Trenger nybegynner og eksperthjelp til valg av sub.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Trenger nybegynner og eksperthjelp til valg av sub.

Hei.

Har etter lang tid endelig fått opp surroundpakken, men trenger hjelp til den siste innspurten..

Oppsett:
    Denon AVR 3806 Silver
    Dali Suite 2.8 Silver front
    Dali Suite R 0.8 Silver bakhøyttalere
    Dali Suite c 0.8 Silver Senter

Pioneer Kuro 6090 Plasma TV
    Popcorn hour A-110
    PS3 Spillkonsoll/Bluray spiller
    Grundig Standard Rikstv boks.

Har endelig fått på plass nysofaen, så kunne få plassert bakhøyttalere og senter, men nå grubler jeg på hvilken sub jeg skal velge.

Hovedaktiviteten er utvilsomt film og tv, men greit å kunne dra på litt i bunnsjiktet ved musikk og fest også.

Hadde egentlig tenkt å søke opp en DAli Suite Silver 12 tommer, da høyttalerne er spesielle i fargevalget.. Desverre (og heldigvis) finnes ikke denne på markedet lenger, og jeg kan da fokusere meg på bruksområde og ikke kun finish.

Så nå står hovedsaklig valget mellom Dali Ikon subben i Wengè utførelse, eller kanskje SVS SB12-Plus. Disse ligger nokså likt i prisklassen jeg har sett meg ut. Dali Ikon subben fås i wengè, som er samme farge som jeg har på sofabord og tv-benk, samt sølvfront som kanskje kan ta litt igjen sølvfargen i Suite serien. SVS subben frister kanskje mer, men blir da kanskje mer utsatt for raseriutbrudd fra min utvalgte. (Som for tider er utstyrt med et sett tvillinger i magen, og har utvidet sitt hormon styrte raserikontollsenter..)

Dette skal rett inn i stuen, og ikke brukes i en designert hjemmekino, så jeg trenger en litt diskrè sub som ikke er altfor stor i fysiske mål..

Eventuellt har jeg også lekt med tanken på 2 x 10" sub, men da må de helst være veldig kompakte..

Newcomer Metalviking sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    En kompis av meg har Dali Ikon suben,og det er en meget bra allround sub med et ganske pent og diskret utseende.
    Han hadde iallefall ikke problemer med å få innvilget oppholdstillatelse for den i stua av sin bedre halvdel.
    Ser du etter to ti-tommere har velodyne(soundgarden)en liten og diskret sub til 3500,-8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Sunfire true subwoofer MKII som jeg vurderer å selge.. En meget kompakt, liten og h.... sub.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du sett på svs og xtz ? de lager utrolige gode subber.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som i de aller fleste kjente tilfeller er det vel du som hovedsaklig betaler mest på både leie og lån (av/på huset)...(KANSKJE betaler du alt?).. Hun må tåle en liten firkantet box!

Med andre ord - Gå for SVS du
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Hun må tåle en liten firkantet box!

Med andre ord - Gå for SVS du
    Eller en tube, se på PC modellene.

Hvis du er opptatt at suben skal matche frontrekka med tanke på farge og finish, Dali. Vil du noe litt utenom det vanlige som er sinnsyk god på film, SVS. Du har 45 dager returrett om du ikke skulle bli fornøyd med SVS, så du risikere ingenting med å prøve.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •