Miniguide: FFDshow + avisynth HTPC konfigurasjon - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 233
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MrZepLed
    Har lest at ffdshow ikke liker AMD prossesorer. Selv med Hw-aksellerasjon på, jobber prossesoren opp i mot 80 %.
    Hjernen min jobber på 180% og koker over av irritasjon snart. :evil:

Edit: ikke på deg altså, marsboer, men på pc'n min.
    Hehe, skjønte det

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke versjon av FFDSHOW benyttes som utgangspunkt her marsboer ?

Ref: SourceForge.net: Exiting with Error
    showfiles.php?group_id=173941&package_id=213872

Så er dette siste Beta nå ( har ikke testet denne ennå...)
    ffdshow_beta1_20061211_clsid.exe

Versjon jeg kjører med i dag:
    ffdshow_rev497_20061104_clsid.exe

Aner ikke hva forskjellen er, men det går silkemykt med 2400*2400 på en trimma E6400 (3,2Ghz, 2Gb minne), men har skjønt at *2 er greit, så da spare vi litt CPU...

/L

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker ffdshow-rev497_20061104_clsid.exe. Jeg bruker forøvrig AC3 filter og bruker ikke reclock. Kanskje det har noe med saken å gjøre også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da legger jeg inn årene. Nå har jeg prøvd alt jeg kan tenke meg for å få dette til å virke skikkelig. Men hakkinga er der fortsatt.
    Reinstallert Windows, nyeste chipset drivere, nyeste skjermkort drivere, nyeste prosessor drivere, flasha biosen, forskjellige spillere (WMP, TT og ZP), Reclock, AC3 filter, 50 hz og 60 hz på projector, googla til jeg ble sår på fingertuppene og hundrevis av forskjellige ffdshow versjoner.
    Prosessoren jobber livet av seg på 80 % enda. Jeg må jo ha et defekt skjermkort eller noe. Det gjør i hvert fall ikke jobben sin skikkelig.
    Hvis det er noen som har et siste tips tar jeg i mot med takk.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jeg oppdatere ffdshow på noen måte for å få in avisynth decoderen? Får den ikke opp når jeg starter ffdshow nå.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg inn en ny versjon av ffdshow og den vil dukke opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som kan si om disse filtrene kan benyttes sammen med WMC?

Vil jo ha et enkelt ytre på tv fra pc, så da kommer jo WMC bra ut, men om dette gjør at bildet blir mye dårligere må en jo nesten se etter andre alternativer.

Hva med Theatertek, vil avspilleren der benytte seg av disse filtrene?

Da kan en jo enkelt bruke MyMovies plugin til MCE sammen emd theatertek og disse filtrene.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har kommet en oppdatering av guiden på avsforum. Jeg har testet det nye oppsettet der med med seesaw i stedet for limitedsharpen og jeg må si at dette er enda bedre!!

Det litt kunstige preget man får med limitedsharpen oppsettet er borte, og det er mindre støy. Skarpheten er likevel helt på topp.

Jeg skal oppdatere guiden i helgen, og forhåpentligvis få gjort den enda enklere.

Jeg fikk se Denon dvd2930 i aksjon på hifi klubben her om dagen og jeg må si at dvd på htpc'en min ser enda bedre ut!
    Bildet er skarpere, mindre grovkornet samt har mindre støy. Med 2930 fikk jeg aldri noen HD-feeling, selv om det er et av de beste dvd-bildene jeg har sett. HD-feelingen kommer derimot krypende når jeg ser på dvd med seesaw oppsettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge leita etter ein kortfatta guide til FFDSHOW. At den samtidig er relatert til PureVideo og Mediaportal passar perfekt!

Eg har eksperimentert litt med dette før, men uten Avisynth. Eg brukar no oppsettet i guiden, men har i tillegg lagt til Sharpen (Unsharp mask), og syns dette gir ytterlegare forbedringar, spesielt på tekst/logo, uten at det blir "skygge". Eg har plassert den til slutt, men så lenge den ikkje ligg rett før Avisynth har eg vanskeleg for å sjå forskjell. Den er heller ikkje så prosessorkrevande så det kostar lite ekstra. Dersom prosessorkapasitetn er begrensa, kan eit oppsett med kun Sharpen vere eit alternativ å eksperimentere med.

Spesielt syns eg bildet frå digital parabol (FireDTV-S) er blitt vesentleg bedre.

Under testing køyrer eg MediaPortal i vindu, og endrar innstillingane i FFDShow "on the fly". Sikker kjent for dei fleste, men eit greit tips for dei som har lyst å prøve seg.

------------
    Leon

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Guiden er nå oppdatert og endret til ny konfigurasjon med SeeSaw i stedet for LimitedSharpen. Jeg har også forenklet fremgangsmåten! Det bildet jeg får med SeeSaw er knall!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ga ikke opp likevel jeg... Etter først å ha fått en smakebit på bildekvaliteten på dette oppsettet, makta jeg ikke å gå tilbake til dvd-spillern.
    Bildet var så slapt og diffust at jeg måtte dobbeltsjekke om jeg hadde brillene på meg.
    Så det gikk en impulskjøpfaen i meg, og veien var kort til visakortet og enda kortere til nettbutikken, så det ble ny htpc gitt. :twisted: Fikk blod på tann og etter noen sekunders intensiv klikking (og med visakortnummeret på utklippstavla), var jeg en fattig mann, men rik på utstyr. Ny projector, nytt lerret og ny receiver.
    Gleder meg til den oppdaterte guiden, marsboer!

Edit: Og der var den kommet ja. hehe!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er når man ser bildet uten prosessering igjen man skjønner hvor stusselig ordinær dvd avspilling er. Man skulle nesten tro at man ser gjennom en ufokusert linse
    Det nye oppsettet forbedrer også fargene ved avspilling av DVD! Dette gir merkbart mer futt i fargene og bedre kontrast.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrZepLed
    Jeg ga ikke opp likevel jeg... Etter først å ha fått en smakebit på bildekvaliteten på dette oppsettet, makta jeg ikke å gå tilbake til dvd-spillern.
    Bildet var så slapt og diffust at jeg måtte dobbeltsjekke om jeg hadde brillene på meg.
    Så det gikk en impulskjøpfaen i meg, og veien var kort til visakortet og enda kortere til nettbutikken, så det ble ny htpc gitt. :twisted: Fikk blod på tann og etter noen sekunders intensiv klikking (og med visakortnummeret på utklippstavla), var jeg en fattig mann, men rik på utstyr. Ny projector, nytt lerret og ny receiver.
    Gleder meg til den oppdaterte guiden, marsboer!

Edit: Og der var den kommet ja. hehe!
    Jeg kjenner den følelsen ja!

Jeg er rimelig konge på haugen når det gjelder impulskjøp selv dessverre...
    Men man lever bare én gang!! Orker ikke å utsette alt slikt til jeg har overflod med penger men ingen hørsel og dårlig syn

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som hat hell med dette oppsettet på en HTPC uten dual core? Gjerne med litt mildere prosessering av bildet? Vil gjerne da høre om dette da det høres meget interressant ut men jeg sitter på en single core AMD CPU

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet på min single core AMD 64 bit cpu overklokket til 2500 mhz med dual core tweakene skrudd av og det går rett og slett ikke.. Det er i hovedsak oppskaleringen i kombinasjon med avisynth som blir for heavy.

Dette var årsaken til at gaming pc'en min måtte ofres slik at jeg fikk brukt FX60 CPU'en i htpcen i stedet. Når man først har sett hvordan bildet blir med slik prosessering klarer man ikke å gå tilbake til normal DVD-avspilling lenger....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et par spørsmål her:

Har funnet en måte å bruke dette sammen med MCE nå via Theatertek.

Men er alt som skal gjøres å legge inn reg filen, så er alt som det skal?

Hvordan velger jeg hvilke av disse pluginene som skal brukes? Har en Core2Duo, så bør vel da være den med SSE3 som skal brukes, men hvordan?

Blir bildet nå automatisk oppskalert for best mulig bilde? Gjelder dette avi og x264, eller bare på DVD?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du gjør bare som instruksjonen sier:
    legg alle plugins i plugins folderen til Avisynth. Disse benyttes direkte og indirekte av avisynth scriptet i ffdshow. Alt som kjøres i avisynth scriptet leter i plugins folderen etter det som trengs.
    Det du trenger å gjøre er å få kjørt ffdshow prosessering i forbindelse med DVD avspilling, det er alt. FFdshow igjen henter inn avisynth med plugins i henhold til avisynth scriptet som benyttes.

Reg filen inneholder bare ffdshow konfigurasjonen. Alternativt kan du taste inn alt manuelt, men da må du sjekke hva du skal taste inn på avsforum. Det å få theatertek til å kjøre ffdshow prosessering ved dvd-avspilling må du gjøre selv.

Alt som går inn via ffdshow vil oppskaleres og prosesseres. Hva som går inn i ffdshow må nesten du bestemme, men i utgangspunktet blir alt filtrert dersom du setter på postprosessing med ffdshow i programmet du bruker til avspilling.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har valgt at teatertek skal bruke ffdshow, så da skal vel alt være i orden tenker jeg.

Så lenge jeg har core2duo, da legger jeg vel bare inn den ene pluginen, nr 2, eller skal fortsatt begge to legges inn.

Grunnen til at jeg spør er at i guiden står det følgende:

Når det gjelder removegrain bruker du den versjonen som passer til din CPU. Dvs om du har støtte for SSE2 eller SSE3. Alle filene skal ligge på rot-nivå i plugin folderen. Dvs at det ikke skal være noen mapper i plugin mappen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Jeg har valgt at teatertek skal bruke ffdshow, så da skal vel alt være i orden tenker jeg.

Så lenge jeg har core2duo, da legger jeg vel bare inn den ene pluginen, nr 2, eller skal fortsatt begge to legges inn.

Grunnen til at jeg spør er at i guiden står det følgende:

Når det gjelder removegrain bruker du den versjonen som passer til din CPU. Dvs om du har støtte for SSE2 eller SSE3. Alle filene skal ligge på rot-nivå i plugin folderen. Dvs at det ikke skal være noen mapper i plugin mappen.
    Du skal legge inn alt innholdet i alle plugin zip filene, men kun removegrain versjonen du trenger. Dvs at du skal legge inn alle filene unntatt removegrain fra plugin 1..

Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •