B&W DM683 eiere, se her - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 82
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som jeg skrev litt lengre opp her, forhåpentligvis er letingen min, og det er den.

Doxa Model 73 står nå å trimmer høytalerne litt, hører det er litt mere "smack", tyngde, smell, rett og slett mere kjøtt på bena i bassen.

Letingen min er som sagt nå over, jeg blir å selge mine DM683 nå, er rett og slett ikke min type høytaler som er glad i trøkk, detaljer og holografi. Når HTM61 samtidig skuffet så mye som den gjorde falt hele prosjektet litt sammen.

Jeg tar nå steget opp fra budsjettklassen til "nedre High End klasse" med ett par Swans F2.2F. Jeg orker ikke samme runddansen med en ny høytaler fra B&W der man må bruke 2-3 ganger mere på effekt enn hva høytaleren koster, så mye penger gidder jeg rett og slett ikke å bruke. Havner uansett på + 100.000 og det får være nok...

Neste uke ligger de på bruktbørsen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har selv ikke DM683, men har hørt denne med en større Denon forsterker (PMA 2000 / DCD 2000) og dette låt fantastisk, anbefales! Som også nevnt skal denne låte bra med doxa

Mvh
    Tilt

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Yamaha Rx-v1800 som pre og Rotel Rb-1572 som effekt på mine 683, den virker og ha stålkontroll på høyttalerne, har også noen Van den Huul høyttalerkabler men disse skal byttes i Xindak snart.

Newcomer kewlar sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor ble det av bassen?

Har ett par Dm 683 har prøvd dæm på nad 372 men det ble bare høyt å ingen bass. Har bro koblet ett par parasound 275( enn på hver høytaller ) Blei bedre men er ikke helt fornøyd. Noen erfaringer angående dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewlar
    Har ett par Dm 683 har prøvd dæm på nad 372 men det ble bare høyt å ingen bass. Har bro koblet ett par parasound 275( enn på hver høytaller ) Blei bedre men er ikke helt fornøyd. Noen erfaringer angående dette?
    Hei.

Hvor lenge har du hatt 683?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    Hei.

Hvor lenge har du hatt 683?
    Jeg har kun hatt de i ett par uke, men høytallerene er i overkant av 1år gammle, kjøpte de brukt av enn kompis. Men har gjort tiltak. Har kjøpt parrasound 275 nr.3 nå.
    Så tenkte å biampe med å kjøre enn av de på mellomtone å diskant i sterio og de 2 andre monokoblet på hver sin høtaller.
    Så får vi se hva som skjer...
    Har sett litt på gain setting bak på parasound, de fikk jeg beskjed av selger om å stille til klokka 12.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare gi dem tid til å bli innspillt, underveis kan du jobbe med plasseringen. Hva slags rom står de i, stort? Spørs hva du har av forventninger også.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Må bare gi dem tid til å bli innspillt, underveis kan du jobbe med plasseringen. Hva slags rom står de i, stort? Spørs hva du har av forventninger også.
    Ja må sikker gi de litt tid. De står i stua mi som er rundt 25kvadrat. Trur plaseringen er ganske grei, har no bært dæm rundt omkring men kom fram til at de hørtes best ut dær jeg hadde satt de først.
    Men var å hørte på ett par Heco Celan XT 501 ( Heco - Sophisticated Sound: Celan XT ) Å den spilte kjellerdypt, Kjempe flott lyd. mulig det er det som gjør at jeg synes Dm683 er litt svak i bassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har NAD c375BEE på mine 683, det funker sykt fett, og du driver dem ut og vell så det.

Bassen er ganske syk på denne forsterkeren, i forhold til det jeg hadde før (Denon 3806), i tillegg til at den kan spille mye høyere og veldig fint og klart.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksanders
    Hei!

Jeg har NAD c375BEE på mine 683, det funker sykt fett, og du driver dem ut og vell så det.

Bassen er ganske syk på denne forsterkeren, i forhold til det jeg hadde før (Denon 3806), i tillegg til at den kan spille mye høyere og veldig fint og klart.
    C275 drev DM683 på langt nær helt ut, så det høres rart ut at 375 greier det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis disse høyttalerne er så sykt vanskelig å drive som det påstås, så er det rart B&W ikke har tatt de ut av produksjon på flekken og laget en forbedret utgave..

Ifølge mange forummedlemmer må man ha forsterker til mellom 20 000 og 30 000 for å drive disse.. Høres jo helt utrolig ut!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - man MÅ ikke ha en forsterker til 20-30.000 for å drive et par B&W683, men jammen hjelper det godt!

Men det er riktig som det sies - disse krever elektronikk som ikke står i forhold til det man vanligvis tenker på til høyttalere i denne prisklassen. Tenker man brukt, kan man tenke i retning av f.eks. en brukt Primare I30, Hegel H200 o.l. - og da snakker vi kan hende en 10-15.000 kroner. Pluss/minus.

Jeg hadde et par DM604 - som vel er å regne som en slags forgjenger til 683 - og de var om mulig enda verre. Så B&W har gjort dette før, de.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Hehe - man MÅ ikke ha en forsterker til 20-30.000 for å drive et par B&W683, men jammen hjelper det godt!

Men det er riktig som det sies - disse krever elektronikk som ikke står i forhold til det man vanligvis tenker på til høyttalere i denne prisklassen. Tenker man brukt, kan man tenke i retning av f.eks. en brukt Primare I30, Hegel H200 o.l. - og da snakker vi kan hende en 10-15.000 kroner. Pluss/minus.

Jeg hadde et par DM604 - som vel er å regne som en slags forgjenger til 683 - og de var om mulig enda verre. Så B&W har gjort dette før, de.
    Hehe, ja er jo helt villt.. Alternativet er jo å hekte på en Emotiva XPA-2 med 2x300 watt da som er skikkelig strømsterk også..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags preamp og signalkilde bruker du da ?! normalt sett så er det for "mye" bass i 683 syns jeg... men du har mer enn nok forsterkeri til å dra dem ialllefall..

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hva slags preamp og signalkilde bruker du da ?! normalt sett så er det for "mye" bass i 683 syns jeg... men du har mer enn nok forsterkeri til å dra dem ialllefall..
    Preampen er enn gammel Electrocomaniet EC4.5. Signal kilden er pc`n, Bruker spotify for det meste men spiller flac også. Dette har jeg koblet igjennom enn Gigawork DAC via usb, mulig det er enn del forringing av siganlet her. Men her som sagt kjøpt enda enn NC275, ialt 3 stk. Så om det nå ikke blir skikkelig liv i de så blir de brukt til tennved til vinteren.

Newcomer moppeken sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører denon avr 4310 sammen med dm 683
    Veldig fornøyd med lyden!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nå godt fornøyd uansett med min c375BEE.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Preampen er enn gammel Electrocomaniet EC4.5. Signal kilden er pc`n, Bruker spotify for det meste men spiller flac også. Dette har jeg koblet igjennom enn Gigawork DAC via usb, mulig det er enn del forringing av siganlet her. Men her som sagt kjøpt enda enn NC275, ialt 3 stk. Så om det nå ikke blir skikkelig liv i de så blir de brukt til tennved til vinteren.
    Kan være noe feil i systemet da... skal være rikelig med "bass" i et slikt oppsett...

Newcomer espen_rud sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

krefter

bruker selv nad m25 på 683-ene mine, dette er bare helt rått.

man trenger ikke så vanvittig mye krefter for å drive de skikkeligt, men disse høytalerene fungerer på en slik måte at jo mere du "putter i de", jo mere klarer i å prestere.

har du en god stereo forserker på 150-200w til 10 lapper duger det i massevis.

er ikke heller altid at det er watten som har mest å si, 683 ene er veldig strøm krevene, så sørg for at den eventuelle forserkeren/reciveren har en god nok strømforsyner.

la om for eks da denne denon 4308, strømforsyneren i disse er svake, sg klarer kun å drive de 140 oppnevnte wattene i 2 kanaler samtidig, når du derimøt switcher over de å benytte alle de 7 kanalene sill effekten synke til max 100watt per kanal.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å lyttet på 683 på Hifi Klubben i dag.
    Forsterkeren var en Denon PM1510 på 2x75 watt.

Valgte denne forsterkeren med vilje, fordi om denne kunne drive 683 så kan en reciever med "7x120 watt" det også.

Var Pink Floyd som lå i plateskuffen.. Og i mine ører låt det kjempebra!
    Nydelig stereoperspektiv, og merket ingenting til at lydbildet falt sammen ved høyere volum.

Nå kan det selvfølgelig hende at det hadde vært enda bedre med en større forsterker, men dette var slett ikke ille!

Når jeg hører musikk så hører jeg alltid i stereo, og da skal jo receiveren yte disse 2x120 wattene, og det burde være bra nok tror jeg.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •