Klipsch RF 83 med onky 3007

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF 83 med onky 3007

åssen vil Klipsch RF 83 låte sammen med onkyo tx-nr3007?
    vil også ha Emotiva Audio XPA-5 eller XPA-3 til å drive rf 83 samt senter høytaler.

usikker på om jeg velger xpa-3 eller xpa-5. men kansje noen som kommer med tips om dette også.

men vil dette fungere bra i sammen? i dag bruker jeg patos 501 lyrich høytalere i stereo. samt en sansui au-x911dg intergretforsterker.

så nå vil jeg altså oppgradere til surround, ha kjøpt in 2par med patos 210 mk2 senter patos 210c.

på kjøps liste venter, onkyo 3007, klipsch rf 83, xpa5? sub vet jeg ikke ennå.
    patos høytalerne vil også bli byttet senere.

men vil jeg få en god lyd til både film og musikk med dette?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3007'en til Onkyo er ihvertfall fenomenalt bra på musikk med B&W høyttalere jeg har hørt hos en kompis, vi har ikke fått testet 3007'en hjemme hos meg med mine RF-63 ennå men det ligger i kortene ihvertfall

Har derimot testet en 606 Onkyo hos meg på mine Klipsch RF-63 og det låt kjempebra på musikk, men Yamahaen er marginalt bedre til film... Er spent på om ikke 3007'en er bedre enn Yamaha på filmbiten også. Time will tell....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, høres jo bra ut.
    men litt skeptisk til åssen dette egentlig kommer til å låte når jeg har fått satt det opp.

føler liksom at klipsch høtalerne passer bedre til stereo høytalere helst med en rørforsterker.

men ser andre på forumet er fornøyd med sine klipsch. men uansett skulle jeg tro jeg får bedre lyd med disse enn mine gamle patos.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tusle
    litt skeptisk til åssen dette egentlig kommer til å låte når jeg har fått satt det opp.

føler liksom at klipsch høtalerne passer bedre til stereo høytalere helst med en rørforsterker.
    Ikke hør på den hypen med mindre du kun sitter og hører på kinesiske trommer, pling-plong lyder eller syrejazz, men hører du derimot på skikkelig musikk så er Onkyo et meget bra valg da de i mine ører er meget bra på 2-kanals stereo

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hører på det meste, topp20 liste rock, heavy, trance,country osv.

noen mener også at yamaha sine recivere er bedre på musikk enn onkyo.
    tror jeg nesten må få hørt på dette selv så jeg finner ut hva jeg liker best selv.

men greit å få noen ideer først.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tusle
    hører på det meste, topp20 liste rock, heavy, trance,country osv.

noen mener også at yamaha sine recivere er bedre på musikk enn onkyo.
    tror jeg nesten må få hørt på dette selv så jeg finner ut hva jeg liker best selv.

men greit å få noen ideer først.
    Hvis man sammenligner Onkyo og Yamaha på Klipsch uten EQ innkoblet så heller jeg faktisk mer mot Onkyo på musikk!

Har noenlunde lik musikksmak som deg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vill anbefale deg å kjøpa Emotiva RPA-2 på dine RF-83, viss du skal ha Emotiva
    Har både prøvd Emotiva XPA-2 og XPA-3 på desse, og var ikkje såå veldi imponert, men RPA-2 ( refrence serien ) var en god del bedre ! 8)

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&wshopping
    Vill anbefale deg å kjøpa Emotiva RPA-2 på dine RF-83, viss du skal ha Emotiva
    Har både prøvd Emotiva XPA-2 og XPA-3 på desse, og var ikkje såå veldi imponert, men RPA-2 ( refrence serien ) var en god del bedre ! 8)
    Finner ikke RPA serien hos emotiva, er ikke den erstattet med UPA serien?
    Er litt intresert i å teste noe Emotiva selv, men trenger hovedsaklig kvalitet.

og Tusle: Hvorfor en 3007? Gå for en 1007 hvis du skal bruke forsterkerne i reciveren, er ikke så mye mer å hente på 3007. skal du bruke ekstern forsterker så gå for 5507 + Emotiva UPA-5/7. Blir ca samme prisen som en 3007 + XPA-5...

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt usikker på hvordan kombinasjonen Klipsch RF-83 og Patos 210c vil låte. Er redd det kan bli: Harley Davidson - moped - Harley Davidson, når en Harley kjører over skjermen og lyden kommer ut av ht.

Jeg er også litt plaget av støy i kombinasjonen Onkyo - Emotiva - Klipsch. Det støyer når Onkyo og Emotiva står på, men ikke når bare Emotiva er påslått. Dette kan være pga den høye følsomheten til Klipsch, samt at forsterkerene til Onkyo ikke er jordet, mens Emotiva sine er det.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/61096 denne burde også gi veldig golyd på Klipsch... .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kommer til å bruke forsterker delen i recivern i starten.
    men vil kjøpe meg en effektforsterker siden.

vet ikke åssen patosene ville vært sammen med klipsch, kjøpte disse kun for at de var billig og hadde patos lyric fronter fra før.

er ikke grunnet watt jeg vil ha 3007 istedefor 1007, dette er grunnet bilde biten på reciverene.
    men har lest en del om disse og tror ikke jeg kommer til å kjøpe noen av disse ennå, for mange barnesjukdomer med disse nå.
    kommer nok heller ikke til å kjøpe meg noen klipsch høytalere.

Nå heller jeg mer mot B&W CM9, men vet ikke om det blir disse heller.
    tror jeg nesten må komme meg i en hifi butikk å lytte litt selv.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei fyda, har du tenkt å bruke reciveren til oppskalering og convertering av bilde:O

Har min på passtrough, den får ikke røre bildet. Onkyoen min hadde barnesykdommer når den kom, funka utrulig dårlig, låt grusomt rett og slett. Men etter en firmware oppdatering så ble den helt fantastisk

Det er en 1007, og den mangler ikke kraft, driver nå 7 høytalere som er noe tungdrevet(6ohm, 89db/w/m). Men blir å teste en effektforsterker for å se om det blir forskjell=)

B&W CM9 har fåt mye skryt for å være eksepsjonelle høytalere til prisen. Du får ta deg noen lytterunder å se hva som faller i smak=)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RPA-2 blei bare solgt ca.6 mnd har eg fått med meg.
    Som eg leste og har forstått var denne kalt refrence, som var bedre enn XPA.

Søk litt på nettet

Denne vare iallefall MYE bedre til musikk enn XPA. Teste på fleire høgt. og med flere fortrinn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •