Miniguide: FFDshow + avisynth HTPC konfigurasjon - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 233
    Newcomer XinoN sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker Marsboer for en lettfattelig guide til hvordan å få et fantastisk bra bilde fra pc'en . Nå synes jeg faktisk det var verdt 990kr for en dvi -hdmi kabel fra pc til projector :-D Har aldri hatt bedre bilde fra dvd , bedre enn dvd 3910........ Fra nå av blir det Htpc for alle penga .

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av XinoN
    Takker Marsboer for en lettfattelig guide til hvordan å få et fantastisk bra bilde fra pc'en . Nå synes jeg faktisk det var verdt 990kr for en dvi -hdmi kabel fra pc til projector :-D Har aldri hatt bedre bilde fra dvd , bedre enn dvd 3910........ Fra nå av blir det Htpc for alle penga .
    Tusen takk. Det var dette jeg opplevde også, derfor måtte jeg spre det glade budskap!

Jeg har sjekket oppsettet opp mot Denon DVD2930 også, som jo har fått strålende kritikk for bildet, og opplevd bildekvalitet med dette oppsettet er bedre på omtrent alle punkter.

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye cpukraft bruker dere med dette oppsettet?

Jeg bruker noe annet oppsett og har cpuforbruk på 75%. Har enablet postprosessing og dette suger virkelig kraft.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Hvor mye cpukraft bruker dere med dette oppsettet?

Jeg bruker noe annet oppsett og har cpuforbruk på 75%. Har enablet postprosessing og dette suger virkelig kraft.
    Hvis du snakker om selve postprosessing alternativet i FFDshow så er dette noe helt annet. Postprosessing valget suger virkelig ja.

Jeg har ikke sjekka cpu bruken hos meg, men jeg merker at CPU vifta spinner opp litt, så den jobber nok ganske bra.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke ffdshow til å kjøre når det spilles DVD. Jeg bruker windows media player (ver.10). Det som skjer med en DivX film er at både ffdshow audio og ffdshow video ikonene kommer opp nede til høyre på desktopen. Da kan jeg gjøre valg under disse sine instillinger og jeg ser at video og lyd endres med en gang. Når jeg setter inn en DVD kommer kun ffdshow audio opp... Men..., det ser ikke ut til at endringer jeg gjør under ffdshow audio påvirker lyden...:-| ffdshow video glitrer med sitt fravær.!!
    Jeg har valg å bruke ffdshow for mpeg2 også under codecs på ffdshow instillingene (var default av). Ser ikke ut til å ha noe å si. Prosessorload ser også ut til å være veldig lav, så tviler på at noe egentlig skjer.
    Når jeg ser på instillingene for windows media player under 'DVD' fanen er det et 'advanced' valg. Under denne får en opp ffdshow audio instillingene. Så noen av koblingene mellom media player og ffdshow burde være i orden...!
    Kort og godt: Hva i all verden kan det være som gjør at kun DVD avspillingen nekter å spise ffdshow....!!?? ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke dette til, så utrolig irriterende

Har lagt inn plugins der de skal ligge, har installert riktige programmer.

I Theatertek får jeg kun valg om å bruke FFDshow sitt mpeg4 filter, ikke noe mpeg2 filter som er mulig å velge.

Theatertek benytter seg av purevideo, og har gjort de innstillingene som står i guiden der.

Har også lagt inn reg filen.

Når jeg så spiller av en DVD så er bruken av cpu på 2-5%, og da kan vel dette ikke være gjort riktig?

Tar i mot alt av tips her.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om det er mulig å legge til postprosesseringsfiltere i MCE slik man kan med f.eks Media Portal. Jeg har i hvertfall aldri funnet noen slike innstillinger i windows media player. I theatertek vet jeg heller ikke om det går an. Hvis CPU bruken deres er så lav er ikke filteret aktivt.

En viktig ting her er at man IKKE skal bruke FFdshow til å ta seg av selve dekodingen av DVD (siden dette fungerer svært dårlig), slik man prøver å gjøre dersom man aktiverer mpeg2 støtten i ffdshow. Dekodingen av video skal gjøres av en DVD dekoder som purevideo først, så skal den ferdig dekodede video'en sendes inn i ffdshow (RAW) etterpå. For å få til dette er man avhengig av å ha et media avspillerprogram hvor man kan sette opp rekkefølgen av filtere eller aktivere postprosessing med filtere. Programmer jeg vet dette går an i er f.eks:

Media Player Classic
    Zoomplayer
    VLC
    Media Portal

Programmer jeg ikke har funnet noe slikt i:
    Windows Media Player (Det vil vel også si Windows Media Center vil jeg tro)
    PowerDVD

I tillegg er det haugevis med andre programmer jeg ikke har testet..

Så min anbefalig:
    Pælm MCE ut vinduet, legg inn Media Portal og alt vil gå knirkefritt, med et helt annet nivå av konfigurasjonsmuligheter.
    Eventuelt gå over til en annen mediaplayer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerer i Theatertek.
    Sett alle i video output på VRM 9.
    Sett ffdshow MPEG4 video decoder under post processing -- Primary. Ingenting på secondary.
    Under Advanced aktiverer du Use Dxva.
    For å se om du faktisk kjører ffdshow under avspilling, kan du aktivere OSD i konfigurasjonen av ffdshow.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen av dere som har fått dette til å fungere teste oppsettet jeg bruker? Jeg synes det er bedre, men smaken er som baken. Er veldig lett i legge inn. Eneste minus er at de sluker cpukraft.

Gjør følgende:

Last ned Zoomplayer 500 vmv. Her ligger alt man trenger unntatt en viktig fil for Dscaler nemlig "FLT_Sharpness_sse2.dll".

Jeg gjorde følgende:

La inn all programvare ui henhold til guiden til Mastiff på Hardware.no. (viktig å bruke samme versjoner som i tråden).

Kopier ut filen "FLT_Sharpness_sse2.dll" og lagre denne et sted. Har dessverrre ikke funnet noen bedre metode for å få dette ordnet på...

Avinnstaller alt sammen og legg inn nyeste Zoomplayer med alt tilbehør.

Bruk så guiden til mastiff som mal for oppsett av systemet.

Kopier filen "FLT_Sharpness_sse2.dll" inn i ffdshow mappa.

Eneste forskjeller jeg har gjort er:

Endret taps til 4 i "rezise & aspect"
    Endre Luma Smoother til 1000 i "blur & nr"
    Enablet Postprosessing. Merk denne og plasser den under Rezise & aspect.

Min Core Duo 3.2 jobber på 75% ved filmvisning. Synes dette oppsettet ble skarpere samt at det ble bedre dybdefølelse.

Hadde vært veldig greit om noen ville teste dette oppsettet for å sammenlikne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen spørsmål til marsboer:
    Når jeg kjører .reg-filen kommer avisynth før resize og process whole image er ikke avkrysset i resize. skal det være slik?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint å høre at det skal virke i theatertek hvertfall, selv om jeg fortsatt ikke får det til.

Har valgt osd, så når jeg tester med avi filer slår denne inn og viser meg informasjon, mens ved avspilling av DVD er det fortsatt purevideo, og kun denne som benyttes.

Har valgt de instillingene du nevnte her på Video, men fortsatt vil ikke ffdshow slå inn ved avspilling av DVD.

I purevideo kan jeg ikke velge wmr9, denne bare tilbakestiller seg.

Kan nevne at jeg har et ATI kort, vet ikke om dette har noe med saken å gjøre?

Noen flere tips her, vil gjerne få dette til.

Vil gjerne vite om jeg bør bruke ffdshow på avi filer også. Slik det er nå så starter ffdshow med audio og video filtre ved avspilling av avi filer, så greit å vite om dette er optimalisert for avi også.

Beklager alle spørsmålene her, bare litt frustrert over å ikke få det til.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrZepLed
    Noen spørsmål til marsboer:
    Når jeg kjører .reg-filen kommer avisynth før resize og process whole image er ikke avkrysset i resize. skal det være slik?
    Ja. Med det nye SeeSaw oppsettet skal det være slik. Det fine med det er at det kreves mindre CPU kraft.

Med det gamle LimitedSharpen oppsettet skulle det være omvendt.
    Her fikk man fryktelige bølgeeffekter dersom man kjørte resize i etterkant av avisynth.

Process whole image vil si at det svarte over og under også blir prosessert, og dette er ingen god idé med tanke på at vi vil spare mest mulige CPU cycles.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Kan noen av dere som har fått dette til å fungere teste oppsettet jeg bruker? Jeg synes det er bedre, men smaken er som baken. Er veldig lett i legge inn. Eneste minus er at de sluker cpukraft.

Gjør følgende:

Last ned Zoomplayer 500 vmv. Her ligger alt man trenger unntatt en viktig fil for Dscaler nemlig "FLT_Sharpness_sse2.dll".

Jeg gjorde følgende:

La inn all programvare ui henhold til guiden til Mastiff på Hardware.no. (viktig å bruke samme versjoner som i tråden).

Kopier ut filen "FLT_Sharpness_sse2.dll" og lagre denne et sted. Har dessverrre ikke funnet noen bedre metode for å få dette ordnet på...

Avinnstaller alt sammen og legg inn nyeste Zoomplayer med alt tilbehør.

Bruk så guiden til mastiff som mal for oppsett av systemet.

Kopier filen "FLT_Sharpness_sse2.dll" inn i ffdshow mappa.

Eneste forskjeller jeg har gjort er:

Endret taps til 4 i "rezise & aspect"
    Endre Luma Smoother til 1000 i "blur & nr"
    Enablet Postprosessing. Merk denne og plasser den under Rezise & aspect.

Min Core Duo 3.2 jobber på 75% ved filmvisning. Synes dette oppsettet ble skarpere samt at det ble bedre dybdefølelse.

Hadde vært veldig greit om noen ville teste dette oppsettet for å sammenlikne.
    Hvorfor kan du ikke teste det selv? Eller blir du ikke helt enig med deg selv hva du liker best og vil ha noen second opinions?

Jeg skulle gjerne testet det, men det blir for store inngrep i HTPC'en min. Ikke bruker jeg zoomplayer heller. Det fine med dette oppsettet er at du trenger kun:

Media Portal
    DVD dekoder (Purevideo eller Cyberlink)
    FFdshow og avisynth

Så kan du spille omtrent alt av film/video i strålende kvalitet med skikkelig htpc grensesnitt uten å bruke evigheter på å konfigurere. Guiden til Mastiff var rimelig massiv og krevende på antall programmer, samt versjoner osv hvis jeg ikke husker helt feil.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selvsagt testet dette oppsettet selv. Ønsket bare innspill fra andre øyne.

Synes oppsettet jeg bruker er bedre men som sagt så er smaken som baken.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Vil gjerne vite om jeg bør bruke ffdshow på avi filer også. Slik det er nå så starter ffdshow med audio og video filtre ved avspilling av avi filer, så greit å vite om dette er optimalisert for avi også.

Jeg bruker dette på alt, men jeg vil ikke si at det er "optimalisert" for lavoppløste videoer. Årsaken til det er at video også ser bedre ut, men det er DVD og høyere dette er laget for. Jeg har ikke sett på f.eks DIVX på århundrer nå, men jeg ser fremdeles en del serier, og dette fungerer fint, men ikke forvent noen wow følelse ala det man får med DVD her

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint å høre at det skal virke i theatertek hvertfall, selv om jeg fortsatt ikke får det til.

Har valgt osd, så når jeg tester med avi filer slår denne inn og viser meg informasjon, mens ved avspilling av DVD er det fortsatt purevideo, og kun denne som benyttes.

Har valgt de instillingene du nevnte her på Video, men fortsatt vil ikke ffdshow slå inn ved avspilling av DVD.

I purevideo kan jeg ikke velge wmr9, denne bare tilbakestiller seg.

Kan nevne at jeg har et ATI kort, vet ikke om dette har noe med saken å gjøre?

Noen flere tips her, vil gjerne få dette til.

Spør man ikke, får man ikke svar.
    Kom på noe: Du må assosiere Theatertek med .ifo-filer under file types.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og vips så er ffdshow aktivert i theatertek.

Tusen takk for hjelpen, alt som skulle til er som du nevner, å krysse av for filetypes.

Men mine problemer stopper selvfølgelig ikke enda.

Filmen vil ikke dekke hele tv, bare en en liten firkant i midten.

Noen tips her også, mens vi er så godt i gang

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen takk for hjelpen, alt som skulle til er som du nevner, å krysse av for filetypes.

Nema problem.

Dette skyldes kanskje resize. Du må resize til en lik eller større oppløsning enn den du har på tv'en... hvis jeg har forstått dette riktig da.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du kan ikke velge "stretch" eller noe i den duren under forskjellige aspect-ratios i TheaterTek da?

Dette må jeg gjøre i Media Portal i hvertfall og da blir ting riktig.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette blir off topic, men nå knoter jeg med zoom player igjen. Plutselig vil den ikke fungere med ffdshow igjen. Gikk med engang jeg startet opp nå, men prøvde å forandre litt (gikk så tilbake), og får nå Filter Connection Error:

[DVD Navigator].Video ---> [FFDShow Video Decoder].In

Not all filters can connect properly. If the filter listed above
    is an "Additional Filter", try unchecking it in the Options Dialog.
    For more Information, press on the "Verify Selected Setup" button
    within the "Options -> DVD Setup" dialog.

Additional Information:
    80040207: Det er ingen vanlige medietyper mellom disse datastrømpunktene.
    Akkurat derfor jeg slutta å bruke zoom player

Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •