Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 90 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1781
    Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare én ting å si det tilfellet; Gå for CLS-15, ikke 215. 272'ene holder ikke mål til større.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kople til sub til Proson RV2050?

Hei
    Ikke for å bryte ned andres inlegg, men at lurte på å kjøpe meg Cerwin vega CLS-12SX subwoofer, men finner ingen subutgang på forsterkeren min.... forsterkeren min er en Prosn RV2050 stereoreciver Netthandelen.no - Vis auksjon Og hvilken annen måte er det lurt å kople til suben vist det ikke er subutgang? Adapter etc?.....Jeg skal bruke subben til dc-12 eller noe liknende tror jeg... men vet ikke enda, for tror kansje 2x600w i 8ohm på 12" element er litt i overkant, for cls-12ene mine vart sprengt, jaja...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feilmelding... beklager

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sprengt cls-12 din? Trudde det var ganske vanskelig jeg. Har de samme høytalerene selv. Og hvis jeg guffer på de skikkelig, så går bare sikringen. Hmmm... Kanskje jeg må være litt mer forsiktige med dem.. hehe.. Uansett, jeg vurderte og kjøpe meg litt større høytalere. Men handlet meg i stedet 2 stk cls-15s subwoofere. Var litt spent på om det bare ville bli grøtete lyd. Men ble positivt overrasket over disse sub'ene til cv. Synes faktisk de spiller godt både til musikk og film. Så jeg vil i hvertfall anbefale dissse sub'ene til folk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Hørtes jo veldig bra ut det, men rommet mitt er ganske lite, 7m2, så har ikke plass til all verden. Nei søstra mi hadde fest mens jeg var borte, veta fan hvordan hun greide å sprenge dem.... noen som vet hva det koster med 2 nye basselementer til clsc?

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krev erstatning med en gang! Hadde det skjedd meg så hadde søstra mi havna i dødsannonsene ganske brennfort, hvordan kan noen tørre å låne vekk noe slikt til søstra si? Evel Knievel?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:@

Vet, blei jævli forbanna, men jeg var ikke der, hun spurte ikke om lov, er veldig åpenbart at hun ha lånt de, men hun vil ikke innrømme det, og da kommer jeg ikkke særlig langt, men pappa skal betale.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du skulle gått for de sub'ene med doble 8 tommere? Vet ikke hvordan de lyder, men de tar jo ikke så stor plass. Eventuelt kjøpe deg 2 stk. Ser de selger ett par stykker på finn.no nå.. Blir kanskje altfor drøyt å ha 15" i ett rom på 7 kvdr. hehe..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

det var liksom 12 som var alternativet men men.... Jeg har tenkt å kjøpe meg nye høyttalere til gutteromet mitt på 7m2, nå fra før har jeg Cerwin Vega clsc-12, men lurer på om det vil bli bedre me AL-1002e på rommet mitt? eller om det blir bedre me AL-750? hmmmm.... Eller blir det like bra som clsc? Men det er det da at jeg får solgt clsc for mere enn jeg for kjøpt AL-1002e og AL-750 for eventnuelt hvilke er best på et 7m2 rom av de? Effektforsterkeren min er på 2x600w i 8ohm, og "forforsterkeren" er på 2x75w i 8ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har LS15 jeg, bruker en 319 på hver, og en av disse clsc15s.
    Så må jo si at nad er noe av det bedre til cv...og ikke for å fornærme noen, men disse nye seriene fra cv syntes jeg bare er noe plastikk dritt, det er kun de gamle seriene som duger:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig!

Det er jeg faktisk enig i, likevel om jeg har cls, synest ikke de er noe pene, og ikke like bra lyd i de som de gamle "old school" heller. DC og AL er topp høyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dust123456
    det var liksom 12 som var alternativet men men.... Jeg har tenkt å kjøpe meg nye høyttalere til gutteromet mitt på 7m2, nå fra før har jeg Cerwin Vega clsc-12, men lurer på om det vil bli bedre me AL-1002e på rommet mitt? eller om det blir bedre me AL-750? hmmmm.... Eller blir det like bra som clsc? Men det er det da at jeg får solgt clsc for mere enn jeg for kjøpt AL-1002e og AL-750 for eventnuelt hvilke er best på et 7m2 rom av de? Effektforsterkeren min er på 2x600w i 8ohm, og "forforsterkeren" er på 2x75w i 8ohm.

Vil anbefale al 750 på det lille rommet, passer fint på denne forsterkeren også(ihvertfall nok strøm:-) Og disse er garantert bedre en de cls`a! Men du må nok regne med ett lite utlegg imellom på disse to!

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øistein83
    Har LS15 jeg, bruker en 319 på hver, og en av disse clsc15s.
    Så må jo si at nad er noe av det bedre til cv...og ikke for å fornærme noen, men disse nye seriene fra cv syntes jeg bare er noe plastikk dritt, det er kun de gamle seriene som duger:twisted:
    Har du testet noe annet enn NAD da?:P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker!

Takker for fint svar Øistein

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Har du testet noe annet enn NAD da?:P

Testa en denon for en stund siden, men er så fornøyd med oppsettet mitt nå at jeg ikke vil bytte for noe!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kople til aktiv sub uten subutgang?

Hei
    Det står sikkert mye om dette fra før på dette forumet, men fant ingenting.

Jeg tenkte å kjøpe en Cerwin Vega cls-12sx subwoofer som jeg skal kople til min stereo forsterker som jeg bruker til forforsterker Netthandelen.no - Vis auksjon
    Men det er ikke subutgang på den forsterkeren? Hva skal jeg gjøre? TRENGER SUB! Og effektforsterkeren er da altså en STK vs-20 som jeg kopler til i preout

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmmm......

Ingen som vet? :?

Newcomer krolsen91 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koble den også til pre out? Kjøp y-ledd så spiltter du signalet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk!

Takk for svara`a krolsen:-D Men hvor får du kjøp det? link til et bra "y-ledd"?
    er dette:Monster Europe: Audio Y-Adapter RCA Male-to-2-Female et y-ledd der jeg kan kople både effektforsterker og subwoofer i "ett"?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biltema og hvilket som helst sted hvor man handler stereo har greie y-ledd, lykke til med sub...:-D

Side 56 av 90 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •