Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 90 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 1781
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

jeg spør igjen xD : kobla feil, høyttaler ødelagt??

Hei
    Jeg har to Cerwin Vega Clsc-12 høyttalere som jeg kjører på en stk vs-20 effektforsterker og en Proson RV2050 som jeg bruker som forforsterker.
    saken er den at jeg kobla effektforsterkeren til forforsterkeren via REC OUT, istede for PRE OUT en dag jeg hadde det travelt, da jeg skrudde på allt, så blei det veldig høy lyd, fordi effektforsterkeren står skrudd på ganske mye, jeg skunda meg å skru av, etterpå kobla jeg vanlig PRE OUT, men da funka bare den ene høyttaleren, ikke en lyd i den andre, og sikringen er hel. Hva har skjedd?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dust123456
    Hei
    Jeg har to Cerwin Vega Clsc-12 høyttalere som jeg kjører på en stk vs-20 effektforsterker og en Proson RV2050 som jeg bruker som forforsterker.
    saken er den at jeg kobla effektforsterkeren til forforsterkeren via REC OUT, istede for PRE OUT en dag jeg hadde det travelt, da jeg skrudde på allt, så blei det veldig høy lyd, fordi effektforsterkeren står skrudd på ganske mye, jeg skunda meg å skru av, etterpå kobla jeg vanlig PRE OUT, men da funka bare den ene høyttaleren, ikke en lyd i den andre, og sikringen er hel. Hva har skjedd?
    Bytt om høyttalerene fra venstre til høyre og du får svaret. Spiller den høyttalerene som først ikke fungerte da er det forsterkeren. Gjør den ikke det er det høyttaleren. sjekk selvfølgelig signal kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

off!

det var visst forsterker, for NÅ spiller den høyttaleren som ikke spillte før, off, den forsterkeren kosta dobbelt så mye som høyttalera :/, noe forslag?
    går det an å kople begge høyttalerne på "en" utgang?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var visst forsterker, for NÅ spiller den høyttaleren som ikke spillte før, off, den forsterkeren kosta dobbelt så mye som høyttalera :/, noe forslag?
    går det an å kople begge høyttalerne på "en" utgang?
    Først gå over alle signal kabler. Bytt gjerne høyre og venstre her også får å se om det endrer hvilken høyttaler som spiller.

Hvis forsterkeren er forholdsvis ny har du garanti på den. Om den uansett er under 5 år har du reklamasjon så sant du har kvitering. Og på spørsmålet om du kan bruke begge høyttalerene på en utgang.. Ja du kan det.. Er det smart? NEI! Poenget med stereo fins ikke lenger. Du halverer impedans til forsterkeren og blåser mest sannsynlig den utgangen også. Annbefaler deg å lese opp litt rundt på forumet her om hvordan et hi-fi system fungerer. Les litt om Impedans her http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...rsterkere.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CLS-15 vs. VE-15F

Noen som har noen erfaringer med disse to?
    jeg lurer på om jeg ska kjøpe et par men vet ikke hvilket X-D.
    har hørt VE-15 og det er jo så å si som VE-12 bare mer bass.
    men har ikke hørt CLS-15.
    Blir kansje litt kjedli me VE-15?, blir veldi lik lyd. Så det hadde kansje vorre mer morro me CLS-15?
    jeg vet litt om dem:
    CLS er snillere i lydbilde, å dem har Bi-Wire. Og dem har mer balansert frekvensgang.
    VE fokuserer mer på bass å diskant.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps

PS.
    Jeg har VE-12, VE-8 og VE-5C fra før:-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. du har lest godt hva HFK skriver om lyden i disse iallefall. Selv syns jeg Classic serien er et STORT steg i rett regning for CV når det kommer til ren og skjær lydkvalitet. Litt av brutaliteten er borte, dvs den voldsomme bass"overdrivelsen" som finnes i de andre modellene.. CLS er den som minner meg mest om AL1000, som er min klare CV favoritt. VE er som gode gamle CV, brutal i bunnen, men med litt grums .

Begge spiller helvettes høyt.. så det blir prioritering, CLS kan kanskje være mer kjedelig for en EKTE CV freak enn hva VE er. Begge krever jo forsterkeri av RANG!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

det var en kanal på effekforsterkeren som var ødelagt:???: kopler begge høyttalerne på venstre nå da men noen som vet hvem som kan ordne det?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hehe.. du har lest godt hva HFK skriver om lyden i disse iallefall. Selv syns jeg Classic serien er et STORT steg i rett regning for CV når det kommer til ren og skjær lydkvalitet. Litt av brutaliteten er borte, dvs den voldsomme bass"overdrivelsen" som finnes i de andre modellene.. CLS er den som minner meg mest om AL1000, som er min klare CV favoritt. VE er som gode gamle CV, brutal i bunnen, men med litt grums .

Begge spiller helvettes høyt.. så det blir prioritering, CLS kan kanskje være mer kjedelig for en EKTE CV freak enn hva VE er. Begge krever jo forsterkeri av RANG!
    hih
    har lest fra HFK ja X-D

Mulig det blir CLSC-215, HFK har et par som er demobrukt, jeg kan kansje få dem for 7000

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Den derre STK VS-20 PA effektforsterkeren min som jeg kjøpte brukt av en fyr her på forumet, som igjen kjøpte den på Sound1 / Marios Musikk AS er ødelagt, eller den ene kanalen er ødelagt, den er 2 kanals, så noen som vet hvor jeg skal hendvende meg for å få det reparert? Går det an å fikse selv?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

verksted

Den derre STK VS-20 PA effektforsterkeren min som jeg kjøpte brukt av en fyr her på forumet, som igjen kjøpte den på Sound1 / Marios Musikk AS er ødelagt, eller den ene kanalen er ødelagt, den er 2 kanals, så noen som vet hvor jeg skal hendvende meg for å få det reparert? Går det an å fikse selv?
    Kommer litt ann på hvor du holder til i verden, men det er jo flere steder det er en liten verksted avdeling på hifi butikker og PA butikker har jo ofte peil de som jobber der med utlån osv.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var en kanal på effekforsterkeren som var ødelagt:???: kopler begge høyttalerne på venstre nå da men noen som vet hvem som kan ordne det?
    Hvis verkstedet finner ut at du har koblet slik kan du glemme garanti når noe ryker. Du får satse på at de ikke er brukere av avforum.

Har forresten akkurat skrevet et innlegg litt lenger opp her om hvorfor du ikke skal gjøre akkurat det der.. Er ikke rart tingene dine ikke funker som det skal.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

,

Kjøpte forsterkeren brukt av en fyr her på forumet, han tror jeg har hatt den i 2 år, har ikke noe kvittering eller noe på den...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke om noen har nevnt dette før...
    men med den nye CLS-serien kan man jo også bi-ampe CV-høytalerne..

da vil jo f.eks man kunne bruke(som også burde vært med i tabellen) 2xC272 på bassene mens C372 styrer diskant/mellomtone.

dette vil jo kunne dra det greit til en grei penge!

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    vet ikke om noen har nevnt dette før...
    men med den nye CLS-serien kan man jo også bi-ampe CV-høytalerne..

da vil jo f.eks man kunne bruke(som også burde vært med i tabellen) 2xC272 på bassene mens C372 styrer diskant/mellomtone.

dette vil jo kunne dra det greit til en grei penge!
    Med det drivverket du nevner så er man faktisk oppe i 16000 kr, noe jeg overhode ikke ville ha brukt på noen brokoblet NAD forsterkere.

Da mangler man kun 2000 kr til f.eks et par Midgard Audio 6.1 monoblokker som er er overbesvist om vil gjøre en mye bedre jobb på alle områder med disse høyttalerne.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja eller 4stk ALTO Mac 2.2 f.eks og fremdeles ha penger igjen.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hehe ja eller 4stk ALTO Mac 2.2 f.eks og fremdeles ha penger igjen.
    Ja sant nok, hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.. Nå har jeg oppdatert anlegget litt.. Har blitt 2 stk cls-215 på meg. Har solgt unna de 2 nad c272'ene som drev disse høytalerene. Og bestemt meg for å kjøpte CV forsterkere. Da vet jeg det er noen som kan komme med gode råd her inne. De 2 alternativene jeg ser for meg er:

1: 1 stk a2.6kw til å drive bass, og en a1.5 eller mindre til å drive diskant og mellomtone.

2: 2 stk a1.5 kw. 1 stk til hver høytaler.. (brokoblet??)

Hva gir best lyd? Og hvor mye trenger man egentlig for å drive diskant og mellomtone?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kjøpte jeg den nye cv forsterkeren. a2.6kw2. Dæven steike. Den er det krefter i gitt.. Den lar mine cls-215 virkelig få gjennomgå..

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gnosk
    Hei igjen.. Nå har jeg oppdatert anlegget litt.. Har blitt 2 stk cls-215 på meg. Har solgt unna de 2 nad c272'ene som drev disse høytalerene. Og bestemt meg for å kjøpte CV forsterkere. Da vet jeg det er noen som kan komme med gode råd her inne. De 2 alternativene jeg ser for meg er:

1: 1 stk a2.6kw til å drive bass, og en a1.5 eller mindre til å drive diskant og mellomtone.

2: 2 stk a1.5 kw. 1 stk til hver høytaler.. (brokoblet??)

Hva gir best lyd? Og hvor mye trenger man egentlig for å drive diskant og mellomtone?
    ville heller gåt for 2 stk 2.6kw .. evt kjøpt en først og sett
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Side 61 av 90 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •