du for deg at du skal oppgradere til etterhvert for å virke tyne det siste av fra disse "kraftslukende" høytalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skulle hatt en tabell der man plottet inn hvilke erfaringer man har med lydkomponenter, og gitt poeng deretter. Dersom tusenvis av brukere fylte inn sine erfaringer i form av tallpoeng, så ville man jo kunne finne hvilke fortserkere og høytalere som passer og ikke passer sammen. I tillegg kunne man jo rangert om kreftene strekker til, etc.

Kunne dette vært noe for det nye avforumet som kommer?

Beklager at jeg ikke vet noe om 683, men jeg kombinerer b&w med onkyo, og er meget fornøyd.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyngdorf

Selv startet jeg med en SDAI2175. Var veldig fornøyd med den. Tilfeldigheter gjorde at jeg kom over en SDA2175 på brukten i sommer, slik at jeg nå kjører 2 stk biampet. Har i den senere tid fundert på om jeg evt kan biampe dem på en annen måte enn jeg gjør nå.
    Kjører i dag med SDAI på diskant og mellomtone, mens SDA tar seg av bassene. Grunne til at jeg har det slik er at SDAI også er forforsterkeren, og jeg så ingen annen fornuftig måte å koble det opp på.
    Det jeg lurer litt på er om strømreserver osv hadde gjort det mer fordelaktig å dele opp systemet slik at en forsterker tar seg av biampingen på en en ht. Bassene vil jeg jo anta drar mer enn diskantene og mellomtonene, slik at SDA vil jobbe noe tyngre enn SDAI slik jeg har koblet det i dag...

Forøvrig syns jeg det låter veldig bra, og har oppgradering av signalkilde som neste steg på to do lista mi.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg testet med bare en receiver, Onkyo NR807, det ble for tamt.

Utvidet deretter med effekttrinn, begynte med en NAD C275. Klart bedre dynamikk men den ødela det meste fra mellomtonen og oppover, alt for skarpt.

Investerte i en Vincent Sp-331 som jeg har enda, har fungert greit, klangbalansen er fin, enda bedre dynamikk, og har mye bedre kontroll i det øvre området enn C275

I dag så fikk jeg lånt meg noe spennende, JungSon Duro, 80 watt klasse a. Driver å varmer opp denne nå så nå blir det en del lytting fremover, veldig spent på om denne kan sparke liv i høytalerne slik at jeg vil dem skal spille.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound Classic 2250 og 2100 pre er noe jeg kan anbefale på 683, spiller veldig tøfft og detaljert!

Har også god erfaring med NAD C275, med da med NAD sin egen C165 PREAMP.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg Bruker en Primare I21, levere 2*75watt (som fungerer) kjøpte den på tilbud på soundgarden, (En midlertidig student løsning), Men jeg syns det fungerer kanll så kan hende jeg blir sittende med den diskanten kan bli en smule skarp, håper folk har mange erfaringer og komme med.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At diskanten kan bli en smule skarp tyder på at I21 er litt for liten for DM683. For lydsignaturen til Primare er ikke hard i toppen.
    Du skulle nok helst brukt I31 på de, men en I21 jo ikke en dårlig stundentforsterker heller da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    At diskanten kan bli en smule skarp tyder på at I21 er litt for liten for DM683. For lydsignaturen til Primare er ikke hard i toppen.
    Du skulle nok helst brukt I31 på de, men en I21 jo ikke en dårlig stundentforsterker heller da.
    æsj, ja den er nok i minste laget ja, den slo seg ut nå:P men blir invisteringer etter hvert, er ikke sikker på om jeg skal bygge på med en forforsterker eller bytte ut med noe større, når tiden kommer:???:

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag Emotiva XPA-5 som jeg benytter på mine 683. Synes dette låter ganske spenstig og bra! Av sammenlikningsgrunlag har jeg ren reciver drift med Onkyo 875 og med Lyngdorf SDA2175. Lyngdorf var langt bedre enn reciverdriften, men låter mindre spennede og dynamisk enn Emotiva XPA-5. Skal i løpet av våren kjøpe en XPA-5 til for å få totalt 10 kanaler disponibelt. Koble frontene til hvert sitt effekttrinn. Skal bli spennede å teste ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Rotel RB-993 effekttrinn som gir 200W per kanal. Har en Denon til forforsterker.
    Meget fornøyd med dette. Nydelig lyd, klar i toppen, og presis i bassen.
    Kunne aldri fantasert å brukt noe mindre forsterker da jeg ofte kjører Rotel'en rimelig hardt, selv med all effekten den har.
    Disse høyttalerene er tungdrevne. Lyd får du uansett, men har du for liten effekt får du ikke særlig driv i dyp mellomtone/bass.

Har sett at flere klager på dårlig trykk i disse høyttalerene. I mitt oppsett kan du i visse filmscener kjenne luften puste deg i fjeset. Herved motbevist den påstanden!

Bare hold deg unna Harman/Kardon på B&W. Det fungerer heller dårlig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterroks
    æsj, ja den er nok i minste laget ja, den slo seg ut nå:P men blir invisteringer etter hvert, er ikke sikker på om jeg skal bygge på med en forforsterker eller bytte ut med noe større, når tiden kommer:???:
    Er nok for snau ja . Er ofte derfor også slike som NAD 375 kommer inn i bildet på disse flotte høyttalerene... det er ikke verdens beste, men til prisen er det få som matcher den på hvordan den behabdler BW 683 .

Primaren din er forresten en vannvittig bra amp, men 683, og BW generelt, er noe "herk" mot forsterkerene :P.

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trouble
    hvilken H/K har du hørt på da? og hvordan syns du det funker dårlig?
    har hørt 683 på min avr-355 med nad 375 som effekt, å syntes det hørtes ganske bra ut! :? syntes faktisk H/Kén hadde litt finere lyd enn 375 alene, men de spiller stort sett ganske likt. nå skal det sies at jeg ikke hører på jazz, klassisk osv... gikk i ac/dc, Scorpions og noe av dagens pop.

Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trouble
    Hva gjør at H/K og B&W er en dårlig match? Sitter å vurderer denne kombinasjonen selv..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående H/K på B&W... Jeg tok kanskje litt i når jeg sa at det fungerte dårlig.
    En god H/K er strømsterk, og driver høyttalerene greit, MEN om du skrur opp vil (og jeg har hørt dette i mange tilfeller) diskanten bli kvass og plagsom.
    Det høres ikke forfærdelig ut altså, men sitter du og planlegger kjøp av B&W og en eller annen forsterker burde du ikke gå for H/K om du har alternativer.

Det fungerer, men det kan bli bedre.

Til dere som bruker denne kombinasjonen; Det er ikke sikkert dere er helt enig i hva jeg skriver, men om dere får sjansen til å høre disse høyttalerene med denon forforsterker, vil dere høre forskjellen.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Kjøpte mine 683 til en Denon Receiver 3808A, dette var meget skuffendes, bi-ampet dem, ble noe bedre, men ikke nok.
    Valgte derfor å kjøre dem i rent stereo oppsett sammen med en Lyngdorf TDA2200, ble noe helt annet det.
    Nå har jeg gått til anskaffelse av en effektforsterker, en Rotel RB-1572.
    Så når jeg får tid vil jeg sette dem opp sammen med Denon Receiveren og effektforsterkeren, tror ikke jeg vil bli skuffet da.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig hvor fort tiden går når man har det gøy, 4 og halv times lytting unnagjort.

Jungson Duro har helt klart kontroll på høytalerene, nå først spiller de slik jeg ville ha dem til hele tiden. Alt løsnet, dynamikken, bunndraget, oppløsningen, holografien, helt rått, til og med Donkeyboy fikk holografi og trøkk. Blir litt sånn at man må prøve masse forskjellige musikk når det spiller så sinnsykt bra som det gjør nå. Kanskje en tanke heftig i mellomtonen etter min smak, men nå er ikke effektrinnet på langt nær innspillt da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon PMA 2000AE, Kan det være noe for mine 683? noen som har prøvd den komboen?

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Parasound Classic 2250 og 2100 pre er noe jeg kan anbefale på 683, spiller veldig tøfft og detaljert!
    Ja, har hørt flere anbefale parasound til B&W. Har selv 2 stk 2250 på klipsch oppsettet mitt, men har per i dag ikke prøvd de på mine 683. Kanskje av frykt for å måtte gjøre et nytt innkjøp...
    Må nok sette forsøket på to-do listen min.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en tid en Parasound HCA-2200 på Klipsch som låt ok... til Klipsch å være Byttet ht til 683, og det låt helt forferdelig! Spesielt bassen ble direkte pløsen, men det har vel skjedd noe med Parasound sine nyere serier etterhvert går jeg utifra.

Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i mitt forrige oppsett hadde jeg yamaha rxv3800 på denne.
    var veldig fornøyd, kunne spille høyt som satan uten at noe vrengte seg, masse bass og det spilte ALT på strak arm.

fikk også kjørt den litt på A-S2000, min nåværende... lite som skilte dem egentlig, litt bedre oppløst, noe dypere bass... ikke noe man merker om man ikke er en aktiv lytter.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •