Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 90 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 1781
    Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    kjøper du en zachry xp1200 fra ljudia.no så har du mer enn nokk krefter til ve12 ivertfall
    takker

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spilling av cv lavt

--------------------------------------------------------------------------------
    heii er det bra bass og trøkk når det spilles lavt av cerwin vega?
    er litt usikker skal kjøpe meg cerwin vega cls 15

takker for svar

Newcomer cerwin-mathias sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    --------------------------------------------------------------------------------
    heii er det bra bass og trøkk når det spilles lavt av cerwin vega?
    er litt usikker skal kjøpe meg cerwin vega cls 15

takker for svar
    det kan man vell stille på selv hvis man har en forforsterker? eller..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er lavt? Generellt kan en vel si at mindre basselement fremmer lyden bedre i lavere volumer, en ett stort element, trengs litt effekt for å drive ett slikt, og så oftest er en høyttaler med store basselementer tunet slik at det nok bli ganske høyt volum (fra mellomtone og diskant)før bassen begynner å melde seg, min oppfattning iallfall.

Eller for å si det på en annen måte, i store høyttalere er som regel mellomtone og diskant mest fremtredende under lave volum, og er med andre ord sjelden egnet for spilling på lave volum, men trenger effekt (høyt volum) for å komme til sin rett og gjengi hele frekvensområdet på en måte som oppfattes ok.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 4super4
    Hva er lavt? Generellt kan en vel si at mindre basselement fremmer lyden bedre i lavere volumer, en ett stort element, trengs litt effekt for å drive ett slikt, og så oftest er en høyttaler med store basselementer tunet slik at det nok bli ganske høyt volum (fra mellomtone og diskant)før bassen begynner å melde seg, min oppfattning iallfall.

Eller for å si det på en annen måte, i store høyttalere er som regel mellomtone og diskant mest fremtredende under lave volum, og er med andre ord sjelden egnet for spilling på lave volum, men trenger effekt (høyt volum) for å komme til sin rett og gjengi hele frekvensområdet på en måte som oppfattes ok.

oki viste det ikke takk for tipset

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerwin-mathias
    det kan man vell stille på selv hvis man har en forforsterker? eller..
    Ikke på min forforsterker faktisk :/

Til noen låter så blir det litt flatt og kjedelig, til andre igjen låter det akkurat slik som jeg vil ha det. Har heldigvis EQ på macen som jeg kan trikse litt med for førstnevnte låtene.

Er det noen god løsning å prøve bass-booster fra CV eller vil det bare ødelegge lyden? Delefilteret skal vel være tunet til å fungere bra med høytaleren så det blir jo egentlig som å "rote" litt med det konstruktørene har brukt lang tid på å beregne og teste ut (litt som med EQ'n kankje)..

Edit:
    Ser ikke ut som signaturen min kom med. Oppsettet mitt er som følger; Electrocompaniet 4.7 - Midgard Oberon 6.1 - Cerwin Vega AL1002

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som husker nyprisen på CV VF-12? Selges ikke lenger, men noen sitter sikkert med en gammel katalog? Lillbror til W skal selge, og vil ha en pekepinn.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vf12 kosta 3000kr på når de var i salg på slutten

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter å ha lest et par dager har jeg omsider kommet frem til enden og lært masse nytt jeg ikke viste før:-D

så har noen her:

har en nad 162 forforsterker som det er 2pre out på, er det riktig at jeg kjører mine 2 nad 270 på en av hver pre-out? disser driver VE15 brokoblet (en på hver).

venter en cls 15-sx de nermeste dagene som også skal på, bør jeg da bruke Y-ledd på den ene pre-out til 270`ene og y ledd til sub fra den andre pre-out? den ene pre-out er vel justerbar om jeg ikke husker feil?.

et annet spørsmål..er på utkikk etter en kassetype til stroker 15D som fungerer godt, noen erfaringer?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    angåendes kasse til stroker hadde jeg ville bygd den kanskje på 250liter eller noe. men den kassa som cerwin anbefaler til bilbruk trykker og noe synsykt innendørs. du kan jo spørre på Cerwin-Vega-Fans.com som er ett diskusjonsforum for cerwin vega

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er CV 18 og 21" wooferene på plass hos HFK . Ikke noe "kino" subb.. men skikkelig musikkwoofere . Prisen er litt drøy for de fleste, men tror nok dette er relativt heftige saker... SPL messig .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe meg med innstilling på hjemmekinoforsterkeren min? Har kjøpt onkyo 807 surround forsterker som er brokoblet på cerwin vega 1515, skal jeg sette innstillingene på forsterkeren til 4 ohm eller 6 ohm? Redd for å ødelegge forsterkeren og har ikke peiling på ohm.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svelar01
    Noen som kan hjelpe meg med innstilling på hjemmekinoforsterkeren min? Har kjøpt onkyo 807 surround forsterker som er brokoblet på cerwin vega 1515, skal jeg sette innstillingene på forsterkeren til 4 ohm eller 6 ohm? Redd for å ødelegge forsterkeren og har ikke peiling på ohm.

Den kan ikke brokobles!!!! Samt, dropp å bruk den på 1515, du kommer enten til å svi av forstekrern.. eller sprenge høyttalerene i fillebiter!

Men du kan forsåvidt sikkert Biampe med Onkyo'en.. men blir ikke noe suksess det heller! er bare å kjøre på med vanlig stereo ... utnytter samme traffo/strømreserver åkken som...

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken inpedanse har dc 15 og ve15?

Hvor lavt kan c270 lastes, vil den feks takle å bli brokolbet med ve15/eller dc15

om den er i 8ohm, så vil det bli tot 2ohms last på forsterkeren, parallell og brokobling

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Den kan ikke brokobles!!!! Samt, dropp å bruk den på 1515, du kommer enten til å svi av forstekrern.. eller sprenge høyttalerene i fillebiter!

Men du kan forsåvidt sikkert Biampe med Onkyo'en.. men blir ikke noe suksess det heller! er bare å kjøre på med vanlig stereo ... utnytter samme traffo/strømreserver åkken som...

Sorry, min feil. Mener biampet.

Har kjørt de samme høytalerne med en harman kardon avr 235 og det spilte mer bass, så jeg tror det er noen innstillinger som gjør at jeg ikke får samme eller bedre trykk med 807 som jeg mener er en kraftigere forsterker. Derfor jeg lurer på hvor mange ohm 1515 er på, har prøvd å google men finner det ikke ut.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, min feil. Mener biampet.

Har kjørt de samme høytalerne med en harman kardon avr 235 og det spilte mer bass, så jeg tror det er noen innstillinger som gjør at jeg ikke får samme eller bedre trykk med 807 som jeg mener er en kraftigere forsterker. Derfor jeg lurer på hvor mange ohm 1515 er på, har prøvd å google men finner det ikke ut.
    1515 er på 4 ohm, og annbefaler deg en kraftig effektforsterker for å dra noe nytte ut av disse!
    Nytter ikke med "små" hjemmekinoforsterkere til å drive disse beistene.
    Som skorob skrev så kommer du mest sannsynlig til å ødelegge enten høyttalerne eller forsterkeren.

Masse bass får du jo egentlig uansett, men med stor forvrengning og dårlig lyd generelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    1515 er på 4 ohm, og annbefaler deg en kraftig effektforsterker for å dra noe nytte ut av disse!
    Nytter ikke med "små" hjemmekinoforsterkere til å drive disse beistene.
    Som skorob skrev så kommer du mest sannsynlig til å ødelegge enten høyttalerne eller forsterkeren.

Masse bass får du jo egentlig uansett, men med stor forvrengning og dårlig lyd generelt.

Nå har jeg spillt med disse høytalerne hver dag i 11 år med små hjemmekinoforsterkere (sherwood, harman, denon osv) og de spiller fremdeles like fint og jeg har ikke klart å ødelegge noen forsterker. De har jo ikke blitt brukt maksimalt da , men har jo spillt så hele huset har ristet i timevis uten å bli ødelagt. Men skjønner jo at de gjerne vil ha litt forsterker da:evil:

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferrari med lada motor fungerer sikkert i årevis den også helt til man prøver å oppnå tallene Ferrari fabrikken oppgir at bilen egentlig skal klare

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg spillt med disse høytalerne hver dag i 11 år med små hjemmekinoforsterkere (sherwood, harman, denon osv) og de spiller fremdeles like fint og jeg har ikke klart å ødelegge noen forsterker. De har jo ikke blitt brukt maksimalt da , men har jo spillt så hele huset har ristet i timevis uten å bli ødelagt. Men skjønner jo at de gjerne vil ha litt forsterker da:evil:
    ja, dette er jeg helt enig i.. jeg har spillt på de i 13år å kun røket en diskant.. å det var med de største forsterkerene jeg har hatt på de.
    de spiller flott med en 15w forsterker og bare ikkje så høyt.
    jeg har prøvt alle typer forsterkere som jeg har i hendene på de, å de spiller helt greit... en hører lett da forsterkeren begynner å bli stiv i lyden. en får lydtrykk etter hvor mye watt en dytter innpå... å en 20w forsterker låter like bra som en 1000w forsterker på normalt volum... så da en har de hjemme i stua så er det helt lov å bruke en 5x50watt surroundforsterker så lenge man ikke drar på...
    de spiller høyt nok..det er over 120db en trenger de siste 900watta

cerwin vega stroker på 10.000watt ble laget på 60 tallet så brukte de en 125watt solid state forsterker til den, mer trengte den ikke sa Gene Cerwinsky.

Side 79 av 90 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •