Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 85 av 90 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 1781
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Halla folkens!

Hvis jeg skal handle et CW-oppsett til både party og hjemmekinotitting, med en av de større høyttalersettene, hva slags oppsett burde jeg gå for da? Det blir vel kanskje en random receiver som støtter altmulig tull og en effektforsterker i tillegg da eller? Er ikke så hardcore som mange andre her inne, men skjønner en del Hehe! Burde jeg gå for 5.1 eller 7.1 (evt droppe sub)?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Halla folkens!

Hvis jeg skal handle et CW-oppsett til både party og hjemmekinotitting, med en av de større høyttalersettene, hva slags oppsett burde jeg gå for da? Det blir vel kanskje en random receiver som støtter altmulig tull og en effektforsterker i tillegg da eller? Er ikke så hardcore som mange andre her inne, men skjønner en del Hehe! Burde jeg gå for 5.1 eller 7.1 (evt droppe sub)?
    du burde ha effekttrinn til frontene om ikke anna...

NAD sin T765, 775 og 785 burde vurderes, alt ettersom hva du velger av høyttalere.

CV XLS serien er hva som gjelder .
    Om du velger f.eks. CV centern, CV 12" i front.. og Cv 6,5" bak... da kommer du langt med 775!!! den koster 20 lapper. Eventuelt kan du gå for f.eks Denon 3310 (som er veldig bra priset nå), og kjøre på med en Emotivia stereo amp (importere den selv, eller kjøpe brukt). Også HIFIKLUBBEN sin egen NAD 275 effekt vil kunne dra CV xls 12" veldig bra!!

Nå tenker du sikkert mer på CV 15" eller 2x15" pr ht... det koster ofte veldiog mye i effekt og penger for å oppnå samme lydnirvana som med f.eks CV sine 12" modeller!

Skal selv selge mine CV AL1000mk2, så om du bor i hedmarkområdet, så er det en mulighet . 5000kr er hva jeg har satt som pris.. da med ekstra mellomtone sett .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! lurer på om det er noen som kan hjelpe meg av og finne eller finne ut om disse høytalerene i hele tatt finnes!
    er en bekjent av meg som sier det at han hadde noen cerwin vega ht. på 90 tallet en gang som hadde to 12". er det noen som har sett/veit om noe om disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av madskott
    Heisann! lurer på om det er noen som kan hjelpe meg av og finne eller finne ut om disse høytalerene i hele tatt finnes!
    er en bekjent av meg som sier det at han hadde noen cerwin vega ht. på 90 tallet en gang som hadde to 12". er det noen som har sett/veit om noe om disse?
    Jeg vil tippe på at det var 1215.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nok 1215 ja.. med 1 12" i front (toppen) og 1 skjult 15" i bunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har spurt om det ikke er 1215 han mener men han sier han er sikker på at det ikke er dem.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri hørt om en høyttaler fra CV med 2x 12". Mulig de laget en slik modell i en gammel PA serie. Ofte med elementene diagonalt over hverandre.

Men igjen hvis det var 90-tallet så er det i fleste tilfeller DC-serien, VS-serien det er snakk om og disse kom ikke med doble 12" pr kasse. Han har ikke bare ordlagt seg litt rart da og ment to 12" totalt? Altså 1stk 12" pr kasse?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cerwin vega hadde noen pa høytalere med 2x12" før i tida

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har bilde eller noe specs på disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cerwin-vega Xls-215

Hallo. Påtide og bytte ut el-kjøp høgtallarane, og få noke sikklig

Har tenkt og kjøpe meg 2 CERWIN-VEGA XLS-215.

Men siden jeg har null peling, Håper jeg at dokke kan gi meg litt hjelp

Har lest jeg trenger, bra med effekt til og drive dei. So jeg lurer på ka Effektforsterker, og Forsterker so passer rimmlig bra til dem.

Skal ha meg CERWIN-VEGA XLS-15S Subwoofer i etterkant. So Dei må vere med i vuderinga

Håper på svar, og takk på forhand

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe alla Midgar Oberon blokkene eller en bedre PA forsterker. Ikke så veldig mange HiFi forsterkere til overkommelig pris som har sjangs til å drive de.

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin vega XLS-28 er den bra?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boggie
    Cerwin vega XLS-28 er den bra?
    Jeg har selv ikke hørt dem spille, men mange som har hørt på dem syns dem er bra til størrelsen.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmsk testa idag min nad c270 opp mot min zachry xp600 på dc12. må si jeg blei smått sjokkert over hvor mye bedre zachry forsterkeren spilte enn nad forsterkeren. mye klarerer lyd å mye bedre kontroll i bassen. zachry kosta meg 1600ny å nadc270 kosta meg 5000 ny når jeg kjøpte den i 2002.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 stk Alto Mac 2.4 til CV 1515?

Jeg har tenkt til å prøve å få tak i CV 1515, og tenker da på forsterker(e) jeg trenger til de høytalerne.

Jeg har sett på Alto Mac 2.4, kjøpe 2 stk og brokoble til hver høytaler. Jeg ville antageligvis kjøpt disse forsterkerne brukt, og prisen på forsterkere vil da komme på alt fra 4000 - 8000 kr (8000 kr nye)
    Så jeg regner med rundt 4-5000 kr for forsterkere.

Men da jeg har hørt at disse, Alto Mac 2.4, har oppskrytt watt, så lurer jeg på om noen har noen andre alternativer, til ca samme prisen, 4000-6000 kr, som får CV 1515 til å yte opp mot max. Om det er to effektforsterkere og brokoble, eller bare en, som kan drive begge to. Samma **** Eller mener du at jeg skal gå for 2 stk Alto Mac 2.4?

Også lurer jeg på om det har noe/mye å si om man har en god forforsterker?
    Og bare for å nevne det, så har jeg NAD C355BEE som jeg evt. vil bruke som forforsterker til effektforsterkerne.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xxelgenxx
    Jeg har tenkt til å prøve å få tak i CV 1515, og tenker da på forsterker(e) jeg trenger til de høytalerne.

Jeg har sett på Alto Mac 2.4, kjøpe 2 stk og brokoble til hver høytaler. Jeg ville antageligvis kjøpt disse forsterkerne brukt, og prisen på forsterkere vil da komme på alt fra 4000 - 8000 kr (8000 kr nye)
    Så jeg regner med rundt 4-5000 kr for forsterkere.

Men da jeg har hørt at disse, Alto Mac 2.4, har oppskrytt watt, så lurer jeg på om noen har noen andre alternativer, til ca samme prisen, 4000-6000 kr, som får CV 1515 til å yte opp mot max. Om det er to effektforsterkere og brokoble, eller bare en, som kan drive begge to. Samma **** Eller mener du at jeg skal gå for 2 stk Alto Mac 2.4?

Også lurer jeg på om det har noe/mye å si om man har en god forforsterker?
    Og bare for å nevne det, så har jeg NAD C355BEE som jeg evt. vil bruke som forforsterker til effektforsterkerne.
    Selv ville jeg ikke brukt billig PA på cv. Men den alto 2.4 skal kunne klare å drive di 1515 meeeget bra siden dem kan dra 215 bra da dem er i 8 ohm og 1515 er i 4 ohm.

For å få penere lyd så kan du selge den naden du har nå og kjøpe deg en Nad 372 som du kan bruke på mellomtone og diskant, så bruker du Altoen på basselementene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kjøre crown xti 6000 på toppene og qsc 5050 på bassene...
    Spille hinsides...

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Catoen
    Eg kjøre crown xti 6000 på toppene og qsc 5050 på bassene...
    Spille hinsides...
    Du kjører kvalitet, da får du resultatet også. Stå på.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt 2 stk Alto 2.4 på ett par CW 1515. Her er effekt i massevis, men er vel ikke akkurat imponert over trykket disse forsterkerene gir, er litt platt liksom. Men rikelig effekt til en billig penge er det. I dag buker jeg disse forsterkerene på ett par Pa høyttalere med hver 2x15" og 1,7" diskanthorn. Aldri sett limit eller protectlampa i disse. Ser det varierer litt hva som oppgies i effekt på disse forsterkerene. I mitt datablad står det, 2x750 watt RMS i 4 ohm, og 1x2500 watt i 4 ohm. Ihht til min erfaring kan steroeeffekten stemme med andre trafoforsterkere i samme vektklasse. Men tviler på den yter noe mer en det dobble i brokobling, altså 1x1500 watt i 4 ohm.

Det du skal imidlertid tenek på ved kjøp av alto mac 2.4 er at den ikke har softstart, dvs har du en B-type automatsikring (kvikk) vil denne løses ut i 95% av tilfellene når forsterker slåes på. Dette er svært irriterende. Jeg løser det på en dårlig måte ved å la forsterknappen stå på, og slå inn på sikringen gang på gang til den lar seg "lure" 3-10 ganger. Løsning er å la en elektrikker vurdere om det er forsvarlig å sette inn en C-type sikring istedet (treg).

Jeg bruker mitt pa-annlegg sjelden hjemme så i mitt utleievirksomhet er ikke dette med softstarten så plagsomt, men skulle forsterkerene mine blitt slått på og av hver dag eller flere ganger i uka, ville jeg funnet en permanent løsning på "problemet"

Alto har forresten ett par andre serier en Alto mac, bl. annet Mistral, disse skal ha litt bedre lydkvalitet men ikke fullt så mye kraft for pengene, disse har imiddlertid softstart, som imiddlertid enhver kraftig forsterker burdet hatt, men skal det spares, spares det gjerne på det som ikke alltid er ett must i enhver sammenheng.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjelp til forforsterker

Hei, vurderer sterkt å annskaffe meg et par CV XLS 215 høyttalere
    med et par Midgar Oberon 6.1 mono effektforsterkere
    lurer da på hvilken forforsterker som ville vært bra til dette oppsettet for å gi masse nok av krefter

er ingen guru innen dette så både ris å ros er mottakelig

Side 85 av 90 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •