Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 69 av 90 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 1781
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er svært sjelden at en høyttaler gir seg pga for mye effekt. Bakdelen med PA amper i den rimelige delen av skalaen er trafostøy og susing. Men spiller man høyt nok er jo ikke det noe problem. Og det er vel ikke så mange med CV! høytalere som lar de gå så alt for mye på tomgang? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Det er svært sjelden at en høyttaler gir seg pga for mye effekt. Bakdelen med PA amper i den rimelige delen av skalaen er trafostøy og susing. Men spiller man høyt nok er jo ikke det noe problem. Og det er vel ikke så mange med CV! høytalere som lar de gå så alt for mye på tomgang? :-D
    Det er desverre litt slik for min del. Liker å høre på moderate nivåer i blant samt at min samboer kun hører på musikk på moderat lydnivå. Jeg reiser så mye i jobben at det er egentlig hun som bruker anlegget 70-80% av tiden så da kan det være litt greit å tilpasse det begge sitt forbruk. Kankje Oberon 6.1 eller Rotel RB1090 må bli valget for meg da likevell

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av minim
    Det er desverre litt slik for min del. Liker å høre på moderate nivåer i blant samt at min samboer kun hører på musikk på moderat lydnivå. Jeg reiser så mye i jobben at det er egentlig hun som bruker anlegget 70-80% av tiden så da kan det være litt greit å tilpasse det begge sitt forbruk. Kankje Oberon 6.1 eller Rotel RB1090 må bli valget for meg da likevell
    Kjøp en som ikke suser da. Har du gjordet pa forsterkeren din?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad

Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Kjøp en som ikke suser da. Har du gjordet pa forsterkeren din?
    Jeg har ikke en PA forsterker på dem nå. Er igrunnen fornøyd med lyden på dem på lavere lydnivåer med NAD C-370, men den blir for liten "på toppen". Jeg svarte vel egentlig på inlegget over hvor det ble sagt at PA-forsterkere har mye støy ved lavt lydnivå.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av minim
    Jeg har ikke en PA forsterker på dem nå. Er igrunnen fornøyd med lyden på dem på lavere lydnivåer med NAD C-370, men den blir for liten "på toppen". Jeg svarte vel egentlig på inlegget over hvor det ble sagt at PA-forsterkere har mye støy ved lavt lydnivå.
    Vel da kan jeg ivertfall bekrefte at di pa forsterkerene jeg har vært borti ikke har hatt noe støy fra dem. Prøvde igår på min crown og en kompis sine qsc ved å skru volum på både preamp og forsterkerene på max uten at det kom noe støy fra høyttalerene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Jeg har to stk alto mac 2.4, pluss en Kind k-12 (pa-forsterkere) sistnevnte er en litt "dyrere" utgått modell, alto mac'ene fåes svært rimelig, jeg er fornøyd med dem, men kan bekrefte at det er susing fra høyttalerene fra disse forsterkerene, så her går det nok litt på oppbygging og kvlitet, det høres ikke sus fra kinden.

Nå er jeg også i den situasjonen at jeg har langt mer effekt til rådighet en hva høyttalerene makter, spiller man får høyt, spesiellt i bassen, smeller det i disse, ikke forvrengning, men rett å slett at det gir for stort utslag (vandring) dette er selvsagt ikke bra for spolen, men de blir ikke sprengt som høyttalerene blir ved å mate dem med forvrengt signal fra liten forsterker, der typisk diskanten ryker først, skal sies jeg lånte ut min pa i helgen for første gang (pa'en er ny) rundt tre var jeg selv dj og gav det det det kunne, opplevde da at jeg fikk bassene til å smelle, senere gikk jeg hjem og overlot annlegget til uvitende mennesker som ikke hadde peiling, dagen ettrpå fikk jeg anlegget levert på døren (veier nesten 300 kg) såg straks at equlisere og aktive delefiltre, miksepult etc var justert i hytt og pine, ikke en knapp var i den stilling den burde og var da svært skeptisk til om dette kunne ha overlevd, men da jeg koblet opp komponentene og stillte alt slik det skulle være før jeg slo på strømmen og testet, viste det seg at ingenting var defekt, alle elementer spillte helt som før, og ingenting annet virker å ha tatt skade, så det overlevde iallfall den manndomsprøven tenkte jeg, for hadde ett alminlig hifi blitt utsatt for det samme er jeg overbevist om at det hadde vært rykket ett element eller flere:-?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Cerwin fans

Jeg lurte på hvilke sanger dere bruker for å "brife" litt av CV'ene deres? vet det er MASSE hipp hopp som egner seg til disse, men kom gjerne med alternativer . TAKK TAKK !

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    zz-top med sangen sharped dressed man imponerer bra på al1000 ivertfall :P spiller satans høyt å klart. stilig mellomtone og en del bass på den. ellers så har du jo spitfire med prodigy, infected mushrom med becoming insane, så har du jo dj billy-e beats for my van. har du en db10b på dine anbefaler jeg ivertfall den :P

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm noen som har forslag til bra forsterker til al1000? ikke billig pa har hatt det før å orker ikke den fordømte viftestøyen :P makspris rundt 8k har en c270 på de nå som er alt for liten hehe

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    hm noen som har forslag til bra forsterker til al1000? ikke billig pa har hatt det før å orker ikke den fordømte viftestøyen :P makspris rundt 8k har en c270 på de nå som er alt for liten hehe
    Har AL1000, Midgard Audio oberon 6.1 var helt hinsides på de.. Ikke noe gikk i protection.. det bare spilte helt VILT! med litt tur får du et par til 8000kr!

Ellers burde jo CV sin 2.6kw fungere fint, skal teste den til helga. Skal ha fest, og da må jeg låne et effekttrinn.

Grunnen til at jeg ikke har MA lengre er fordi jeg EGENTLIG har AL1000 kun itl fest, og "gromanlegget", der funka ikke MA godt nok.

NAD270 er en "vits" på AL1000 .

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Har AL1000, Midgard Audio oberon 6.1 var helt hinsides på de.. Ikke noe gikk i protection.. det bare spilte helt VILT! med litt tur får du et par til 8000kr!

Ellers burde jo CV sin 2.6kw fungere fint, skal teste den til helga. Skal ha fest, og da må jeg låne et effekttrinn.

Grunnen til at jeg ikke har MA lengre er fordi jeg EGENTLIG har AL1000 kun itl fest, og "gromanlegget", der funka ikke MA godt nok.

NAD270 er en "vits" på AL1000 .
    hehe ja nad270 er en vits på al1000 :P skal bruke den på cls6 bakhøytalerene mine når jeg får kjøpt en større til al1000. en kompiss har midgard audio oberon 6.1 får høre med han om jeg får teste de hehe. litt skeptisk til cv 2,6kw pga viftene men får vell ta turen til hifiklubben i ålesund å høre hvordan viftene er. si hva du synst om 2,6kw når du får testa den da

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 Spørsmål angående Cls-15.

1. Spiller de greit med 1x Zachry Xp-1200,
    eller burde jeg vente til jeg kan kjøpe 2 stk
    samtidig?

2. Jeg har et stort rom, med skråtak.
    Overlever de greit med 1-2 meter fra vegg?
    Eller burde jeg sette de en annen retning
    hvor de har fri plass bak seg?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm går fint med en.. jeg hadde en på mine al1000 å det spilte vilt. så kan du kjøpe en til seinere å få dratt skinnet av pølsa skikkelig :P

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnerox
    Jeg har et stort rom, med skråtak.
    Overlever de greit med 1-2 meter fra vegg?
    Eller burde jeg sette de en annen retning
    hvor de har fri plass bak seg?
    Et bilde her kanskje?

Newcomer cv-taggis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo AL-1000 i 4 ohm og cls-15 i 8ohm. var jeg deg ville jeg ha kjøpt heller en stor forsterker enn to billige. Men hvis du vil ha di zachry greiene så ville jeg ha kjøpt to var jeg deg. Jo mere effekt jo bedre.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen blir det CV 2.6 eller Lyngdorf sda 2175 som skal kjøre AL1000 :P.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i morra blir det en QSC RMX 2450 på ett par dc15 skal bli artig å se hvordan de takler det :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til sammenligning, hva sier dere om CV 2.6kw ampen?
    Er den noe bra egentlig? Eller hadde feks...
    Nad C372 med C272 vært bedre?
    Hva mener dere er best for et par CLS-15?
    Helst under 10,000kr x]

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV forsterkeren gjør nok en bra jobb med cls 15, men jeg liker veldig godt Midgard audio jeg da, for 10k får du kanskje kanskje et par slike...
    Men uansett hvilken av de to du velger så trenger du jo en preamp om du ikke allerede har det da såklart.

Har fått et godt tilbud på noen nye høytalere selv nå så tror jeg gir meg med CV for nå selv, blir nok en annonse med CVene og NADen når jeg er tilbake i oslo.

Sitat Opprinnelig postet av xnerox
    Til sammenligning, hva sier dere om CV 2.6kw ampen?
    Er den noe bra egentlig? Eller hadde feks...
    Nad C372 med C272 vært bedre?
    Hva mener dere er best for et par CLS-15?
    Helst under 10,000kr x]

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha har da testet QSC RMX 2450 på dc15 må si att den forsterkeren var ekstremt kraftig.. høytalerene gir seg lenge før forsterkeren ivertfall

Side 69 av 90 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •