Miniguide: FFDshow + avisynth HTPC konfigurasjon - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 233
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, kanskje .reg filen ikke legger inn avisynth feltet.

Jeg kan legge opp bilder i stedet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Har fått et lite problem her nå.

Når jeg bruker dette oppsettet så tar ffdshow seg av HD filmer også, og når jeg har samme instillinger her med hensyn til oppskalering av bildet går det gale.

Så er der noen enkel løsning på dette? Vil unngå å endre innstillinger fra gang til gang, så da heller bruke coreavc til mkv og 264 filmer, men får ikke dette til.
    Under resize kan du velge at den ikke skal resize over en viss oppløsning. Sett f.eks denne til en oppløsning over DVD oppløsning men lavere enn HD oppløsning. Dette vil likevel ikke skru av prosessering med avisynth, så det kan fremdeles bli et problem. Oppskaleringen vil derimot bli skudd av og dette er den tyngste delen.

Miniguide: FFDshow + avisynth HTPC konfigurasjon-resize-aspect-jpg

Her tok jeg utgangspunkt i 720P oppløsning og trakk fra litt i høyde og bredde. Dette kan du tilpasse til eget behov. Det vil si at når bredden er mindre enn 1200 eller høyden mindre enn 700 så vil bildet resizes. Her kan det også være aktuelt med en AND i stedet for OR i mellom.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vil det ikke være nok sette "multiply by" til 1.5? Vil vel likevel oppskalere bildet nok til at oppløsningen blir større enn 720p på dvd, og samtidig så vil hd filmene klare seg bra da.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo

Men to er liksom en greiere verdi i og med at det er et heltall, og høyere ER bedre selv om forskjellene er små etter et visst punkt

Sliter du med ytelsen er 1.5 vel verdt å prøve i stedet for å droppe det helt!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ytelsen går bra, har hatt den på 3 på DVD, men som sagt så hakker det på mkv og x264.

Skal prøve det andre du skrev, se om det virker om jeg velger å ikke recize på visse størrelser.

Har prøvd å få CoreAVC til å brukes på disse filene framfor ffdshow, men likevel så oppskalerer ffdshow bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Floppyfdtv

Hei,

Noen her som har erfaring om bildet blir bedre ved bruk av floppydtv (firedtv) cable versjon via canal digital?

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet dette oppsettet kontra mitt "gamle" oppsett. Må si at det er så og si null forskjell på bildekvalitet. Forskjellene er så små at det ikke er noe å prate om. Det som derimot er spennende er cpuforbruk. Dette oppsettet med Avisynth suger ca 35% mindre cpu enn mitt oppsett.

Ergo så anbefaler jeg alle interesserte å benytte oppsettet til Marsboer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort spm til ffdshow

Hvorfor skal man ikke krysse av for: Process whole image?

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baard
    Kort spm til ffdshow

Du må være mer spesifikk enn det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker dere FFdshow til subtitles på avi filer?

Om så, hvordan gjøres dette? Jeg har undertekstene liggende i samme mappe som filmen, om det skulle ha noe å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Du må være mer spesifikk enn det.
    ???

Skjønner ikke hvordan man skal være mere spesifikk enn det jeg spørr om - men kan prøve engang til.

I ffdshow i bildene for Blur,Avisynth og Resize er det ikke krysset av for " prosseser hele bilde" - hvorfor ikke?

Likeledes under Blur - så krysser man av for denoise3d men verdien i guiden er satt til 0? - hvorfor det?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort spm til ffdshow

Fordi man da tar med de svarte feltene over og under selve bildet i prosesseringen. Dette er rett og slett sløsing med cpu og er helt unødvendig!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ???

Skjønner ikke hvordan man skal være mere spesifikk enn det jeg spørr om - men kan prøve engang til.

I ffdshow i bildene for Blur,Avisynth og Resize er det ikke krysset av for " prosseser hele bilde" - hvorfor ikke?

Likeledes under Blur - så krysser man av for denoise3d men verdien i guiden er satt til 0? - hvorfor det?
    Ikke se bare på verdien rett under denoise 3d. Det er også to verdier til der med verdien 2 og 3 som du ser. Disse er akkurat like viktige..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Ikke se bare på verdien rett under denoise 3d. Det er også to verdier til der med verdien 2 og 3 som du ser. Disse er akkurat like viktige..
    Ja,ser det nå. Takker !

Men hvor mye av disse innstillingene blir påvirket av prosjektortype? Er det forskjeller fra LCD,DLP og CRT? Selv bruker jeg CRT.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De blir nok noe påvirket.

Det feltet som nok har mest å si fra monitor til monitor er nok Luma Sharpen feltet under resize and sharpen settings. De andre feltene ville jeg stort sett latt være å prøve å tune noe særlig.

Newcomer XinoN sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Under resize kan du velge at den ikke skal resize over en viss oppløsning. Sett f.eks denne til en oppløsning over DVD oppløsning men lavere enn HD oppløsning. Dette vil likevel ikke skru av prosessering med avisynth, så det kan fremdeles bli et problem. Oppskaleringen vil derimot bli skudd av og dette er den tyngste delen.

Miniguide: FFDshow + avisynth HTPC konfigurasjon-resize-aspect-jpg

Her tok jeg utgangspunkt i 720P oppløsning og trakk fra litt i høyde og bredde. Dette kan du tilpasse til eget behov. Det vil si at når bredden er mindre enn 1200 eller høyden mindre enn 700 så vil bildet resizes. Her kan det også være aktuelt med en AND i stedet for OR i mellom.

Under "aspect" kan du skifte til 16:9 istedenfor 4:3 så slipper du og strekke bildet etterpå .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Windows MCE, men det virker jo umulig å få Windows Media Player til å fikse ffdshow.
    Så hvis jeg da skal legge inn et annet avspillerprogram, hvilket skal jeg velge? Jeg ser at Media Portal, Media Player Classic, ZoomPlayer og TheaterTek er nevnt i tråden her. Jeg vil gjerne ha et program som er mest mulig "stand alone", da jeg regner med at ingen av de kan integreres i MCE.
    Noen tips??? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bruke theatertek sin avspiller?

Denne kan integreres i MCE dersom du bruker et gratis plugin som ligger på nett.

Vil anbefale deg å bruke mymovies pluginet uansett, gjør det mye bedre når det kommer til filmer og slikt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johanhs
    Jeg bruker Windows MCE, men det virker jo umulig å få Windows Media Player til å fikse ffdshow.
    Så hvis jeg da skal legge inn et annet avspillerprogram, hvilket skal jeg velge? Jeg ser at Media Portal, Media Player Classic, ZoomPlayer og TheaterTek er nevnt i tråden her. Jeg vil gjerne ha et program som er mest mulig "stand alone", da jeg regner med at ingen av de kan integreres i MCE.
    Noen tips??? :-D

Media Portal er et stand alone htpc grensesnitt slik som MCE, bortsett fra at det er gratis og har mange flere konfigurasjonsmuligheter mtp filtere, codecs osv.

Det kan dermed erstatte MCE, slik at du i praksis oppnår en MCE lignende funksjonalitet men med flere muligheter

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye bedre er egentlig TheaterTek i.f.t. ZoomPlayer Standard? TheaterTek koster jo fra $70 og oppover, mens ZoomPlayer er gratis om en ikke skal ha Professional og DRM støtte.
    Trenger jeg egentlig DRM støtte?
    Har begge disse støtte for både DD 5.1 og DTS?
    Hvordan er det med Media Player Classic? Denne er jo gratis.

Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •