B&W DM683 eiere, se her - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 82
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hmm

Jeg hadde en Nad T765 og SDAI2175 effekttrinn på frontene var ikke helt fornøyd, så solgte jeg begge forsterkerne å kjøpte meg en NAD T785. Da ble høytalerne akkurat slik jeg hadde lest og hørt om de på blader og forum.

Nå spiller de helt sinnsykt bra, Nad T765 kunne være litt skarp i toppen, men når jeg byttet til 785 ble alt rett å slett bare sinnsykt bra.
    2 Største forskjellene ble det et heeeeeeelt annet lydbilde og stereo ble det skikkelig trøkk med stor T.

Neste steg er å kjøpe meg 1 ny sub, har en SVS 10 fra før. Og oppgradere reiciveren til HD Modulen..

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon + Rotel.

har kjørt mine 683 på Denon 3806 biampet, i litt over ett år nå å det har fungert supert, men lyden kunne bli litt grøtete og ikke så detaljert når man spilte høyt. Men man merket at det ikke var nokk drag i denonen til å drive dem fult ut. så har nå kjøpt meg en Rotel 1070, med van den hul silver signalkabler, og dette fungerer Drit bra. Fikk med en gang dypbassen, og detaljene som jeg hadde savnet med Denonen.

Jeg synes denne komboen fungerer bra, skal senere oppgradere til en Rotel 1070 til å brokoble dem å få 2x360watt i vær høytaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg ett slag i trynet i dag, overraskelser hele tiden. Jeg har påstått ganske hardt at Onkyo NR807 er for liten til å drive DM683. Koblet HT til receiveren i dag for å sammenligne HTM61 og DM683 slik at jeg ikke fikk noen farging fra effekttrinnet.

Det høres slett ikke værst ut, jeg må bare krype til korset og innrømme det, selvfølgelig mangler det en del trøkk og dypbass, men jeg tror mange ville ha vært fornøyd med denne lyden og kanskje droppet effekttrinn. Selv når jeg koblet inn senteren så virker det sånn at at effekten ikke tapte seg. Hva som skjer når jeg får DM685 på receiveren skal jeg ikke spekulere i, jeg skal i allefall ha ett åpent sinn, det blir billigst i lengden har jeg skjønt.

Om du taper en del på dypbass og trøkk så tar du det igjen med en sub og frekvensdelinger i hjemmekino sammenheng, for musikk lytting i ren stereo så blir det selvfølgelig noe annet.

Lærer stadig noe nytt, neste jeg skal lære meg er å ikke bruke så mye penger.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Fikk meg ett slag i trynet i dag, overraskelser hele tiden. Jeg har påstått ganske hardt at Onkyo NR807 er for liten til å drive DM683. Koblet HT til receiveren i dag for å sammenligne HTM61 og DM683 slik at jeg ikke fikk noen farging fra effekttrinnet.

Det høres slett ikke værst ut, jeg må bare krype til korset og innrømme det, selvfølgelig mangler det en del trøkk og dypbass, men jeg tror mange ville ha vært fornøyd med denne lyden og kanskje droppet effekttrinn. Selv når jeg koblet inn senteren så virker det sånn at at effekten ikke tapte seg. Hva som skjer når jeg får DM685 på receiveren skal jeg ikke spekulere i, jeg skal i allefall ha ett åpent sinn, det blir billigst i lengden har jeg skjønt.

Om du taper en del på dypbass og trøkk så tar du det igjen med en sub og frekvensdelinger i hjemmekino sammenheng, for musikk lytting i ren stereo så blir det selvfølgelig noe annet.

Lærer stadig noe nytt, neste jeg skal lære meg er å ikke bruke så mye penger.
    Der har jeg også vert
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...nnet-mitt.html
    De er nok ikke så dårlige som mange hevder disse reciverne våre!
    Hvertfall ikke når man kommer opp i 10k klassen og oppover!
    Til "normalt" volum,og "normale" holder de stort sett i massevis!
    Og særlig siden de fleste har sub i tillegg
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Der har jeg også vert
    Det er ikke alltid tilfelle.. Min denon 3806 klikker seg ut mange ganger når jeg ser på film, altså når alle kanalene var i bruk, med mine 683 og htm61 og dali r1000. Derfor oppgraderte jeg til et effekt trin. og likte den nye lydsignaturen jeg fikk i frontene.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik
    Det er ikke alltid tilfelle.. Min denon 3806 klikker seg ut mange ganger når jeg ser på film, altså når alle kanalene var i bruk, med mine 683 og htm61 og dali r1000. Derfor oppgraderte jeg til et effekt trin. og likte den nye lydsignaturen jeg fikk i frontene.
    Klart det er ikke alltid tilfelle,men så er da 683 kjent for å vere eksremt vanskelige å drive også da! Så derfor bør disse høytalerne unngås hvis man kun har en reciver - det fins da rikelig med høytalere som vil gi et bedre resultat på en reciver,emm disse B&W 683

Aldri en regel uten unntak
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det er ikke alltid tilfelle,men så er da 683 kjent for å vere eksremt vanskelige å drive også da! Så derfor bør disse høytalerne unngås hvis man kun har en reciver - det fins da rikelig med høytalere som vil gi et bedre resultat på en reciver,emm disse B&W 683

Aldri en regel uten unntak
    Næi det er helt sant:P Men skal man ha B&W 683 og skal kunne spille høyt, så burde man ha en effektforsterker

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik
    3806 er relativt strømsvak også da, spessielt kontra de 2 forsterkerene de andre her nevner. Onkyo 807 og Pioneer LX 82 er nok "bedre" til det bruket.

Nye Denon, feks. 3310, drar 683 veldig bra faktisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har jeg også vert
    Var en del nyttig lesestoff i den tråden der. Har sittet å lest og googlet i hele helgen etter det effekttrinnet som passer mitt oppsett best, tenkte da på en 5 kanals, og Rotel 1575 virker som en heit kandidat. Men er litt skeptisk på disse klasse D forsterkerne, spesielt med tanke på at folk beskriver dem som slanke i bassområdet.

Men etter at jeg fikk meg en solid nedtur på senterhøytaleren så vurderer jeg å holde meg på 4.1 og drite i hele senteren til det kommer ett bedre alternativ enn HTM61.

Dermed begynner jeg å få våte drømmer om JungsSon Duro igjen, men 16 lapper når du kan paralellimportere samme produktet selv til under 5000 gjør at jeg setter meg litt på gjerdet. Vil bare ha noe som kan drive disse forbanna høytalerne på en skikkelig måte og som låter bra uten å måtte overtrekke sparekontoen. :???:

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men etter at jeg fikk meg en solid nedtur på senterhøytaleren så vurderer jeg å holde meg på 4.1 og drite i hele senteren til det kommer ett bedre alternativ enn HTM61.
    Har HTM61.. og er kjempe fornøyd med lyden Har lest at det er mange som mener denne er dårlig, men i mine ører er den kjempe bra

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en del nyttig lesestoff i den tråden der. Har sittet å lest og googlet i hele helgen etter det effekttrinnet som passer mitt oppsett best, tenkte da på en 5 kanals, og Rotel 1575 virker som en heit kandidat. Men er litt skeptisk på disse klasse D forsterkerne, spesielt med tanke på at folk beskriver dem som slanke i bassområdet.

Dermed begynner jeg å få våte drømmer om JungsSon Duro igjen, men 16 lapper når du kan paralellimportere samme produktet selv til under 5000 gjør at jeg setter meg litt på gjerdet. Vil bare ha noe som kan drive disse forbanna høytalerne på en skikkelig måte og som låter bra uten å måtte overtrekke sparekontoen. :???:
    Tja ,vet ikke helt hva jeg skal si til det at klasse-D er så slanke i bassen!
    Som det kom frem av tråden,så ble det bedre med Pioneer'en, enn med det effektrinnet,både i bassen og ellers!
    Men jeg har nå Pio LX 82,som også er klasse-D (ice power),og denne er neimen ikke slank i bassen! Syns den låter veldig bra på alle måter,og særlig på MA GS 20,som jeg går å venter på!
    Har hatt dem på demo her hjemme,og ble frelst,hehe:grin:
    Men nå er jo den Rotel'en du viste til over dobbelt så kraftig som den jeg hadde da,så er sikkert bra den!
    Men jeg føler hvertfall ikke behov for noe effekt-trinn med den reciveren jeg har nå - meeen....... man skal jo aldri si aldri:grin:

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som det kom frem av tråden,så ble det bedre med Pioneer'en, enn med det effektrinnet,både i bassen og ellers!
    Men jeg har nå Pio LX 82,som også er klasse-D (ice power),og denne er neimen ikke slank i bassen! Syns den låter veldig bra på alle måter,og særlig på MA GS 20,som jeg går å venter på!
    Men nå er jo den Rotel'en du viste til over dobbelt så kraftig som den jeg hadde da,så er sikkert bra den!
    Men jeg føler hvertfall ikke behov for noe effekt-trinn med den reciveren jeg har nå - meeen....... man skal jo aldri si aldri:grin:

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opps.kom vist en dobbelpost her:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt hjemmekinoen på is for øyeblikket, skuffelsen over HTM61 gjorde at jeg mistet lysten å bygge videre i samme serie.

Så derfor, dropper jeg Rotel 1575 og vurderer seriøst en 1582 i stedet, eventuelt en 1572.

Men denne gangen bestiller jeg ikke før jeg får forsikringer om at dette vil låte bra, begynner å bli lei av å returnere produkter tilbake til nettbutikkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine 683 kjørte jeg først på receiveren Pioneer VSX LX-60, som i følge flere testbenker er en relativt habil forsterker. Jeg biampet da høyttalerne men følte at det mangla litt trykk i bunnen. Kjøpte da emotiva XPA-2 noe som hjalp betraktelig. Prisen var heller ikke så drøy, så for mange vil jeg tro at dette er en oppgradering som er realiserbar for de fleste.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror forklaringen på dette fenomenet med at folk tror at klasse-D er slankere i bassen. er rett og slett det at klasse-D forsterkere som regel har mye bedre kontroll på disse høytaleren en det mange andre forsterkere har. så når forsterkeren holder stålkontroll på bassen og du slipper den mer ukontrollerte romlingen, for å sette det litt på spissen. tror de fleste kansje blir litt skuffet over bassen med en gang, og syntes den kan bli for slank, men kan garantere om du faktisk begynner å lytte litt, og blir litt vant med det, tar det ikke lang tid før at det du opplevde som slank bass ganske fort blir en bass som er mye mer kontrollert, og mer slik den egentlig skal og bør være.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Doxa 73 på DM683?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Doxa 73 på DM683?
    Hmm.. spennende kombo iallefall.. Flageborg tror jeg brukte/bruker 73 på sine B&W 801 Matrix.

Newcomer nosound sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Selv startet jeg med en SDAI2175. Var veldig fornøyd med den. Tilfeldigheter gjorde at jeg kom over en SDA2175 på brukten i sommer, slik at jeg nå kjører 2 stk biampet. Har i den senere tid fundert på om jeg evt kan biampe dem på en annen måte enn jeg gjør nå.
    Kjører i dag med SDAI på diskant og mellomtone, mens SDA tar seg av bassene. Grunne til at jeg har det slik er at SDAI også er forforsterkeren, og jeg så ingen annen fornuftig måte å koble det opp på.
    Det jeg lurer litt på er om strømreserver osv hadde gjort det mer fordelaktig å dele opp systemet slik at en forsterker tar seg av biampingen på en en ht. Bassene vil jeg jo anta drar mer enn diskantene og mellomtonene, slik at SDA vil jobbe noe tyngre enn SDAI slik jeg har koblet det i dag...

Forøvrig syns jeg det låter veldig bra, og har oppgradering av signalkilde som neste steg på to do lista mi.
    Sitter nå med SDAI2175 på mine DM683, og vurderer å oppgradere med effekttrinnet SDA2175 i tillegg. Ser at du sitter med denne kombinasjonen, syntes du det var en merkbar oppgradering med det ekstra effekttrinnet?

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nosound
    Sitter nå med SDAI2175 på mine DM683, og vurderer å oppgradere med effekttrinnet SDA2175 i tillegg. Ser at du sitter med denne kombinasjonen, syntes du det var en merkbar oppgradering med det ekstra effekttrinnet?
    Som det ble nevnt i en post lengre opp kan folk få følelsen av at bassen blir noe dårligere med ICE/mer effekt. Det samme opplevde jeg, men med litt mer lytting var det klart at bassen var strammet opp noe, og var mer musikalsk riktig for å si det på den måten. På diskant/mellomtone kan jeg ikke si jeg opplevde den store forskjellen, men uansett; nå som jeg vet hvordan det kan låte, vil jeg ikke gå bort fra å bruke det ekstra effekttrinnet.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •