Hvordan koble til sub på originalspilleren i VW/Audi/Skoda - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hvorfor bare ta signal ifra venstre front? Og hvorfor ikke hente remotestrøm fra baklys?
    Vil ikke annbefale å ta ut remote fra baklys. Touranen har CAN-BUS system som det heter, slik at hvis du tar ut remote signal fra lampa så vil systemet i bilen tro at det er noe feil i lampa/pæra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med samme type jobb på bose anlegg? Har både en '02 A2 og en '05 A6 med Bose som jeg kunne tenkt å fått mer "bånn" i.

Har ellers sett høy til lav nivåadaptre som har innebygd "remote" som reagerer på signal. Noen som har prøvd disse?

Du har ikke fått noe støy fra konverteren? og hvordan er tempen på forsterkeren i hjulbrønnen? blir ikke varmt baki dær?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tdipower
    Noen som har erfaring med samme type jobb på bose anlegg? Har både en '02 A2 og en '05 A6 med Bose som jeg kunne tenkt å fått mer "bånn" i.

Har ellers sett høy til lav nivåadaptre som har innebygd "remote" som reagerer på signal. Noen som har prøvd disse?

Du har ikke fått noe støy fra konverteren? og hvordan er tempen på forsterkeren i hjulbrønnen? blir ikke varmt baki dær?
    Har ikke kjennskap til Bose systemene, men de fungerer sikkert på samme måte. Ha du prøvd å få ut spilleren?

Når det gjelder remote så finnes det jo en del veier å gå hvis du ikke har handlet amp enda. Noen amper har jo innebyg remote- og høynivå inngang. Da trenger du egentlig bare å finn riktige ledninger til høytaleren ved å ta av dekslene på en av dørene.

Ikke noe støy hos meg etter det jeg kan høre. Tempen i hjulbrønnen blir forholdsvis høy nå jeg kjører bil alene, men når familien hører på kaptein Sabeltann er det ikke noe problem. Lurte en stund på å drille hull i teppe og deksel, men det er ikke så smart hvis noe skulle lekke baki der. Jeg har lagt stangen som holder reserverhjulsbrønnen oppe i mellom slik at det blir 1 cm glippe på lokket. Det fungerer greit nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet max SPL med mobiltelefonen i dag. Den stod konstant på 114 dB (max for nokia telefonen). Skal prøve med Radioshack'en en dag også. Bra futt i den JBL subben gitt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Testet max SPL med mobiltelefonen i dag. Den stod konstant på 114 dB (max for nokia telefonen). Skal prøve med Radioshack'en en dag også. Bra futt i den JBL subben gitt!
    Ja, du burde ha langt mer en 114dB. Orginal BOSE anlegget i A2'en spiller 120dB...

Når det gjelder A6 og spiller så er vel problemet mer å finne spilleren.. har jo bare en skjerm og en volumbryter. må nåkk ta remote fra lydsignalet ja. Vet du av noen forsterkere med lyd remote?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du burde ha langt mer en 114dB. Orginal BOSE anlegget i A2'en spiller 120dB...

Når det gjelder A6 og spiller så er vel problemet mer å finne spilleren.. har jo bare en skjerm og en volumbryter. må nåkk ta remote fra lydsignalet ja. Vet du av noen forsterkere med lyd remote?
    120 dB originalt! :shock: Bose!? Det var da voldsomt, kupeen er jpp liten i A2'en da. Klarer 6,5" det, eller er det en liten sub et sted også.

Se post #15 i denne tråden for forsterkere med høynivåinngang og auto on/off.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    120 dB originalt! :shock: Bose!? Det var da voldsomt, kupeen er jpp liten i A2'en da. Klarer 6,5" det, eller er det en liten sub et sted også.

Se post #15 i denne tråden for forsterkere med høynivåinngang og auto on/off.
    Det er en 6,5" sub i den ja og BOSE. usikker på hva som står i dørene. Ble målt med konkuranse dB måler. xAudi A3'n min med concert ga kun 116 dB. Vil tro A6'n gir en del mer. Der er det bra lyd med BOSE'n.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn! Nå har jeg prøvd Radioshack'en i bilen. Det spiller 121 dB, både side- og midtspeil rister godt. Merkelig hvis en 6,5" klarer det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil vel heller si at 121dB er noe lavt for en 12". Bare se på de største PC anleggene, Logitech sitt Z-5500 er jo oppgitt til å spille 115dB. Men nå har vel aldrig bandpass kasser vært best på SPL. Den er jo derimot helt rå på dype basser, noe som er helt fraværende i A2'en min.

Jeg er usikker på hvordan den radioshacken din måler, om den klarer høyeste spl eller om den måler på 100Hz f.eks. Måler den på 100Hz kan jeg godt forstå at A2'en spiller omtrent på samme nivå. Måler den på hele skalaen er jeg litt mer forundret. Din 30Hz burde jo riste ut skruene i bilen. :twisted:

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takket være guiden din, har også jeg nå fått fingeren ut og trukket kabler til sub. :-) Skal legge ut et par bilder, som også viser hvor jeg har gått gjennom torpedoveggen med strømkabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub i bil - ekstra strøm?

Trenger man ekstra "strømbank" eller holder det med std batteriet i bilen når man setter inn en sub + sub-forsterker?
    Har hørt fra andre tidligere (leeenge siden) at de la in ekstra batteri eller stor kondensator for å levere strøm til forsterkeren.. mulig jeg er helt på bærtur her.. men genialt om det holder å montere forsterker + sub (og kabling) uten at man kjører hovedbatteri helt i kne!

//Terka

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Trenger man ekstra "strømbank" eller holder det med std batteriet i bilen når man setter inn en sub + sub-forsterker?
    Har hørt fra andre tidligere (leeenge siden) at de la in ekstra batteri eller stor kondensator for å levere strøm til forsterkeren.. mulig jeg er helt på bærtur her.. men genialt om det holder å montere forsterker + sub (og kabling) uten at man kjører hovedbatteri helt i kne!

//Terka
    Med "normal" effekt på forsterkeren så vil det ikke være nødvendig å montere inn et ekstra batteri. om du har en 200watts forsterker er jo ikke det mer en et par 1000metringer. En kondensator vil ikke hjelpe på batteriet da den også "bruker" av batteriet ditt. En kondensator hjelper bare systemet med å lever nok strøm i toppene slik at sansynligheten for forvregning blir mindre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil vel heller si at 121dB er noe lavt for en 12". Bare se på de største PC anleggene, Logitech sitt Z-5500 er jo oppgitt til å spille 115dB. Men nå har vel aldrig bandpass kasser vært best på SPL. Den er jo derimot helt rå på dype basser, noe som er helt fraværende i A2'en min.

Jeg er usikker på hvordan den radioshacken din måler, om den klarer høyeste spl eller om den måler på 100Hz f.eks. Måler den på 100Hz kan jeg godt forstå at A2'en spiller omtrent på samme nivå. Måler den på hele skalaen er jeg litt mer forundret. Din 30Hz burde jo riste ut skruene i bilen. :twisted:
    Radioshack'en måler "alt". Jeg målte under avspilling av "musikk", Britney Spears faktisk. Remix'ene av det nye albumet hennes er faktisk ganske så heftig!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •