Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 90 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 1781
    Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bump ;-)

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen vil vel ha de jentehøyttalerene uansett;-)

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan være att det er en ny serie på vei inn eller noe? ser de har kommet med en del pa nyheter blandt annet en hornbass med 21" stroker i :P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cv burde seriøst komme med en BRA serie igjen. De har jo bevist det mange ganger før at de kan. AL serien er et bevis på dette. Greit nok, dette er en KLAR rock'n'roll høyttaler, og ikke like god til hipp hopp og liste popp som de andre seriene. Men gud bedre, hadde dem tatt den som utgangspunk, da hadde det blitt bra tror jeg.

Vi trenger vel egentlig ikke en CV med 2x15" ?! 1x15" skal kunne flytte UBERmye luft om det er riktig konstruksjon på ting og tang...... Greit nok.. ser tøfft ut, men lite nødvendig.

AL serien hadde jo knallbra bass (ikke boomy), og diskant som var veldig rentspillende. Også på lave nivåer spiller denne serien bra. Er mellomtona da, som ikke er like bra, men den er også bedre enn de som har vært i andre modeller syns jeg!
    Jeg har mine AL1000mk2 fortsatt, og får meg ikke til å selge dem. De spilte forresten utrolig bra på Lyngdorf SDA2175 effektforstekrer, også brukt NAD S200 og Midgard Audio 6.1 (icepower). NAD'en var den som greide å ta sikringa på de pga at den ble litt overlasta, mens Lyngdorfen og MA spilte uten problemer på svært høye nivåer .

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig angående al1000 det er min favoritt serie fra cerwin. er på mitt andre par nå :P ikke hørt noen cerwin høytaler som spiller rock like bra

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er en link til en del cerwin vega brosjyrer fra 1975

Index of /stereo/Cerwin-Vega

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 års jubileum for guiden! Gratulerer!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aj aj, å tiden flyr unna. Men det blir fortsatt diskutert mye CV! utenom tråden uten at det blir kommentert. Hva har skjedd i mellomtiden?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting har begynnt å skje i CV verdenen nå. CV har lansert ny PA serie. Norek som eier Komplett har begynnt å selge CV billigere enn Hi Fi klubben.
    Hi Fi klubben svarer med å sette ned prisene sine under komplett igjen. Enten er det et tegn på at en ny serie er i anmarsj ellers er det et tegn på at HK sin dominans på CV er over.

For min del håper jeg begge er sanne.

Hadde CLS serien forsvunnet å blitt erstattet med noe som ligner mer på DC serien og spillt som AL serien hadde jeg grått av glede. Men det er nok for mye å be om.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvilken?

hvilken sub bør jeg velge sammen med et par ve12f...?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ting har begynnt å skje i CV verdenen nå. CV har lansert ny PA serie. Norek som eier Komplett har begynnt å selge CV billigere enn Hi Fi klubben.
    Hi Fi klubben svarer med å sette ned prisene sine under komplett igjen. Enten er det et tegn på at en ny serie er i anmarsj ellers er det et tegn på at HK sin dominans på CV er over.

For min del håper jeg begge er sanne.

Hadde CLS serien forsvunnet å blitt erstattet med noe som ligner mer på DC serien og spillt som AL serien hadde jeg grått av glede. Men det er nok for mye å be om.
    Komplett kom over et konkursbo i Tyskland som ga dem CV faktisk. Samme gjelder Klipsch'en dem har (klipsch godtar EGENTLIG ikke salg over nett). Tror ikke CV har noe på gang, utenom 2 subwoofere som skal skape furore (vi snakker om nedgraderte ACTIVE PRO woofere som gjøres mer stuevennlige ).

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Komplett kom over et konkursbo i Tyskland som ga dem CV faktisk. Samme gjelder Klipsch'en dem har (klipsch godtar EGENTLIG ikke salg over nett). Tror ikke CV har noe på gang, utenom 2 subwoofere som skal skape furore (vi snakker om nedgraderte ACTIVE PRO woofere som gjøres mer stuevennlige ).
    De subbene høres artige ut. Noen ide om når de ankommer markedet?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette står på forumet til hifiklubben

Vi arbejder sammen med Cerwin Vega på at lancere 2 nye STORE subwoofere baseret på tilsvarende modeller i Cerwin Vegas professionelle program.

Det er stadig lidt tidligt at sætte dato, pris og detaljer på projektet da det kræver en del ændringer at få dem til at fungere som hi-fi subwoofere.

Jens

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    dette står på forumet til hifiklubben

Vi arbejder sammen med Cerwin Vega på at lancere 2 nye STORE subwoofere baseret på tilsvarende modeller i Cerwin Vegas professionelle program.

Det er stadig lidt tidligt at sætte dato, pris og detaljer på projektet da det kræver en del ændringer at få dem til at fungere som hi-fi subwoofere.

Jens
    Meget artig.. Og når de sier 2 nye STORE subwoofere så vil vel det si større enn 15" vil jeg tro.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det blir vell hjemmeutgaver av cva118 og cva121 tenker jeg. kan bli fett med en aktiv 21" hjemmesubb

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi en ny Magnat Omega sub på vei. Tviler på at CV klarer noe i nærheten av kvaliteten dog, men skal jammen bli artig å se hva de får til. Det bør strengt tatt ikke være så fordømt vanskelig å få det til å funke. Bare de gir elementet en riktig tunet kasse og en kraftig nok forsterker så er saken mer eller mindre biff.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en stund tilbake var jeg på demo hos HFK Sarpsborg. De hadde en prototype(?) av en 18" sub med innebygd amp. Den så ut som en PA sub og spite vel som en PA sub. Subben spilte sammen med et par CLS-215 (hørte ingen klakkelyder) som ble drevet av en CV! 2.6kw. I sammen klarte sysemet å gi 123 dB og godt "hestesparktrykkbass".

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nå priskrig på CV! Komplett vs HFK. CV! CLS-215 til 7k må da være et kupp selv for de "finfølende". Kjekt å ha i julebordstider. Løp og kjøp!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW.. nå koster cls215 7000kr på HIFIKLUBBEN!!!! . Nå tror jeg dem ikke tjener stort på dem ass... dette må være røverkjøp nå ... jaja.. fortsatt krever de effekt ifra helvette da men...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er ett amerikanskt nystarta cerwin vega forum.

Cerwin-Vega-Fans.com

Side 72 av 90 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •