B&W DM683 eiere, se her - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 82
    Newcomer nosound sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Som det ble nevnt i en post lengre opp kan folk få følelsen av at bassen blir noe dårligere med ICE/mer effekt. Det samme opplevde jeg, men med litt mer lytting var det klart at bassen var strammet opp noe, og var mer musikalsk riktig for å si det på den måten. På diskant/mellomtone kan jeg ikke si jeg opplevde den store forskjellen, men uansett; nå som jeg vet hvordan det kan låte, vil jeg ikke gå bort fra å bruke det ekstra effekttrinnet.

Fikk et akutt anfall av oppgradering/byttesyke, og bestilte nettopp Emotiva xpa-2 og usp-1, så da blei det ikke SDA2175 leill, men takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på hi-fi klubben i trondheim, og der ente je gopp med NAD 375BEE, har akkurat koblet opp og spilt litt, her er det bra trykk hvertfall,

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan gå god for Rotel 1582, har dere sjansen så er dette effekttrinnet verdt en lytt, låter veldig bra fra mellomtonen og oppover.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Jeg kan gå god for Rotel 1582, har dere sjansen så er dette effekttrinnet verdt en lytt, låter veldig bra fra mellomtonen og oppover.
    Men til mine preferanser så blir dette enda for snaut rent dynamisk, selv om lyden overall var veldig behagelig. Denne går desverre i retur da den ikke tilfører anlegget mitt noe særlig utenom fra mellomtonen og oppover.

Jeg tror jeg skal begynne å lete i 20-30.000 kroners klassen, eventuelt selge høytalerne. Begynner å bli lei av å lete etter effekttrinn som kan sparke liv i disse utrolige ineffektive høytalerne.

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men til mine preferanser så blir dette enda for snaut rent dynamisk, selv om lyden overall var veldig behagelig. Denne går desverre i retur da den ikke tilfører anlegget mitt noe særlig utenom fra mellomtonen og oppover.

Jeg tror jeg skal begynne å lete i 20-30.000 kroners klassen, eventuelt selge høytalerne. Begynner å bli lei av å lete etter effekttrinn som kan sparke liv i disse utrolige ineffektive høytalerne.
    Prøvd Emotiva?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    Prøvd Emotiva?
    Har ikke det, men litt skeptisk på produktene deres uten å ha så alt for mye kunnskap om dem. Hvis jeg ikke er fornøyd så blir det sikkert mye styr med tanke på retur tilbake til statene. Når den største effektforsterkeren til Rotel ikke greier å drive disse skikkelig så begynner jeg å lure på hva **** de egentlig trenger for å spille skikkelig, eneste gangen jeg har hørt de blomstre var når de fikk 2x80 klasse a watt.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke det, men litt skeptisk på produktene deres uten å ha så alt for mye kunnskap om dem. Hvis jeg ikke er fornøyd så blir det sikkert mye styr med tanke på retur tilbake til statene. Når den største effektforsterkeren til Rotel ikke greier å drive disse skikkelig så begynner jeg å lure på hva **** de egentlig trenger for å spille skikkelig, eneste gangen jeg har hørt de blomstre var når de fikk 2x80 klasse a watt.
    Du retunerer ikke Emotiva, du selger dem for omtrent samme pris som du ga for den her hjemme. Ta en titt på de 4-5 siste sidene i den tekniske Emotiva tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Du retunerer ikke Emotiva, du selger dem for omtrent samme pris som du ga for den her hjemme. Ta en titt på de 4-5 siste sidene i den tekniske Emotiva tråden.
    Jooo, kanskje, men litt skeptisk... hjelper ikke at det trykker bra hvis den fucker opp mellomtone og diskant, da er det like fort ut igjen som den kom inn.

Hadde sett for meg en Doxa Model 73 denne gangen...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jooo, kanskje, men litt skeptisk... hjelper ikke at det trykker bra hvis den fucker opp mellomtone og diskant, da er det like fort ut igjen som den kom inn.
    Den har ihvertfall ikke "fucket opp mellomtone og diskant" hjemme hos meg. Heller tvert i mot etter min mening, sammenlignet med Lyngdorf SDA2175.

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde sett for meg en Doxa Model 73 denne gangen...
    det høres ut som om at du har prøvd en del forsterkere nå... hvilken for-forsterker har du? har du vurdert/testet om den kan være roten til alt det "vonde"? eventuelt rommet du sitter i... har store problemer med bass og diskant i min leilighet p.g.a. dårlig akustikk i rommet. det har mye å si!

Emotiva XPA serien er beskrevet som litt tung i bassen og nøytral i toppen. jeg synest min XPA-5 ikke "farger" lyden stort når jeg har den bak min H/K avr-355.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    det høres ut som om at du har prøvd en del forsterkere nå... hvilken for-forsterker har du? har du vurdert/testet om den kan være roten til alt det "vonde"? eventuelt rommet du sitter i... har store problemer med bass og diskant i min leilighet p.g.a. dårlig akustikk i rommet. det har mye å si!

Emotiva XPA serien er beskrevet som litt tung i bassen og nøytral i toppen. jeg synest min XPA-5 ikke "farger" lyden stort når jeg har den bak min H/K avr-355.
    Rommet er helt klart ikke det beste, heller mere mot den andre enden av skalaen, L shape og gode greier. Men har greid å trylle frem ganske ok kurver etterhvert målt med REW.

Pre er en Onkyo NR807, den vil jeg faktisk sammenligne med Rotel 1582, meget lik i lydsignaturen og den effekten jeg får av den. Jeg hater skarp lyd og masse sssss`r, men vil ha litt varm/mørk samtidig klar lyd med trøkk. Med 1582 savner jeg trøkk, noe jeg fikk med Jungson Duro, men jeg føler at noe ikke helt stemmer med det effekttrinnet kvalitet og prismessig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært gjennom NAD C372, Rotel RMB-1075("bare" 2 kanaler) og Parasound Halo A23 på mine.

Parasound er helt klart det som passer best i mine ører av disse tre. :-)

Newcomer espen_rud sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

krefter

jeg bruker en alminnelig/bellig surround receiver som for forforsterker og nad m25 som effekt på disse, htm1 og 685.

dette låter grommkult til de grader...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å finner ut en pakke som kan passe bra sammen her, så det hadde vært fint med noe feedback om jeg er på rett spor. Vil en Onkyo TX-NR807/ TX-NR1007 koblet til en Rotel RB-1562 kunne drive DM-683 fullt ut?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hammerpants
    Driver å finner ut en pakke som kan passe bra sammen her, så det hadde vært fint med noe feedback om jeg er på rett spor. Vil en Onkyo TX-NR807/ TX-NR1007 koblet til en Rotel RB-1562 kunne drive DM-683 fullt ut?
    Nei, hvis du ser litt lengre opp så ser du at jeg nettopp har testet en 1582 på DM683, personlig ville jeg ikke ha hatt noe mindre.

Skal du ha noe som greier å drive disse høytalerne hvor dem virkelig blomstrer så tror jeg du må plusse på 10.000 på forsterker budsjettet ditt.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, hvis du ser litt lengre opp så ser du at jeg nettopp har testet en 1582 på DM683, personlig ville jeg ikke ha hatt noe mindre.

Skal du ha noe som greier å drive disse høytalerne hvor dem virkelig blomstrer så tror jeg du må plusse på 10.000 på forsterker budsjettet ditt.
    Hei Zebby!

Har du prøvd Cambridge effektforsterkeren?, er jo endel som synes dette er en bra match til B&W.
    Leste forressten på AVS Forum, at var enkelte som mente at Rotel RB-1572 var litt mørkere i klangen og ga en strammere bass enn Rotel RB-1582.
    Kan jo være verdt et forsøk det også!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei Zebby!

Har du prøvd Cambridge effektforsterkeren?, er jo endel som synes dette er en bra match til B&W.
    Leste forressten på AVS Forum, at var enkelte som mente at Rotel RB-1572 var litt mørkere i klangen og ga en strammere bass enn Rotel RB-1582.
    Kan jo være verdt et forsøk det også!
    Skal legge Cambridgen på minne, nå har jeg snart en Doxa Model 73 underveis, forhåpentligvis er letingen min over nå.

Newcomer nosound sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var xpa-2 og usp-1 fra Emotiva i hus, og må si det blåste liv i mine 683 ! Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-amper mine med noe litt bakvendt som onkyo 805 på bunndel og abrahamsen v4.0 i topp.Abrahamsen låter veldig fint og fyldig i topp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt Primare I21 på disse høyttalerne?
    Er vel altfor svak for disse vel?

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •