Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 90 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1781
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

effektforsterker ødelagt?

Hei
    Jeg har en STK VS-20 effektforsterker, dere kan jo se specs osv her:http://avforum.no/minhifi/show.php/dust123456 men problemet er at når jeg spiller en stund begynner protect lampene på forsterkeren å lyse orange og det blir helt stille, viftene slutter og gå i den og, men så står den der og viftene skrur seg på og tå lenge, men så blir det lyd igjen i ca et minutt+-, og så stille igjen. hva er feil? kan det ha noe med at jeg har preout på forforsterkeren, og kopler gjennom høyttaleringangene? HJELP MEG!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjennom høyttaler ingangene??

En effektforsterker skal kobles til via LINE IN. Også kalt VARIABEL IN,AUDIO IN eller INPUT etc. Det er som oftest 2 RCA kontakter eller i enkelte tilfeller XLR koblinger.

Det samme gjelder for forforsterkeren. Det skal aldri kobles en signal kabel direkte på høyttaler utgangene på en forsterker. Har den ikke en variabel utgang så har den ingenting som en forforsterker å gjøre. Sier seg selv at det går galt når man mater en effekt forsterker med en haug av watt der hvor den kun skal ha et signal.

Ville ikke blitt overrasket om ingangene på den hadde ryki tvert. Og spørs om det hadde blitt dekket av noen garanti.

En gammal NAD forforsterker kan da umulig koste stort mer enn 1000,- brukt.

Se bilde!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm...

driter i om forforsterkeren ryker, men kan det vere skadlig for effektforsterker eller høyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm...

driter i om forforsterkeren ryker, men kan det vere skadlig for effektforsterker eller høyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ville dere koblet NAD 372, NAD 272 og Cerwin Vega A-Series 2,6kv opp mot ett par CLS-215?
    Biamping, brokobling eller noe annet?

Har allerede 372 og 272 på CLS-215, men lurer på å oppgradere med CV forsterker(Er derfor jeg lurer).

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dust123456
    Er Effekt forsterkeren din som vil ta skade ikke "for"forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hum

ja... for den lyser protect hele tida, blikke no lyd, faan, den som kosta 10 000, kjøpte den i mai

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei!

Det blir ikke noe lyd i anleget mit? men no lyser ikke forsterkeren min protect lenger da, no lyser det grønt, det er jo bra, men blir ikke lyd i hele tatt, blir ikke skurring i høgtalarene eller om jeg skruver volumet på fullt? men tror dere det vil bli lyd visst jeg kopler til effektforsterkeren inn i preout på den nye forfrosterkeren jeg har bestillt? eller er den ødelagt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

skrvet akkurat ut sikringene i høyttalerne, di var gåene:P heldigvis var det ike forsterkeren, håper det er det som gjorde det nå når jeg får nye sikringer, men hvorfor har de gått da tru?hmm...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du beholde anlegget ditt så BØR du kutte ut å bruke det PUNKTUM, frem til du får en forforsterker. Det du driver med der blir det samme som å koble en bil direkte på 220v i garasjen fordi du mangler batteri... Det går til helvette

Newcomer mekkal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DU er en luring du dust123456
    Hvordan i huleste logisk forklaring kan du gi for at Høytalerledninger skal kobles der SIGNAL kabel skal inn?? det er jo egene Terminaler for Høytalerkabler på forsterkeren!!! oppgitt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

v

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

hmm... nå er den nye forforsterkeren kommet, det er en Proson RV2050, og lurer på om jeg skal kople signalet fra effektforsterkeren inn i "pre out", "rec out" eller "amp in"????

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Neeei! høyttalere ødelagt?

Hei, jeg har to cerwin vega clsc-12 høyttalere, men når jeg spiller bilr de sån "klikke lyd" i basselementa, hørest ut som om noen banker i et bord eller noe, hva kan de være??det kan vel ikke ha noe med at jeg bruker 5amper sikringer istedet for 4amper som var originalt, eller kan det ha noe med at jeg koplet før effektforsterkeren gjenom høyttaleringanger? HJELP MEG!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett spørsmål her.. Har en suround forsterker og 2 stk nad c272 som jeg skal koble til ett par cls-12 høytalere. Tenkte jeg skulle bruke en c272 pr høytaler. Men hvordan skal jeg koble fra suround forsterkeren og til de nad'ene.? Må jeg kjøpe slik "kontakt" som splitter phono kabelen? For at det skal bli stereo, må jeg kjøre da rød ( phonokabel), og splitte denne, og så begge disse igjen inn på en forsterker, og hvit på den andre siden?

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gnosk
    Ett spørsmål her.. Har en suround forsterker og 2 stk nad c272 som jeg skal koble til ett par cls-12 høytalere. Tenkte jeg skulle bruke en c272 pr høytaler. Men hvordan skal jeg koble fra suround forsterkeren og til de nad'ene.? Må jeg kjøpe slik "kontakt" som splitter phono kabelen? For at det skal bli stereo, må jeg kjøre da rød ( phonokabel), og splitte denne, og så begge disse igjen inn på en forsterker, og hvit på den andre siden?
    Nein, i dette tilfellet bruker du det som kalles "bridge mode", eller brokopling. Du kjører ut fra "pre-out" på surround forsterkeren din, og kopler en kontakt til hver av 272'ene. Dette står nøye forklart i manualen, les den før du gjør noe dumt!
    Det er også mulig å kjøre "bi-wiring", men dette er bare tull når du har muligheten til brokopling.

Men som sagt, les manualen. Der står det skikkelig forklart hvordan du gjør det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd det. Men da får jeg en svak brumming i hver av høytalerene. Selv om forforsterkeren er skrudd av. Dette gjelder begge c 272'ene. Og den ene er helt ny, så det får jo ikke vært noe feil med dem. Men setter jeg begge kontaktene i en forsterker, så blir brummingen borte..

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du i det hele tatt lest bruksanvisningen da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plugg effektforsterkerne i et stikk uten jord.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg det til.. Plugget en phonokabel kobling uten noen som helst funksjon i på den inngangen som var "ledig". Disse høytalerene spiller godt når de får nok kraft altså.. Men ble litt bitt av dette her. Lurer derfor på om jeg skal bytte ut cls-12 med noe større. Blir disse forsterkerene alt for små for cls-215, slik at jeg vil få like god lyd med cls-15? Eller klarer de å lage liv i 215 også? Jeg kan bruke c272'ene til å drive bass og surround forsterkeren til å drive mellom og diskant. Men hvis nad'n ikke klarer å gi nok, så er det kanskje like greit å gå for cls-15? Noen forslag?

Side 55 av 90 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •