Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 90 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 1781
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har et par dc-12 men mangler forsterker:/ tror dere alto mac 2.2 +forforsterker funker bra eller? Har ikke tilgang til så mye penger , derfor er det et bra alternativ for meg
    LINK : TTO Production AS

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å gjenta noe som er blitt omtalt tidligere i denne tråden:

Jeg har CV CLS-12, og lurer på hvor bra CV 1.5kW er til disse.
    Er det viftestøy eller annet negativt?
    Kan jeg ha TV-dekoderen oppå denne?
    Finnes det alternativer i samme prisklasse(rundt 6000) som er bedre eller
    absolutt bedre å kjøpe?

K

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Sitat Opprinnelig postet av kunden
    Med fare for å gjenta noe som er blitt omtalt tidligere i denne tråden:

Jeg har CV CLS-12, og lurer på hvor bra CV 1.5kW er til disse.
    Er det viftestøy eller annet negativt?
    Kan jeg ha TV-dekoderen oppå denne?
    Finnes det alternativer i samme prisklasse(rundt 6000) som er bedre eller
    absolutt bedre å kjøpe?

K
    Om jeg har forstått riktig så er det ikke lenger mulig å kjøpe 1.5 KW med mindre din lokale hk har noen liggende til overs.
    0.8 er det eneste som HK hadde på Grensen Oslo og på nett hvertfall.

Jeg ville tatt steget helt ut og gått for en rimlig PA løsning dersom jeg vurderte CV sine, ja de har vifter så noe lyd blir det jo derfra men fordi det er når du drar på at viftene bråker mest er det skjelden plagsomt.

Både CV og PA forsterkere kan bli ganske varme og jeg ville ikke rådet deg til å ha noe direkte oppå, hvetfall ikke uten noen cm klaring så du kan få inn litt luft.

Hadde jeg vert deg hadde jeg sett meg omkring etter noen Midgard Oberon mono forsterkere, de mellomste der 4.1 med 250w per kanal vil nok tilfredstille deg og da har du også en skikkerlig god forsterker som du kan bruke senere også om du skifter høytalere. ( jeg ville ikke hatt CV eller PA forsterker til noe annet enn CV og PA høytalere, Midgard har jeg hørt på high end høytalere til 680,000,-)

koster nok litt mer men har sett dem solgt brukt for 10k.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

holde deg under 6?

Har du ikke muligheten til å gå noe over 6k så kjøp deg noe NAD saker, eller se etter gode brukte forsterkere.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her om dagen fikk jeg våte drømmer om å bytte ut forsterkeriet mitt. Fikk plutselig skikkelig, skikkelig lyst på en NAD S200, til å avløse min fortsatt 100% strøkne 218. Og en passende forforsterker da(har C160). Man kan si at oppgraderings-kløen i sannhet har fått et meget fast grep om ballene mine nå, jeg må nok bytte ut snart. Men jeg har ingen planer om med det første å bytte ut høyttalerne mine, er jævla fornøyd med mine Cerwin-Vega! AL-752E. De passer min nåværende stil veldig godt, pluss at naboene har truet meg med bank og det som verre er mer enn nok allerede.

Så det jeg lurer på.. Noen som har erfaring med den? Det beste er kanskje å kjøpe en S100 til den siden de "hører sammen"? Vil jeg merke forskjell fra 218 når det er snakk om dynamikk, presisjon og dB? Vil jeg merke noen som helst forskjell? Er den merkbart KRAFTIGERE(kanskje viktigst dette)? Og til slutt, burde jeg gi mye for den i mitt tilfelle?

Kjekt å ha noe litt mer allsidig hvis jeg plutselig bestemmer meg for å kjøpe noen litt mer siviliserte høyttalere.
    Hvis dere har erfaring å dele, then don't hold back!

EDIT: Jeg hører bare på elektronisk. Trance, hardtrance, house, techno, chillout, tech house- og trance, slikt. Glemte å nevne det istad gitt, kan være kjekt å vite, hehe.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor kjøpe nad en gang til...? ville heller gått for en krell integrert eller noe i den duren. parasound og sunfire har også forsterkere som vil yte godt for ikke fullt så mye penger.

S200 har vel heller ikke fått så utrolig gode anmeldelser hvis jeg ikke tar helt feil, men er sikkert en ok forsterker. Vil tro at S200 er en 218 med litt bedre komponenter her og der, er helt identiske spesifikasjoner..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question 2 x Alto mac 2.4 på CW 1515

Spurde om det samme på en ny tråd, men ble henvist hit. Enten er det ikke informasjon på det jeg spør om her, eller så greier jeg ikke å finne frem, har søkt med stikkord 1515 og Alto, uten positivt resultat. Så spør igjen her, og håper på respons.

Har 2 stk Alto mac 2.4 som jeg kjører brokoblet (2500 watt!) på hver sin 1515 høyttaler. Dette spiller grisehøyt, bortsett fra nøe støy som høres når lyden er svært lav eller avskrudd, er jeg godt fornøyd.

Det jeg lurer på er om det er noen der ute med erfaring med ett slikt oppsett, fordi jeg ikke vet hvor jeg skal la maks volume grensen være, kan kanskje oppfatte lyden som noe platt og udefinerbar når en drar på, men ikke som den er forvrengt om du skjønner, iallfall er disse forsterkerene overkill for høytalerene, eller vil forsterkerene klippe, før høyttalerene tar kvelden

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 4super4
    Spurde om det samme på en ny tråd, men ble henvist hit. Enten er det ikke informasjon på det jeg spør om her, eller så greier jeg ikke å finne frem, har søkt med stikkord 1515 og Alto, uten positivt resultat. Så spør igjen her, og håper på respons.

Har 2 stk Alto mac 2.4 som jeg kjører brokoblet (2500 watt!) på hver sin 1515 høyttaler. Dette spiller grisehøyt, bortsett fra nøe støy som høres når lyden er svært lav eller avskrudd, er jeg godt fornøyd.

Det jeg lurer på er om det er noen der ute med erfaring med ett slikt oppsett, fordi jeg ikke vet hvor jeg skal la maks volume grensen være, kan kanskje oppfatte lyden som noe platt og udefinerbar når en drar på, men ikke som den er forvrengt om du skjønner, iallfall er disse forsterkerene overkill for høytalerene, eller vil forsterkerene klippe, før høyttalerene tar kvelden
    Du må bare bruke ørene, det er da du finner ut å høyt du kan dra de. Du har ihvertfall nok effekt Håper du er en av de som klarer å høre forvrengning Mange som ikke klarer det...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har idag 1.stk CV 2.6kW på AL 1002. Vil det være noe å hente ved å oppgradere med en til CV 2.6kW, altså ein forsterker pr. høyttaler?
    eller totalt overkill?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nitrate
    Hei, har idag 1.stk CV 2.6kW på AL 1002. Vil det være noe å hente ved å oppgradere med en til CV 2.6kW, altså ein forsterker pr. høyttaler?
    eller totalt overkill?
    Bare å kjøre på! Mye bedre med for mye forsterker enn for lite
    Bare vær forsiktig når du drar skikkelig på og bruk ørene

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Bare å kjøre på! Mye bedre med for mye forsterker enn for lite
    Bare vær forsiktig når du drar skikkelig på og bruk ørene

Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det noen som kan svare meg på hvor mange ohm det er på det nedre terminaltilkoblingen (basselementene) og den øvre tilkoblingen (mellomtone/diskant) på 1515? Kjekt å vite i forbindelse med bi-amping, og ved eventuelle andre basser koblet i paralell på samme effekttrinn. Siden den er 4 ohm ved vanlig tilkobling, antar jeg det er 8 ohm nede og 8 ohm oppe, men det kan vel være en annen kominasjon, kanskje....?

Samtidig lurer jeg også på hvor delefrekvensen mellom basselementene og mellomtonen ligger (kjekt å vite i forbindelse med bi-aming og bruk av aktive delefiltre) Mener såg noen si cls 215 delte på 280 Hz mellom bass og mellomtone....men vet ikke om det er samme deling på gamle 1515 også.

Om noen har skikkelig greie på dette kunne det være artig å få høre hvor alle delefrekvensene ligger på denne 4 veis konstruksjonene

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 4 ohm's last hele veien på 1515. Uavhengig av terminal. Ved noen frekvenser kan det være lavere. DC-15 er helt nede i 1,2 ohm i enkelte frekvenser i bassen. Hvorvidt dette er tilfelle i 1515 vet jeg ikke.

1515 er en 4 ohms høytalere, dvs den er ikke det ved alle frekvenser med i snitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Det er 4 ohm's last hele veien på 1515. Uavhengig av terminal. Ved noen frekvenser kan det være lavere. DC-15 er helt nede i 1,2 ohm i enkelte frekvenser i bassen. Hvorvidt dette er tilfelle i 1515 vet jeg ikke.

1515 er en 4 ohms høytalere, dvs den er ikke det ved alle frekvenser med i snitt.
    Hmmm... takker masse for svar, men... fire ohm på begge terminaler? Mener jo selvsagt ved bi-amping (fjerning av skinnene) og bruk av 2 forsterkere per høyttaler, da blir den vel en 1515 strengt talt som "2" høyttalere ettersom den er "delt"? Altså om en f.eks parallellkobler 2 stk like høyttalere på 8 ohm, blir det vel 4 ohm (og 16 ohm ved seriekobling) Da må det vel være noe alla' det samme om en "splitter" en 1515 høyttaler, korriger og forklar meg gjerne om jeg er på bærtur:-| , vet du forresten noe om delefrekvensene til elementene ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :cry: Ingen cv fans her med noen svar??

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... takker masse for svar, men... fire ohm på begge terminaler? Mener jo selvsagt ved bi-amping (fjerning av skinnene) og bruk av 2 forsterkere per høyttaler, da blir den vel en 1515 strengt talt som "2" høyttalere ettersom den er "delt"? Altså om en f.eks parallellkobler 2 stk like høyttalere på 8 ohm, blir det vel 4 ohm (og 16 ohm ved seriekobling) Da må det vel være noe alla' det samme om en "splitter" en 1515 høyttaler, korriger og forklar meg gjerne om jeg er på bærtur:-| , vet du forresten noe om delefrekvensene til elementene ?
    MODEL Cerwin-Vega! 1515 DC-Series

15” 4-WAY LOUDSPEAKER
    1992
    FREQUENCY RESPONSE: 30 Hz –20 kHz
    POWER HANDLING: 40/600 Watt RMS min/max
    SENSITIVITY: 103dB (1 Watt @ 1 Meter)
    IMPEDANCE: 4 Ohms
    LF DRIVER: (2) 15” Die-Cast frame
    MF DRIVER: 6.5” Cone (2)
    HF DRIVER: 1” Voice-coil Horn
    REAR TWEETER: 1” Voice-coil Horn
    LEVEL CONTROLS: High frequency and midrange
    CROSSOVER POINTS: 100/400/3500 Hz.
    DIMENSIONS: 53”(H) X 17”(W) X 18”(D)
    135(H) X 43.5(W) X 45.5(D) CM

Dette er fakta fra Cerwin-Vega! selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MODEL Cerwin-Vega! 1515 DC-Series

15” 4-WAY LOUDSPEAKER
    1992
    FREQUENCY RESPONSE: 30 Hz –20 kHz
    POWER HANDLING: 40/600 Watt RMS min/max
    SENSITIVITY: 103dB (1 Watt @ 1 Meter)
    IMPEDANCE: 4 Ohms
    LF DRIVER: (2) 15” Die-Cast frame
    MF DRIVER: 6.5” Cone (2)
    HF DRIVER: 1” Voice-coil Horn
    REAR TWEETER: 1” Voice-coil Horn
    LEVEL CONTROLS: High frequency and midrange
    CROSSOVER POINTS: 100/400/3500 Hz.
    DIMENSIONS: 53”(H) X 17”(W) X 18”(D)
    135(H) X 43.5(W) X 45.5(D) CM

Dette er fakta fra Cerwin-Vega! selv.
    takker og bukker, der fikk jeg iallfall informasjonen angående delefrekvensene, 400 hz altså

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker og bukker, der fikk jeg iallfall informasjonen angående delefrekvensene, 400 hz altså
    Den nederste bassen er delt ved 100hz og den øverste 400 hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nederste bassen er delt ved 100hz og den øverste 400 hz.
    jepp jepp gode greier:lol:

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har dc 15 og 0,8 kw er mere enn kraftigt nok, og god lyd men vifte støy kan vere iriterende av og til . Med 0.8 kw kan jeg sprenge lyspærer mm =)

Side 62 av 90 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •