Miniguide: FFDshow + avisynth HTPC konfigurasjon - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 233
    Newcomer Amrita sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg bruker ikke fddshow til hd matriale
    grunnen til at man bruker fddshow er vell for å oppscalere dvd til å se bedre ut på hd oppløst skjerm/projector

hd matriale ser jo allerede bra ut

at du sliter med at lyden henger etter kommer nok av at fddshow bruker enorme mengder prossesor kraft på hd matriale som egentlig ikke trenger d

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amrita
    jeg bruker ikke fddshow til hd matriale
    grunnen til at man bruker fddshow er vell for å oppscalere dvd til å se bedre ut på hd oppløst skjerm/projector

hd matriale ser jo allerede bra ut

at du sliter med at lyden henger etter kommer nok av at fddshow bruker enorme mengder prossesor kraft på hd matriale som egentlig ikke trenger d
    Hehe, oktakk. Tror jeg utelukket den muligheten fordi var først i dag jeg fant ut at problemet kun gjaldt hd.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jeg Bruker Teatertek Sammen Med Dette Oppsetet, Men Når Jeg Spiller Av Dvd Får Jeg En Feilmelding Oppi Hjørnet Av Bilde Der Det Står
    Colormatrix Does Not Have A Named Argumented Scalingn (ffdshow_filter_avisynth_sc

Er Litt Usikker På Hva Som Skal Stå på Slutten Da Helle Meldingen Ikke Vises

Har Prøvd Litt Selv Men Er Redd For Og ødlege Oppsetet, Hadde Blit Glad For Litt Hjelp

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hVA mED å sKRIVE lITT mERE lESBART?

Jeg har stort sett hatt feilmeldinger uansett hva jeg gjør med avisynth o.l. så jeg kutta det ut.
    Har ingenting imot å få hjelp med hva skal stå hvor og ikke minst hvilken katalog ting skal ligge i.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Hei Jeg Bruker Teatertek Sammen Med Dette Oppsetet, Men Når Jeg Spiller Av Dvd Får Jeg En Feilmelding Oppi Hjørnet Av Bilde Der Det Står
    Colormatrix Does Not Have A Named Argumented Scalingn (ffdshow_filter_avisynth_sc

kan d hende du har noe feil i denne linjen? "ColorMatrix(Mode="Rec.601->Rec.709",scaling=2,threads=2)"

ps. i rezise/aspect kan du gjøre om på størelsen på bildet lek litt med den så du får bredere bilde slik at du kan se hele feilmeldingen

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan d hende du har noe feil i denne linjen? "ColorMatrix(Mode="Rec.601->Rec.709",scaling=2,threads=2)"
    I så fall er det feil i guiden som iallefall jeg kopierte direkte fra. Håper den skal se nøyaktig ut som det står i guiden. Tenker på avsnitt og lignende?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vilke guider følger dere gutter
    er jo mange forskellige der ute og dem blir stadig oppdatert

og wizkid hvilken feilmelding er du på fortiden ?
    trudde du fikk dette til å funke for en tid tilbake (var faktisk en tråd du startet som fikk meg intrisert i ffdshow til og begynne med)

er oxo påtide jeg plages litt med å teste d nyeste oppsettet

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som jeg sa skulle jeg plages med dette igen
    å jeg har møtt på lignende problem som Dancemania
    dette løste seg ved å laste ned dem nyeste pluginsene (Colormatrix, TIVTC, awarpsharp)

ikke fått dette til å fungere tilfredstillende men error beskeder er iallefall borte
    her må det nok noen timer til med kløning før d blir smoth

(edit) fjernet denne linjen som advart "tdecimate(chroma=false) # Delete this entire Line of Code if you use Pal"
    å ja nå funker d strykende
    dog ikke seesaw 2,5 tru jeg mangler prosessor krefter(årets julegave til self blir nok en quadcore)

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner som vanlig ingenting av de nye oppsettene på avsforum. Hadde vært supert om noen ville legge en oppdatert guide her slik som allerede gjort. Bilde for bilde med enkle forklaringer.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vilke guider følger dere gutter
    er jo mange forskellige der ute og dem blir stadig oppdatert

og wizkid hvilken feilmelding er du på fortiden ?
    trudde du fikk dette til å funke for en tid tilbake (var faktisk en tråd du startet som fikk meg intrisert i ffdshow til og begynne med)

er oxo påtide jeg plages litt med å teste d nyeste oppsettet
    Ingen feilmelding, følger ingen guide. Føler at jeg har hatt flaks når det gjelder å få det til, da jeg ikke har peil.
    Avisynth etc. har jeg gitt opp til jeg finner en guide jeg føler meg trygg på. Står det f.eks. "og så innstallerer du Colormatrix, TIVTC, awarpsharp", så vet ikke jeg hvor, og dermed er vi i gang.
    Får iallefall spilt av alle filer jeg har behov for å spille. Tidligere fulgte jeg mastiff-guiden som ikke funka i det hele tatt! Bare tull og alt mulig rart av feilmeldinger uansett hvilke råd jeg fikk. Til slutt peisa jeg inn K-lite-pack(?) og rota det til noe så inni H! at det plutselig funka uten at jeg vet hva jeg gjorde.
    Kunne godt tenkt meg oppskalering på DVD og andre ting og fått det så nært HD-kvalitet som mulig.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle gjerne skrevet en guide men jeg stinker når d kommer til slikt
    dessuten så er den guiden som er her meget god allerede å har man fulgt den rett med dem rette pluginsa så funker den fint

men husk dette er ikke for alle, man setter en god fot inn på programering her(å uff d er nerdete d å litt peil er nødvendig)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Ingen feilmelding, følger ingen guide. Føler at jeg har hatt flaks når det gjelder å få det til, da jeg ikke har peil.
    Avisynth etc. har jeg gitt opp til jeg finner en guide jeg føler meg trygg på. Står det f.eks. "og så innstallerer du Colormatrix, TIVTC, awarpsharp", så vet ikke jeg hvor, og dermed er vi i gang.
    Får iallefall spilt av alle filer jeg har behov for å spille. Tidligere fulgte jeg mastiff-guiden som ikke funka i det hele tatt! Bare tull og alt mulig rart av feilmeldinger uansett hvilke råd jeg fikk. Til slutt peisa jeg inn K-lite-pack(?) og rota det til noe så inni H! at det plutselig funka uten at jeg vet hva jeg gjorde.
    Kunne godt tenkt meg oppskalering på DVD og andre ting og fått det så nært HD-kvalitet som mulig.
    Jeg kan et oppsett veldig godt som gir fantastisk bilde. Bruker en variant av guiden her på forumet. Bare slå på tråden så kan jeg ta deg gjennom alt sammen.

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid hatt store problemer med både tearing og at bilde hakket med dette oppsette.
    Men i dag bestemte jeg meg for å dedikere dagen til å se om jeg kunne løse problemet.

Konfigurerte ffdshow som vist på første siden, å da hakket bilde som bare det, pluss at jeg hadde den vanlige irriterende tearingen som jeg alltid har hatt problemer med.

Klarte å løse tearing problemet ved å skru på "Full screen mode" under Advanced video options i TheaterTek setupet. Det var deilig!

Men fortsatt hakket bilde, så det var jo ubruklig å se på... cpu load lå på ca 70%.

Jeg har en AMD Athlon 4200 x2 dual core på 2.2ghz, samt det nye ATI Radeon 2400 HD kortet, pluss 1gb ram. Jeg hadde regnet med at dette ville holde, men der tok jeg vist feil. Løsningen ble å overclocke CPUn ca 300mhz, så jeg fikk opp klokkefrekvens til 2.5ghz, da stoppet hakkingen

Så det kan jo kanskje gi en pekepinne på hva slags kraft som trengs for å drive dette.

Resultatet ble ett veldig bra sylskarpt bilde...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte en FX-60 på 2.6 ghz, så det var sikkert derfor det gikk bra

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testa litt videre i dag, å det virker som enkelte dvd filmer så hakker den fortsatt litt.
    Spesielt Ringenes herre, aner ikke hvorfor... kanskje det har noe med kvaliteten på bilde originalt?
    Men uansett så klokka jeg CPU'n videre opp til 2.55Ghz, å da ga det seg...
    den sto på 2.50ghz før... så de siste 50mhz så ut til å gjøre susen.
    Håper jeg slipper å klokke den videre... CPU'n begynner å bli rimelig varm (66-67 grader konstant når jeg ser på dvd m/ffdshow)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    octane jeg har selv merket dette når det gjelder di nyeste oppsettene på avsforum
    spesielt på noen filmer, helst animerte at d hakker en god del
    å jeg har en tålig kraftig maskin (core2duo@3,2ghz) løsningen på dette blei å sette "buffer back/ahead" til 1/4 istedet for 1/15 (på eldre oppsett var det 1/2)

(edit) atter et nytt oppsett ute
    testet d ut sånn smått nå å ser ut til at nevnte problem med hakking ser ut til å være borte med dette oppsettet
    men skall sies at prosessoren kjører på 70-75%

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket avisynth script bruker du? Kan du poste det her...?
    Hvor finner jeg "buffer back/ahead"?

octane jeg har selv merket dette når det gjelder di nyeste oppsettene på avsforum
    spesielt på noen filmer, helst animerte at d hakker en god del
    å jeg har en tålig kraftig maskin (core2duo@3,2ghz) løsningen på dette blei å sette "buffer back/ahead" til 1/4 istedet for 1/15 (på eldre oppsett var det 1/2)

(edit) atter et nytt oppsett ute
    testet d ut sånn smått nå å ser ut til at nevnte problem med hakking ser ut til å være borte med dette oppsettet
    men skall sies at prosessoren kjører på 70-75%

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVS Forum
    seesaw 2,5 men husk å slette decimate linjen

buffer back/ahead finner du på avisynt tab'n

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVS Forum
    seesaw 2,5 men husk å slette decimate linjen

buffer back/ahead finner du på avisynt tab'n
    Jeg får ikke denne til å virke skikkelig. Det er jo forskjellig script på bildene kontra forklaringen han gir på forumet????

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som jeg har en gammel versjon av ffdshow, fordi hos meg så har jeg ikke de "buffer back ahead" greiene.

Er det en versjon av ffd som egner seg best for amd cpu'r?

Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •