Guide: Onkyo firmware-oppdatering - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 66
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for en flott guide, kenti. Har 805 og får en S350 denne uka, så jeg ble litt bekymret for å poppe høyttalerne. Men, etter å ha lest i guiden hva som skal være rett firmware og 3 DSP-modi så kan jeg puste lettet ut. Puuh.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Sorry, meg som var dum. Det gikk ikke med Firefox, men løste seg med IE.
    Har ikke hatt noen problemer med FF selv, men samme det. Det viktigste er at du fikk ned filen.

Tiger: Bra. Popping i høyttalerne er ukult

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forstått det slik at det er DSP oppgraderingen som fikser poppingen. Jeg har nå utført oppgradering av DSP. Det fungerte bra. Er det slik at jeg må utføre oppgradering av main firmware også, eller holder det med DSP? Jeg har nemlig ikke comport eller nullmodemkabel. Det kan jeg selvsagt fikse, men er det nødvendig?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har forstått riktig. Det er DSP-oppdateringen som fikser poppingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i alledager er tone (+) knappen på forsterkeren... er det en sånn 'anykey' ting

mvh
    Kalle

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spørs jo hvilken forsterker du har det? min er under lokket på fronten av forsterkeren(tx-nr905) og (+) knappen er lokalisert rett under tone knappen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk... det er noen piler ..frem og tilbake. men det er ikke no pluss. Men uansett takk skal du ha. Har forøvrig en 805.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pil mot høyre(+) på min iallefall! har selv gjort denne prosedyren forrige uke,og gikk veldig bra til slutt! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, fant den... og forsterkeren er oppdatert nå..men faaaaan så nervøs jeg blei når den stoppet opp på updating dsp2 ........ men den oppdaterte heldigvis dsp3 også... lot den stå i 30 min før jeg dl.... er det skrivefeil her så er det pga at jeg har vært på nyttårsfeiring uten fruen....skal si en drekker litt mer da....GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he ble enda verre med meg, spilleren som jeg skulle oppdatere med begynte bra, men hakket plutselig i oppdateringen av DSP2! så da ble det helt krise, ventet en halvtime jeg og før jeg turte å slå av og på igjen, og til min skrekk så at bare kildenavnet på forsterkeren lyste opp og at resten av displayet blinket firkanter bare! klarte å komme meg inni menyen igjen heldigvis og starte oppdateringen en gang til(nå med spiller nr2) kom da igjennom alle oppdateringene,men ingenting skjedde. slo da av etter rett ventetid,men slo da tydeligvis av med feil knapp(dvs hovedbryter) da jeg da fyrte den opp igjen blinket heldigvis ikke displayet mere. Men, ikke en lyd fra noen kilder, ikke en lyd fra noen stiller rett og slett stumt!(skal love jeg ble nervøs!!) tastet meg inn i oppdateringsmenyen igjen, og så at mine DSP inntillinger besto av følgende DSP1 ???.???.??? DSP2 ???.???.??? etc etc da kjente jeg en smule panikk! og trodde jeg virkelig hadde tatt livet av flere chipper her inne...
    men tenkte at det da ikke kunne skade å prøve igjen! som sagt så gjort! samme nå,etter dsp3 så skjedde det ikke mere! sto fremdeles DSP3 Writing... men slo da av via standby knappen(rette knappen :-) ) da så jeg det flashet i displayet rett før den slo seg av, Complete og Clear :-) og det viste seg at det heldigvis stemte!

men det var jaggu nervepirrende mens det sto på! ble noen timer istedet for det knappe 1.04 som selve oppdateringen skulle ta! :-)

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det å anbefale at jeg prøver å oppdatere min TX-SR805 med min Panasonic DMP-BD35?

Har prøvd tidligere å bruke den optiske utgangen på min XBOX360, men det funket ikk!

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Er det å anbefale at jeg prøver å oppdatere min TX-SR805 med min Panasonic DMP-BD35?

Har prøvd tidligere å bruke den optiske utgangen på min XBOX360, men det funket ikke!
    Sliter med å brenne .wav filen på en CD-R
    Denne filen: CD_SR805 123_08214A_07518A_07820B ender opp med å bli 44kb på cd'en og det kan vel ikke stemme??

Jeg gjør jo dette: 1. Unzip filen, brenn den som en Audio-CD !

hmmm? Noen som kan hjelpe?

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm har prøvd DSP oppgradering på min 905 men funker ikke, har prøvd mange ganger. prøvd både fra ps3 og samsung bdp1500 blu-ray spiller men skjer ingenting når jeg spinner av gårde cd platen. Står kun s/pdif update når jeg setter i gang platen. Veldig irreterende. Kan noen hjelpe? kansje ta en tur på en kafe. bor på biri mellom Gjøvik og Lillehammer.

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh fikk det til endelig brant cd plata i Nero og ikke i windows media player.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klodrik
    Hmmm har prøvd DSP oppgradering på min 905 men funker ikke, har prøvd mange ganger. prøvd både fra ps3 og samsung bdp1500 blu-ray spiller men skjer ingenting når jeg spinner av gårde cd platen. Står kun s/pdif update når jeg setter i gang platen. Veldig irreterende. Kan noen hjelpe? kansje ta en tur på en kafe. bor på biri mellom Gjøvik og Lillehammer.
    Tenkte jeg endelig skulle får orden på dette jeg og, siden jeg snart skal erstatte ps3 med en bluray spiller, men den gang ei....

Har samme problemet med min 875... Står kun s/pdif update på forsterker, ingen "write dsp osv.."

Har prøvd ett utall brenneprogram/instillinger (nero, cdburnerxp, burning mill osv...) + en haug med cd'er men kommer ingen vei. Cd går i 1min 4 sek så stopper den, i mellomtiden skjer det NADA på forsterker annet enn at den blinker "s/pdif update.."

Bruker Harman Kardon dvd37 til å spille av cd. Er det så enkelt som å prøve en annen spiller? Har ingen andre spillere med optisk i hus, så må vel prøve å få lånt en med noen... Er det noen som kan gi meg konkrete eksempler på spillere de VET fungerer?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D'oh glemte helt at PS3 har optisk ut *panneklask* ops:

Etter å ha endret audio settings på ps3 gikk oppdateringen glatt
    Hos meg kom det opp writing dsp 1, 2 og 3 så tilbake til s/pdif update. Lot den stå i 10 minutter og slo av manuelt, slo på igjen og VOILA nye dsp'er i boks

Takk for guide, i morgen prøver jeg meg på firmware'n

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var firmware 1.08 på plass 8)
    Litt letta over at jeg ikke endte med en 30 kg's brevpresse

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boring!
    Etter en spennende cup semifinale, bar det opp i kino igjen for å flytte 875'en tilbake i racket. Plugget i kabler og skrudde på og seff stod det "e2prom error" i displayet... Ut igjen med kabler og tilbake foran pc'n med forsterker
    Prøvde først tipsa fra avsforums, men ble ikke kvitt problemet. Hver gang forsterker ble skrudd av med hovedbryter/plugget ut strømkabel dukket "e2prom error" opp.

Endte med å legge inn 1.05 og den virker stabil. DSP er fortsatt riktig.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for en super guide! Var til slutt nødt på gjøre dette da ny BD-spiller er på vei! Prøvde en del ganger før jeg fant ut å sette ps3'm til bitstream...og nå med den nyeste softwaren der...er det jo ikke nå fornuftig forklaring på hvordan man gjør det. Anyway, har 3 stk riktige dsp'er nå og ny romkorreksjon går as we speak. Gleder med til å se DTS MA i displayet.
    Takk igjen!

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Har akkurat kjøpt meg en brukt 875, og tenkte jeg skulle oppgradere firmwaren, men finner ingen "gyldige" download-linker. Er det noen som har filene og kan gjøre dem tilgjengelig..., eventuellt sende dem til meg?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •