Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 90 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 1781
    Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    jeg har dc 15 og 0,8 kw er mere enn kraftigt nok, og god lyd men vifte støy kan vere iriterende av og til . Med 0.8 kw kan jeg sprenge lyspærer mm =)
    Mere enn nok er det nok ikke Men spiller nok godt uansett

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til mindre CV-høyttalere, kan Cambridge anbefales.

Har hatt svært god erfaring med Cambridge elektronikk på mine VE-8, gir behagelig diskant og generelt god lyd.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje noe ;)

Jeg har testet litt forskjellig med CV selv de siste par årene og akkurat nå er det kombinasjonen NAD & Midgard som gjelder for meg, jeg har forrøvrig Cls 215 akkurat nå.

Men jeg la merke til Midgards nye pro satsing : Midgard Audio Professional
    Det kan jo hende noen av PA forsterkerene som er i deres sortiment kan gjøre seg på CV...
    Skal jo være veldig Pris/ytelses riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp til valg av nye høyttalere..

Hei.. vet ikke helt hvor jeg skal poste dette.. men synest ikke jeg trengte å starte ny tråd.. så slenger det inn her, visst det er greit:-P

Skal selge mine clsc-12.. og lurer på hva jeg skal kjøpe til å erstatte de.. Har en STK vs-20 effektforsterker.. du finner den på Sound1 / Marios Musikk AS

Har tenkt litt på Proson 215.. Cerwin Vega HP-215.. CV AL-1000, og 2 VMAX 15 som subber sammen med Dynavoice f-6 eller noe..

Noen som har noe andre forslag? Vil ha et litt partyanlegg med psyko bass..

Skal også selge forforsterkeren Proson RV2050.. noen tips til no forforsterker?

Takker for alle svar:razz:

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den forsterkeren der burde fyre rimelig greit liv i cls-215. eneste forskjellen mellom cls-12 og cls-215 er mer bass, så om du liker lyden i høyttalerene dine så kan det være et alternativ.

Men hadde jeg kommet over et strøkent par AL1000 så hadde det ikke vert tvil om hva jeg hadde valgt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

takker for svar.. skal virkelig tenke på det! Men den effektforsterkeren.. det ar bare en kanal som virker.. jeg kobler begge høytalerne på høyre kanall.. så noen som vet hvor jeg kan få fikset det? eller er det sån at en pappa med litt elektronikk-erfaring fikser det?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HP-215 er noen utrolig gøye høyttalere som spiller SVINHØYT og god punch i bassen, jeg kan annbefale dem

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nja...

litt skeptisk til hp-215... vil ha noe mer dypbass.. står mellom cls-215, dc-1515 eller al-1000 tror jeg Men såklart åpen for forslag:razz:

Men noen tips til forforsterker da?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AL1000 er geniale, men skal du ha dypbass, så er cls215 overlegne, ikke glemm cls 15 heller, cls 215 ser råe ut, men cls 15 er nesten like råe, og i mindre rom MYE BEDRE!!! CLS 215 krever svære rom, svære forsterkere...

Tenk deg subwooferen til Cerwin. 15", 1stk har minst 200watt kontinuelig. Da skal du stille oppe med 200x4 watt for å gi samme effekt.. samt du trenger endel watt til mellomtone/diskant slik at disse kan holde følge. MAO: Du trenger KRAFTWERK!!!!

AL1000 trenger masse strøm, 2x200watt holder for det meste, men det kreves en strømtilførsel av RANG! CLS 15 er snillere der.

HVorfor kjøpe de dyreste/største modellene, når modellen under er "mye" rimeligere, og mest sannsyneligvis bedre i ditt rom/stue. Samt MYE billigre på forsterker fronten.

Forforsterker: PArasound Modell 2100 ( www.avhifi.no ), bedre enn denne skal du lete lenge etter til amerikanske høyttalere(om du vil beholde "sounden" til amerikanerene da )..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

Vil jeg merke STOR forskjell fra clsc-12 til cls/clsc 15 da? Og effekten min holder vel til al-1000 ? Mye bedre enn cls-15 de da?

Og når det gjelder forforsterker, så tenkte jeg mer på NAD 114 og 116 eller noe i den dur.. hvertfall til en tusenlapp eller 2.. brukt.. Ikke forforsterker til 6000 Hele budsjette på høyttalere å forforsterker ligger på 5-7 tusen

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oskar94
    Vil jeg merke STOR forskjell fra clsc-12 til cls/clsc 15 da? Og effekten min holder vel til al-1000 ? Mye bedre enn cls-15 de da?

Og når det gjelder forforsterker, så tenkte jeg mer på NAD 114 og 116 eller noe i den dur.. hvertfall til en tusenlapp eller 2.. brukt.. Ikke forforsterker til 6000 Hele budsjette på høyttalere å forforsterker ligger på 5-7 tusen
    Hvis du skal ha noe CV som spiller dypbass så er 1215 overlegne. Så kommer CLSC/CLS-215 og LS-15

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm..

skal sterkt vurdere cls-215.. men 9000 er mye penger.. og skal jo også ha råd til en forforsterker i tilleg..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal sterkt vurdere cls-215.. men 9000 er mye penger.. og skal jo også ha råd til en forforsterker i tilleg..
    CLS/CLSC-215 krever MYE effekt og kontroll for å spille skikkelig bra.
    Hvis du ikke har råd til skikkelig forsterkeri så vil jeg annbefale deg LS-15 om du vil ha dypbass. Rimelig lettdrevne og har samtidig pen lyd til å være en CV høyttaler

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktig å merke seg det skorob skriver om rommet, skal du ha cls 215 så må du ha et stort rom og mulighet til å ha god avstand til bakvegg. Jeg har selv hatt disse høyttalerene på for lite rom å det spillte ikke noe særlig bra, ble bare milevis med romlebass.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

kansje det blir LS-15 da... for er bare en 3-4meter til bakvegg.. på sidene er det en del lenger.. Vil jeg da merke stor forskjell fra clsc-12?

Den derre Cerwin Vega DB-10B Bassturbocharger.. Hva gjør den? Hvordan virker den? Og har jeg bruk for sån?

Forforsterker.. Vil dere da anbefale en NAD 114 eller no? Budsjette på den er bare 1000-2000kr..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    CLS/CLSC-215 krever MYE effekt og kontroll for å spille skikkelig bra.
    Hvis du ikke har råd til skikkelig forsterkeri så vil jeg annbefale deg LS-15 om du vil ha dypbass. Rimelig lettdrevne og har samtidig pen lyd til å være en CV høyttaler

Du, har du hørt VE serien ? Er ikke den litt slik LS/E serie er i bassen? bare spørr jeg. Mener inntrykket mitt var det når jeg gikk ut igjen. HAr hatt E-serien 15B før, kjempemorrsom høyttaler.

Oscar94: AL1000 har faktisk en VELDIG bra diskant, samt bassen er stram som rakkern, og det er der de skiller seg voldsomt ut, og det er den stramme bassen CV folket flest ikke er helt happy med fordi den virker litt snau på en måte (iforhold til andre CV modeller). CLS er den serien jeg syns låter best uten om AL-serien. Men vil du ha good old CV bass, med god mellomtone og diskant, så er CLS serien det beste de har kommet med syns jeg. Ble overrasket over lydkvaliteten, men de krever dog veldgi god elektronikk for å låte pent. Men lytt til VE serien også, mange som velger den fremfor CLS (CLS har også veldig stram bass, VE er nok enda mer GOOD OLD CV sound).

Mellomtonen til AL1000 er kraftig, men litt rotete, AL750/752 sin er endel bedre her (750/752 er også min favoritt CV høyttaler, kjempegod kvalitet tvers igjennom).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kansje det blir LS-15 da... for er bare en 3-4meter til bakvegg.. på sidene er det en del lenger.. Vil jeg da merke stor forskjell fra clsc-12?

Den derre Cerwin Vega DB-10B Bassturbocharger.. Hva gjør den? Hvordan virker den? Og har jeg bruk for sån?

Forforsterker.. Vil dere da anbefale en NAD 114 eller no? Budsjette på den er bare 1000-2000kr..
    Bassbooster er noe tull syns jeg, kneler ofte forsterkerene fortere. På CV forsterkerene er disse innebygget . Grei forforsterker du har funnet der (prismessig).

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Du, har du hørt VE serien ? Er ikke den litt slik LS/E serie er i bassen? bare spørr jeg. Mener inntrykket mitt var det når jeg gikk ut igjen. HAr hatt E-serien 15B før, kjempemorrsom høyttaler.

Oscar94: AL1000 har faktisk en VELDIG bra diskant, samt bassen er stram som rakkern, og det er der de skiller seg voldsomt ut, og det er den stramme bassen CV folket flest ikke er helt happy med fordi den virker litt snau på en måte (iforhold til andre CV modeller). CLS er den serien jeg syns låter best uten om AL-serien. Men vil du ha good old CV bass, med god mellomtone og diskant, så er CLS serien det beste de har kommet med syns jeg. Ble overrasket over lydkvaliteten, men de krever dog veldgi god elektronikk for å låte pent. Men lytt til VE serien også, mange som velger den fremfor CLS (CLS har også veldig stram bass, VE er nok enda mer GOOD OLD CV sound).

Mellomtonen til AL1000 er kraftig, men litt rotete, AL750/752 sin er endel bedre her (750/752 er også min favoritt CV høyttaler, kjempegod kvalitet tvers igjennom).
    skorob: Jeg har lyttet til VE-12F og må si det at de er milevis fra å oppnå det som LS-12 klarer. LS-12 er bedre på alle områder! LS serien er de CV høyttalerne som spiller best etter min mening. De har det meste, dypbass, grei spl, pen lyd osv... Syntes LS spiller penere enn AL jeg. Men AL har nok strammere bass og mere dB på lager.

E-300 serien er ikke noe å skryte av, laber kvalitet og mangel på basstrykk etter min mening. E-700 serien er noe bedre.

Oskar94: Bassboosteren hever bassen rundt 30hz valgfritt opp til 10dB. En genial sak har jeg erfart (så lenge man har en kraftig nok forsterker til høyttalerne). Som skorob sier så er den ikke så god med små forsterkere da disse vil gi seg fort og forårsake forvrengning i bassområdet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I stedet for NAD 114

Er også NAD 116 og NAD c320 BEE like gode forforsterkere?

Og finnest det noen andre som er like bra? Skal være billig.. Er ikke mange NAD forforsterkere til salgs gitt..

Forresten, noen som vet om noen LS-15 til salgs?

Newcomer cv-taggis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forsterker

Side 63 av 90 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •