cerwin vega

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: cerwin vega

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

cerwin vega

hei

jeg vurderer å kjøpe et par cerwin vega v15f eller v12f, jeg har en yamaha ax-592 forsterker som er på 2x100w i 8ohm. jeg bare lurer på om de har god lyd, at de ikke bare er boomboom høyttalere?!

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de har ikke god lyd, de er boom boom høyttalere.
    diskotek er stikkordet.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De låter litt farget og unaturlig, litt plastikk lyd på en måte.....vel det kommer jo ann på hvilken musikk du hører på....

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    vel det kommer jo ann på hvilken musikk du hører på....
    Hmm. Min oppfattning er at det er berre ein "party" høgtalar. Er ikkje råd å høyre musikk på CV.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dra og hør på de..Du er Den eneste som kan avgjøre hvordan lyden passer for deg...

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Party jo, kanskje men det er folk som bare hører på techno og party musikk også.......

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Party jo, kanskje men det er folk som bare hører på techno og party musikk også.......
    Da meiner eg med "øller" inne i bilde. CV funkar til trance/techno ja, men det er ikkje min stil da. Visst "trådstartar" likar lyden i dei, so er det vell berra og handla da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. jeg hører mest på metal musikk men det hender at jeg setter meg ned å hører på noe klassisk innimellom. hvis de bare duger til tekno så er det uaktuelt.. Men er det noen som vet om noen gode høttalere, til under 4000kr som som har trøkk men samtidig låter naturlig?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sporadic
    Men er det noen som vet om noen gode høttalere, til under 4000kr som som har trøkk men samtidig låter naturlig?
    Er det 4k som er budsjettet ditt?

Her ville eg vurdert og godt for eit brukt par med Klipsch.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller å bygge selv..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali 5005 går jo an. Ellers ville jeg sett på brukt ja, Klipsch er en idé, eventuelt Audio Pro Black Diamond.

Alternativt, hvis du har litt pågangsmot, kan du jo bli med på dette lille prosjektet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par CV CLSC-10 (den nye classic-serien) og synes de duger som mye mer enn techno/party-høyttalere, som de fleste påstår CV kun gjør. Har desverre ikke hørt på V-serien, men med disse fra classic serien så har jeg blitt mer og mer overrasket for hver dag. Hittil har jeg hørt på nesten all tenkelig musikk med de, og selv om de helt klart foretrekker musikk med god bass (metal er null problem, utrolig godt lydbilde spør du meg, mye bedre enn alt jeg har hatt tidligere, inkludert et par veldig gode JBL'er) så klarer de helt fint annen musikk også. Hørte senest på endel jazz-musikk i dag, kan ikke si jeg la merke til noe negativt. lettere om man har noe annet å sammenligne med da, men jeg liker hvertfall lyden uansett.

Mye å si hvilke standarder en selv setter, om man kun har hørt på dyre høyttalere som fungerer godt til alt så er det jo klart at CV ikke vil fungere for deg. Er man som meg på et stramt budsjett, glad i "rocka" musikk, ikke har noe i mot å spille høyt av og til, er glad i god basslyd og ikke har plassproblemer (for CV'ene tar litt plass...), så ville jeg helt klart vurdert CV. I tillegg så er det jo en veldig hyggelig pris på de, jeg tviler på at man finner bedre høyttalere til prisen jeg betalte for mine CLSC-10 (3000,- på klubben) i dag. Men det kommer jo an på hvor store du vil ha de da.

Synes egentlig CV får for mye ufortjent dårlig kritikk, mye av grunnen tror jeg er fordi folk danner seg en mening om de etter å ha hørt de på maks volum på fest, gjerne med mindre forsterker også. Da er det vel egentlig ikke rart om man ikke blir imponert. Test de med en god forsterker, på normalt volum, og se hva du synes selv...
    Uansett, anbefaler CV jeg, hører du mye på metal vil jeg tro du vil bli fornøyd med de, diggbar bass (med god forsterker vel og merke) og helt klart et lydbilde som passer for den type musikk. (synes jeg da, men har flere andre her hjemme som mener det samme :-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ZprMario: Det kan hende CV har skjerpa seg med åra. Det siste eg høyrte av CV var AL1000. Det var tragiske greier... Og når me har testa CV so har det ikkje våre noko form for manglande kraft. Har kjøyrt opptil 3x218 på 1515. Men det seier seg sjøl at NAD 218 ikkje er nokon supersak heller da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok hende de gamle seriene var litt mer "rene" party-høyttalere, har ikke fått hørt noe på de selv, men de nye har hvertfall imponert meg. Ville seriøst vurdert CLSC-10, om du vil ha høyttalere til under 4000. Kommer litt an på hvor stor forsterker/stort rom du skal bruke de i da.

Tror deg Electra, når du sier du har hørt de på kraftig forsterker, men sitter allikevel med inntrykk av at en god del CV-kritikere der ute ikke har brukt god nok forsterker og har spilt med for høyt volum når de danner seg mening om de. Kjenner til endel folk selv som jeg faktisk vet at det er grunnen, er nok derfor jeg sitter med det inntrykket. Litt sånn "nettopp-fått-konfpenger/lønn-dra-å-kjøpe-kjempehøyttalere-kanskje-få-råd-til-forsterker-også", synes jeg det virker som kan være mange av tilfellene. Husk, dette er min mening da :wink:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZprMario
    Tror deg Electra, når du sier du har hørt de på kraftig forsterker, men sitter allikevel med inntrykk av at en god del CV-kritikere der ute ikke har brukt god nok forsterker og har spilt med for høyt volum når de danner seg mening om de.
    Det inntrykket er 100% riktigt. Har vert av folk som har hatt Nad 214 på 1515. Spelt som at elementa vart "voldtatt". Når ein skal sei si meinig om CV, so må det gjerast med tilstrekkelig med kraft i fokus. Da kan dei "rocke" noko heilt sjukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo jeg vurderer CV clsc-10 eller clsc-12, men jeg skal bo i hybel på 25m2, som ligger i et bofelleskap. Og da er det kansjke lurt å ha noen mindre velspillende høyttalere..

Jeg har en Yamaha Ax592 forstarker som er helt knall!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •