Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 86 av 90 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 1781
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bråstad92
    Hei, vurderer sterkt å annskaffe meg et par CV XLS 215 høyttalere
    med et par Midgar Oberon 6.1 mono effektforsterkere
    lurer da på hvilken forforsterker som ville vært bra til dette oppsettet for å gi masse nok av krefter

er ingen guru innen dette så både ris å ros er mottakelig
    Jeg brukte Parasound P3, og med stort hell. Har sett denne ned mot 3500 på brukten.

Så jeg ville nok sett etter noe fra parasund new classic line sin preamp funker også.

Nad C165 funker og bra vil jeg tro.

Men skal du spille høyt kan du bare glemme en billig surround forsterker med pre-out. Dette holder ikke mål, de går bare i protection.

Ps. Grunnen til at P3 funket så bra er nok den litt varme klangen som veiet opp mot den litt lyse og skrikete diskanten + at parasound har masse trøkk i bunn. Så du kan jo finne andre alternativer med samme lydsignatur. kanskje marantz?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja e tenkte litt på den Nad 165BEE virker som ein god forforsterker til ein rimelig pris.

noen andre med andre formeninger?

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken hjemmekinoreceiver skal jeg bruke på:

Cls 6c
    Cls6
    Cls12 (NAD218)
    Clsc 15s

NAD, DENON, HK, ONKYO, YAMAHA eller PIONEER?

Helst under 4000, brukt, eller ny. LINKER mottas!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Men skal du spille høyt kan du bare glemme en billig surround forsterker med pre-out. Dette holder ikke mål, de går bare i protection.
    Skjønner ikke helt hva du mener her. En surround receiver skal da ikke gå i protection om man kun bruker den som PRE.

Newcomer cerwin-mathias sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, er det noen som vet om 2 stk Alto mc.500.4 vil drive xls-215'ene min til vidda i kauto? håper det slår og brøler som F***!!

vis ikke må jeg nesten bare selge og kjøpe Midgard Oberion 6.1 2 stk, ikke sant? er ikke helt med på midgard. er det stereoblokker eller mono?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerwin-mathias
    hei, er det noen som vet om 2 stk Alto mc.500.4 vil drive xls-215'ene min til vidda i kauto? håper det slår og brøler som F***!!

vis ikke må jeg nesten bare selge og kjøpe Midgard Oberion 6.1 2 stk, ikke sant? er ikke helt med på midgard. er det stereoblokker eller mono?
    Midgard blokkene er monoblokker, altså må du ha to blokker.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eller noe slikt som disse kanskje? http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/64596

Halvgromt å ha 50KG forsterkeri på bordet.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av opel_grevling
    Midgard blokkene er monoblokker, altså må du ha to blokker.
    hva tror du jeg for selt begge altoene for? ene er under et år gammal og har ei ripe på topplokket. og den andre er helt ny. hakke fått den på døra enda. kjøpt begge for nesten 9k pr stk

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Skjønner ikke helt hva du mener her. En surround receiver skal da ikke gå i protection om man kun bruker den som PRE.
    Helt enig, men jeg hadde en gang i tiden en denon 1905, forgjengeren til 1911 1910 etc. og den gikk i protection hele tiden. Dårligste lydmessige pre-en jeg noen gang har hatt også.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Helt enig, men jeg hadde en gang i tiden en denon 1905, forgjengeren til 1911 1910 etc. og den gikk i protection hele tiden. Dårligste lydmessige pre-en jeg noen gang har hatt også.
    Jøss.. Det gir ingen mening. Må ha vært et eller annet feil med Denon'en. Bruker en H/K AVR-245 selv som pre og den har fungert plettfritt.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss.. Det gir ingen mening. Må ha vært et eller annet feil med Denon'en. Bruker en H/K AVR-245 selv som pre og den har fungert plettfritt.
    jeg bruker en h/k avr 260, den funker også KING! som pre

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, to stk Alto MC 500.4. det blir vell ikke for mye kontinuerligvis man kjører 2000w på hver høytaler? eller 1000w på basserne og 1000w på diskantene?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, to stk Alto MC 500.4. det blir vell ikke for mye kontinuerligvis man kjører 2000w på hver høytaler? eller 1000w på basserne og 1000w på diskantene?
    Liten vits å gi diskantene 1000w alene egentlig men med de forsterkerene der så er det ikke så mange andre alternativer siden de har 4 kanaler.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten vits å gi diskantene 1000w alene egentlig men med de forsterkerene der så er det ikke så mange andre alternativer siden de har 4 kanaler.
    vet, derfor jeg hadde tenkt og bare kjøre 2k watt på hver men etter som jeg har merket så er det aksom at den fordeler watten på alle kanalene på den plasse det trengs mest.
    det var sån når jeg hadde cls'ene. når jeg koblet ut ene høtalern så spilte den andre på en eller annen måte bedre :s

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet, derfor jeg hadde tenkt og bare kjøre 2k watt på hver men etter som jeg har merket så er det aksom at den fordeler watten på alle kanalene på den plasse det trengs mest.
    det var sån når jeg hadde cls'ene. når jeg koblet ut ene høtalern så spilte den andre på en eller annen måte bedre :s
    Hvis den ene høyttaleren virker til å spille bedre alene kan det tyde på en fase feil. Dvs +/- er byttet om på den ene høyttaleren.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den ene høyttaleren virker til å spille bedre alene kan det tyde på en fase feil. Dvs +/- er byttet om på den ene høyttaleren.
    Det kan også være at høyttalarn får mer plass å spre lyden på som gjør at en høyttaler kan spille bedre enn to hvis det er i ett lite rom, jeg opplevdet det selv når jeg hadde clsc-215 på 9kvm.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Det kan også være at høyttalarn får mer plass å spre lyden på som gjør at en høyttaler kan spille bedre enn to hvis det er i ett lite rom, jeg opplevdet det selv når jeg hadde clsc-215 på 9kvm.
    Ja om den ene høyttaleren f.eks er plassert i et hjørne og den andre står midt på veggen kan det utgjøre en stor forskjell i lyden.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja om den ene høyttaleren f.eks er plassert i et hjørne og den andre står midt på veggen kan det utgjøre en stor forskjell i lyden.
    på hvilken måte da? det er nemmelig det jeg har. en i hjørnet og en ca midt på veggen

Newcomer bimme sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei allesammen!

Jeg har nå veldig lyst på litt stereo på rommet mitt, Har lurt litt på cv xls-15 Er dette noe og satse på?

Og det jeg egt lurte på, Hva forsterker skal jeg bruke?, Kan jeg bruke 1stk midgard oberon 6,1 på disse? også hvilken forforsterker skal jeg velge?

Jeg har rundt 17k og bruke på dette!

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sant dt jeg har ene i kroken og andre midt på veggen og da er det mest bass ene kroken enn andre. men får ikke bass over hele veggen bak

Side 86 av 90 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •