Guide: DIY Lerret - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser tråden er gammel.. Men den fortjener alikevell å leve

Synes guiden glimrende, all ros til dem som har bidrat med bilder o.l.
    Hadde ikke denne guiden vært har hadde jeg aldri tenkt tanken på å lage lerret selv.. Men dette må prøves.. Derfor har jeg også et par spørsmål før jeg tørr begynne

1. Er det bare meg som ser antydninger til hvor stabilisator-lektene går bak lerrete ?

2. Ville det vært bedre å plassere lektene et stykke bak rammen eller vil man få en "innoverbue" da ? kanskje bruke plate ?

redfox: Jeg sjekket avshop men fant ingen lerret på løpemeter.. Gidder du å finne link ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanksje en ide å bruke billig sponplate i passende dimensioner? Så limer man et lerret duk rett på plata med en mild-tekstillim eller lignende. Så kan plata henges rett på veggen med eller uten liste og den kan til og med gjøres buet i og med at man kan bruke noen lekterbiter på baksidene, sirka 75 centimeter fra kantene.

Fordelen: ikke noe sjans på bølger i det hele tatt.

Noen som har prøvd? Sponplate finns jo allerede fra 99,- hos byggmax i dimensjon 120 x 250

Sponplate - BYGGmax

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterer denne her litt jeg. Trenger noen synspunkter ang. valg av størrelse på rammen rundt. Skal lage et lerret på ca 90", 200 cm bredt. Har allerede kjøpt et Kingpin lerret billig som jeg skal bruke som lerretsduk. Vedlagte bilder viser lister på 70 mm og 100 mm.

Hva passer best?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •