Høytalere til Pioneer SC lx81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere til Pioneer SC lx81

Forsøker med en ny tråd da jeg fikk ingen tilbakemeldinger i annen tråd under husbygging/hjemmekino.

Holder på å oppgradere anlegget til min kommende kino.
    Går til anskaffelse av en Pioneer SC LX81 reciever til min kommende hjemmekino. Har gjort en deal om bytte av min vsx-lx50 reciever til en sc lx81 mot et mellomlegg. Har i dag Kun JBL ES80 grunnpakke av høytalere + ES25c center og ES20 surround. Følger nok at recieveren er en smule overkill...

Noen som har god match av høytalere til denne recieveren mtp mye kino/film. Tenker 80 - 90 % film og 20 - 10 % musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pionner fortserker

Hei.

Se gjerne min tråd om hvor jeg var på lytterunde med min Pioneer lx-72.
    Den ligger her http://avforum.no/forum/hoyttalere/9...oyttalere.html

Dette er selfølgelig subjektive meninger men gir deg gjerne en pekepinn om hva som passer med forsterkeren.
    Har enda ikke fått meg en tur på Soundgarden for å høre aktuelle modeller der. Jeg ser for meg at B&W gjerne blir litt kjedelig til film så gjerne KEF vil gjøre en samlet bedre jobb der.
    Mulig at du greier å drive KEF iq90 med din forsterker. Jeg ville valgt iq70 til min da denne var best med akkuratt min forsterker.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lurre
    Hei.

Se gjerne min tråd om hvor jeg var på lytterunde med min Pioneer lx-72.
    Den ligger her http://avforum.no/forum/hoyttalere/9...oyttalere.html

Dette er selfølgelig subjektive meninger men gir deg gjerne en pekepinn om hva som passer med forsterkeren.
    Har enda ikke fått meg en tur på Soundgarden for å høre aktuelle modeller der. Jeg ser for meg at B&W gjerne blir litt kjedelig til film så gjerne KEF vil gjøre en samlet bedre jobb der.
    Mulig at du greier å drive KEF iq90 med din forsterker. Jeg ville valgt iq70 til min da denne var best med akkuratt min forsterker.
    Takk for tilbakemeldingen. Dette var interessant lesning. Jeg har jo lest at eksempelvis Harmand Kardon er en god match til JBL spesielt på film. Tror du at B&W CM9 med sub vil kunne gjøre en god filmopplevelse. Hva er det som gjør denne kjedelig når det gjelder film.

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisan

Jeg kan bekrfte det Lurre sier... KEF IQ90 og Pioneer SC LX81 funker som "hånd i hanske"

Da jeg har det oppsett selv...å må si meg godt fornøyd...både til film og stereo )

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat testet og bestemt meg for Monitor Audio GS 20 til min LX 82!
    Jeg syns dette spilte helt fantastisk her hos meg hvertfall!
    Veldig detaljert,og med fantastisk bass
    Denne får du også en veldig bra pris på hos Hifihuset for tiden!
    De har også et demopar du kan få prøve!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Jeg mener at det finnes bedre "film" høyttalere en B&W. Men om du kjøper CM9 med CM2 center så er nokk dette noe av det bedre fra begge verdener.
    Altså en MEGET godt allround oppsett.
    Når det gjelder Sub er nokk gjerne en SVS subb veldig grei i et slikt oppsett. Den spiller ikke like "pent" som B&W høyttalerene men gir enormt bra trykk nedover når CM9 gir seg. CM9 trenger ingen hjelp på bassen i musikk så den ekstra "råskapen" du får med en SVS sub løfter nokk filmopplevelsen en del.
    Tror du skal slite med å finne et bedre allround oppsett til forsterkeren din med det valget.

Det jeg likte med KEF var den fine spredningen av lyden i hele rummet. Det var en fin opplevelse på musikk. Fikk ikke sitt noe film med KEF høyttalere men kan tenke meg at den gode spredningen kommer godt med der også.

Har selv tenkt å høre på Monitor Audio når jeg skal til Oslo om ikke så alt for lenge. Tror også dette kan være en interesant match.
    Men her får jeg ikke testet med min forsterker da jeg ikke gidder å drasse denne med meg fra Stavanger!

Hold oss gjerne oppdateret om du går på noen lytterunder selv. Alltid interesant med andres meninger kontra dine egne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •