Guide: Onkyo firmware-oppdatering - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 66
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question DTS-HD Master problem med Onkyo 875

Jeg får ikke DTS-HD master på min 875, har akkurat kjøpt den nye sony Blueray 350 og ny HDMI kabel med profil 1.3. Det lyser ikke på HD på displayet og jeg får ikke satt på HD lyd på forsterkeren.

Vil dette bli fikset etter at jeg har oppdatert 875`en min?

Noen som har peiling eller opplevd det samme??

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke bekrefte at visningen / funksjonen blir tilgjengelig etter oppdatering, ettersom jeg foreløpig ikke har rukket å oppgradere min egen 875. ops:

Men etter å ha satt "Listening Mode Preset" til Neural THX 7.1 i Onkyomenyen, opplevde jeg i alle fall glimrende lyd fra alle 7 ( 8 ) kanaler! Da testet med en BR-DVD som heter "The sound of High Definition".

Bildekvaliteten er det uansett ikke grunn til å klage på, selv fra en "skarve" PS3. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Problermer med Onkyo 875

På "Rambo" og "The Devils Rejeckts" lyste det røde HD merket på forsterkeren og jeg fikk opp DTS-HD hi resolution i displayet. Men på mange andre filmer lyser ikke HD merket opp og jeg må bruke vanlig DTS eller Dolby Digital. Selv om jeg vet at det er DTS HD Master Audio på filmene. Dette skal jo min Sony 350 og Onkyo 875 klare. Har ennå ikke fått Dolby True HD til å virke på noen filmer.

Er dette noe som blir fikset med oppgraderingen eller er det noe feil med et av produktene?

Lyden er forøvrig veldig bra.

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det er DSP-versjon du må sjekke:

Onkyoen din har tre DSPer, og du skal sjekke versjonen på DSP 3. Etter å ha gjort foregående steg trykker du ”Tone +”-knappen 3 ganger, noe som viser deg versjonen på DSP 3. Er denne "SR8053/07820B" har du den nyeste DSPen, og trenger ikke gjøre noe.

Edit: Dette gjelder hvis du vil sjekke om forsterkeren er fikset i forhold til dekoding av DTS-HD Master "smellet".
    Hei!
    Jeg gjorde som det sto i tråden og sjekket at det sto " "SR8053/07820B" på 805'n min!! Kjøpte min i februar/mars og var sikker på at jeg måtte oppgradere!?
    Sjekket alle 3 DSP kodene og nr 2 og 3 var like de som sto i guiden men den første DSP hadde nr /07601A istede for 08214A ???
    firmW. har jeg v 1.06
    Betyr dette at jeg er trygg hvis jeg kobler til en spiller som sender DTS HD MA i bitstreem uten å sprenge høytalerene!!!????

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt snodig at DSP 1 ikke er som listet i tabellen på neste side i guiden. Disse var i allefall like på min 905, selv om jeg måtte oppdatere for å få med meg DSP3. Slik jeg har forstått det er det at DSP3 er korrekt som betyr noe i forhold til smellet som kan oppstå ved DTS-HD Master, men jeg ville kanskje kjørt DSP-oppdateringen i og med at DSP1 ikke er riktig hos deg. Det er jo tross alt det enkleste å oppdatere.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan Onkyo TX SR606 også oppdateres?

stian

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke med denne guiden så vidt jeg vet. Hvorfor vil du oppdatere 606?

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ingen grunn for og gjøre det, syntes bare det er greit og ha den siste firmware`n. systemet pleier jo da of fungere bedre.

men er kjempe fornøyd med 606 så den trenger ingen oppgradering!

stian

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Sjekket alle 3 DSP kodene og nr 2 og 3 var like de som sto i guiden men den første DSP hadde nr /07601A istede for 08214A ???
    firmW. har jeg v 1.06
    -Jeg har en 905 som jeg nå hadde tenkt å oppdatere (har utsatt det i det lengste), men fant nå ut at jeg har alle de rette DSPene allerede bortsett fra DSP1, akkurat som deg. Jeg har også firmware 1.06.

Ble det til at du oppdaterte, og i så fall, ble DSP1 forandret til det 'riktige' tallet?

Kenti - ifølge denne posten er det DSP1 som er viktig? Jeg hadde håpet jeg slapp å oppdatere siden firmware versjonen er OK, om ikke den aller nyeste, og siden DSP3 er 'up-to-date'?

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    -Jeg har en 905 som jeg nå hadde tenkt å oppdatere (har utsatt det i det lengste), men fant nå ut at jeg har alle de rette DSPene allerede bortsett fra DSP1, akkurat som deg. Jeg har også firmware 1.06.

Ble det til at du oppdaterte, og i så fall, ble DSP1 forandret til det 'riktige' tallet?

Kenti - ifølge denne posten er det DSP1 som er viktig? Jeg hadde håpet jeg slapp å oppdatere siden firmware versjonen er OK, om ikke den aller nyeste, og siden DSP3 er 'up-to-date'?
    Hei! Nei har som deg drøyd det i lengste laget, og siden jeg ikke har noen spiller som kan sende DTS HD MA over bitstreem (bruker PS3) så har jeg ikke tatt meg tid til det, med tanke på at alle innstilingene blir resatt! :-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare kjøre oppdateringen, og dermed være sikret mot problemer ved avspilling av DTS HD-MA? Dekoder-oppdateringen er den enkleste, og firmware må ikke oppdateres for å gjennomføre denne.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.

Jeg tror kanskje du har rett her John P, at det er DSP1 som er viktig. Bare jeg som skrev/husket litt feil i svaret litt lenger opp.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av guiden
    Går det ikke med din spiller, prøv en annen.
    OK - nå har jeg prøvd min egen Samsung BD-P2500, og skulle gjerne ha prøvd Opera CD-spilleren min, men den har ikke optisk utgang, så da ringte jeg en kamerat som har noen spillere, men den eneste med optisk utgang var en Yamaha DVD-brenner, og denne funket det heller ikke med.

Er det altså sånn at .wav fila skal brennes som en audio-fil? Det står jo det, men jeg må bare dobbeltsjekke at den ikke skal brennes som en data-fil.

Jeg har brukt Nero Burning Rom, som Audio CD, lukket, haket av for at den ikke skal fjerne stillhet mellom spor og at den ikke skal sette inn pauser. Brenner på 4X.

Når jeg bruker den resulterende CDen, skjer det ingenting. Receiveren står bare og viser "S/PDIFUpdate.." i displayet selv om jeg venter en halvtime etter at spilleren har spillt av sporet.

Har sjekket at det er "kontakt" ved å først spille av en vanlig musikk CD og fått lyd via den optiske inngangen (optisk In 1).

Når jeg etterhvert trykker på Standby, blinker det et eller annet med NET (for raskt til å lese), så Clear, og så slår den seg av. Er det noen som helst mulighet for at prosessen bare går veldig tregt, og at jeg "for moro skyld" skal la den stå og gå natta over, f.eks.? Eller skal det være gjort på minimum ti minutter?

Noen tips? Annet enn å tråle nærområdet for andre spillere?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaterte fra en Squeexzebox for noen måneder siden, uten problem. Optisk link og optisk inngang 1 på 875´en. Fulgte instruksjonene og det var det.

Tror ikke det har noen hensikt å vente, dette skjer "samtidig" med at du spiller av lydfila. Tror jeg husker at jeg fikk en bekreftelse like etterpå.

Lykke til videre.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk. Da får jeg vel bare prøve å få tak i enda en annen spiller. Kjipt med uflaks.

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

905 med versjon 1.03/07730A

skulle gjerne fått oppdatert min både dsp og firmware.men har ikke bærbar eller rs232 port på pc lenger.. så noen på sunnmøre som har oppdatert sin,og kunne tenke seg og gjøre det på min?
    har loader 1.01 / 07615L, så burde vel la seg gjøre?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått ny Onkyo 875, den har firmware 1,07, vet jo det finnes 1,08. Må man betale for å laste ned disse filene på Rapid Share? Hvis jeg velger free download får jeg opp en liten rute som jeg skal skrive inn 3 bokstaver i, men jeg klarer ikk å tyde det som står i den lille ruten før det, som da skal være det man skal skrive inn.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Har fått ny Onkyo 875, den har firmware 1,07, vet jo det finnes 1,08. Må man betale for å laste ned disse filene på Rapid Share? Hvis jeg velger free download får jeg opp en liten rute som jeg skal skrive inn 3 bokstaver i, men jeg klarer ikk å tyde det som står i den lille ruten før det, som da skal være det man skal skrive inn.
    Nei, du må ikke betale. Bare trykk på linken nederst på første side i guiden, på rapidshare velger du "FREE". Deretter må du vente 60 sek (nedtelling vises i browseren din) før nedlastingen starter.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg gjort, men når 60 sek. er gått blir jeg spurt om å skrive inn dette som står i dette bilde, og det kan jeg ikke se hva er for noe, og trykker jeg download får jeg bare opp feil kode, prøv igjen. Noen som har disse to filene til 875 som kunne sende meg en PM?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, meg som var dum. Det gikk ikke med Firefox, men løste seg med IE.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •