Brukerguide: Gode FM-tunere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg så en dokumentar om universets begynnelse. Der sa de noe fasinerende :

På virkelig gode FM radioer, så er 0,5% av den hvite støyen man hører mellom kanalfrekvensene lyden av universets begynnelse (big bang) !

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For de som lytter på FM via kabelnett, så skal man være klar over at disse er fulle av rf-støy og digital støy, som kan bre seg til FM-tuner og derfra videre til hele hifi-anlegget via jordplanet (jordstøy).

Det må derfor absolutt anbefales å benytte et støyfilter med galvanisk skille for å fjerne jordforbindelsen til kabel-nettet.
    De billige galvaniske skillene som er i el-handelen nå gir elektrisk sikkerhet (mot DC og 50 Hz nett-strøm), men hjelper ikke mot høyfrekvent støy.

Denne litt kostbare saken her derimot:
    MAGIC Splitter --- Mondial Antenna Ground Isolation Circuit

har hjulpet enormt hos meg. Pris kr. 500,- pr. stk. Jeg bruker den i 3 anlegg - en i en moderne leilighet med vanlig kabel-nett og to i store eneboliger med TV/satellitt-antenner koblet sammen. Man tror det ikke før man hører det. Jeg bruker den uten ekstra jording.

Hvis anlegget (CD-spiller, etc.) spiller like bra når FM-tuneren er tilkoblet som frakoblet vegg-uttaket (antenne) trengs den ikke. Men ofte vil man jo høre en degradering av de andre lydkildene med tuner tilkoblet både forsterker og antenneboks (antennejord får kontakt med anleggets jord).

Må bestilles direkte fra USA - Klipsch Europa klarer ikke å få den hit. Den er på vei ut av sortimentet, så den vil bare kunne skaffes i en viss periode fremover. Man kontakter et firma i USA og ber dem bestille fra Klipsch - legg ved ovenstående link i bestillingen.

Jeg bestilte de to siste her:
    Mark Wilson, også kjent som: Absolute Sound Labs, Savage, Minnesota
    Absolute Sound Labs - SAC - Certified Audio Consultant,
    4345 West 127th Street, Savage, MN 55378-1506, USA
    Tel (952) 894-5580
    Web.: Absolute Sound Labs - Mark Wilson
    eMail: restoration@AbSoundLabs.com

Bildet til høyre viser en eldre modell uten splitter på utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sansui Tu-9900

Hei

Takk for en fin oversikt. Jeg har nå fått kjøpt en Sansui Tu-9900, og jeg har aldri hørt en så bra lyd fra FM-sendinger. Ganske enkelt fantastisk. Har tidligere hatt Huldra 10 og TR 1000. De er bra, men forskjellen er klar. Du har også en del Pioneer-modeller på lista. Jeg har aldri eid noen av disse, men har hørt noen, og de er også meget bra. Hvis noen vil skaffe seg disse Pioneer tunerne fra 70-tallet, er tysk e-bay rene gullgruven. Ofte bra utvalg og billig. Så det er bare å friske opp tysken.

Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tøffe

Hei
    Ser at du har kjøpt en Sansui TU-9000.
    Hva koster en slik dings.
    Så at Onkyo sin tuner fra 2000 (T-4711) ikke var med i noen av
    gruppene. Noen som kjenner til denne.

Tøffe

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sansui tu 9900

Hei

Prisen varierer endel etter hvor du kjøper den og tilstand. Jeg kjøpte den for 5000 svenske kroner inkludert frakt i god stand rett fra sørvis. På i ebay i USA har jeg sett eksemplarer i god stand bli solgt til 400$. Det skal være en innvendig switch for å velge mellom europeisk eller amerikansk spenningsnivå. Den er visst litt vanskelig tilgjengelig, men greit for en kyndig person. Jeg er ikke kyndig og tok derfor ikke sjansen. En annen mulighet er tysk ebay. I Norge er de sjelden til salgs.

Rune

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •