Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 90 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1781
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hm

helt enig, det funker ikke til di tårna der nei... men svar på spørsmålet mitt tre hakk opp pliiis??

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redroc
    var innom hifi klubben i sandnes å hørte cls 215 for første gang i dag. stod oppkoblet på en nad 372. ikke veldig imponert. selgeren mente passe forsterker var den mellomste forsterkeren til cv den store ble forstor:s

Vil heller si at de kommer til SKIKKELIG LIV med 2x mellomste CV forsterkerene. Helt vilt hva CLS 215 kan prestere.

EDIT: Jeg mener NAD 372 er en konge stereoforsterker med muligheter i surround. God lyd, men CV sine høyttalere, spessielt 15" og større krever så masse at det nesten gjør vondt. 372+ CV 12" sakene fungerer ofte veldig bra sammen(men 372+272 gjør helt klart underverker her også..). NAD 372 er vel også nesten eget i sitt slag, med tanke på kraft/pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Hei, har kjøpt meg Cerwin vega cls-12 og en effekt forsterker på 2x1000w i 4ohm, og hvor mye er watt er den i 8ohm, halve??. Vil de funke bra eller? Kan jeg guffe på no inni granskauen uten at det ikke er bra for høyttalerne? og lurte på om det blir enda bedre å kople til Proson Twin 2010 i tillegg????? Veldig glad på skikkelige svar på alle spørsmålene forsterkeren er en STK VS-20 pa forsterker og du finner den på Sound1 / Marios Musikk AS og kan jeg få alles mening om hva DERE syns om anlegget? både negativt og positivt og hva er biwire?? er det bedre for meg visst jeg kjøper biwire-kabler? og EQ (equalizer) hva gjør den, hva er vitsen?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bør gi godt med guffe til et par 12" den da ja. Men du kan absolutt ikke koble inn et par høyttalere til på samme terminaler. Da halverer du impedans og vil mest sannsynlig ta livet av forsterkeren din. Du kan serie koble høyttalerene men vil i utgangspunktet ikke annbefale det heller. Proson og CV kan med stor sannsynlighet oppføre seg forskjellig og dermed føre med seg mere negativt for lyden enn positivt når de spiller sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Har tenk å kjøpe en forforsterker til anlegget mitt som jeg skal kople til effektforsterkeren min. Effektforsterkeren er en STK vs-20 og høyttalerne er Cerwin vega clsc-12, og lurte på om denne forforsterkeren: Netthandelen.no - Vis auksjon
    vil passe fint? Og hva er forskjellen på den og en dyr forforsterker f.eks nad sin c162?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og hva er bakdelen med visst du har en effektforsterker, og en forsterker som du skal bruke til forforsterker, men så er det ikke pre-out elr noe på den så du må kople høyttalerkabler frå den "forforsterkeren" og inn i effektforsterkeren med "jack" plugger, hva er bakdelen med det, enn å kople vanlig?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.. er helt ny her på forumet og ganske ny i CV verden og..lurte vel bare på om ein god eff.forsterker til CV LS-15.. veit d e ein tabell rett ovenfor men lurte litt på den CV forsterkeren på 2 x 450 watt med ein NAD 114 pre-amp. men e ikkje 450 watt litt i største laget for LS-15 med maks effekt på 400 watt..? :s

er n00b så vær snill med meg :P

Newcomer Torkil H sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det må da gå bra :-D jeg har 2*450 watt på mine al 1000 og hadde det -samme på mine gamle dc-15.

Men en ting jeg lurer på. testa clsc 215 på kun 1 carver pxm 900 her om dagen, så jeg kjørte på en basstest med mye volum men ca tre sekunder i sangen så spraket det i diskantene :cry: var det fordi forsterkeren klippet ? har kobla opp på 2 stk carver pxm 900 nå å har ikke hørt noen ulyder etter

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hendy_shit
    hei.. er helt ny her på forumet og ganske ny i CV verden og..lurte vel bare på om ein god eff.forsterker til CV LS-15.. veit d e ein tabell rett ovenfor men lurte litt på den CV forsterkeren på 2 x 450 watt med ein NAD 114 pre-amp. men e ikkje 450 watt litt i største laget for LS-15 med maks effekt på 400 watt..? :s

Man kan nesten aldri få for stor forsterker til noen høyttalere
    Jo større jo bedre, og det fører til mye mere kontroll og du kan vri volumhjulet enda mere
    Syntes absolutt du skal gå for den størte CV ampen om du har penger til den.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hendy_shit

Jeg stiller meg ved siden av CV-Gunnar på dette

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sikring i LS-15

hei.. lure på ein ting til. :P

CV LS-15 har jo en maks eff. på 400 watt, men sikringene e på 4amp og ifølge mine beregninger (som ikkje e heilt og stola på) går ikkje sikringene før på 600watt..:S ikkje da litt mongolidt??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er den beste allrounderen av CV-høytalerne? Med andre ord: Hvilken høytaler spiller best både til hverdags og fest?? :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av p10
    Hva er den beste allrounderen av CV-høytalerne? Med andre ord: Hvilken høytaler spiller best både til hverdags og fest?? :-D
    Da ville jeg valgt LS-serien tror jeg.
    Har LS-12 og den spiller veldig bra til både hverdag og fest

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sagt AL men.. Det er bare min mening. Og da snakker jeg -2 versjonen.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LS-15 er nok hakket bedre enn AL1000/2 på musikk til vanlig. LS15 er den beste CV høyttaleren jeg noen gang har hatt, helt vanvittig dypbass!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri hørt LS skikkelig så jeg kan ikke uttale meg helt. Men AL går jo for å være det beste CV! noen gang har prestert. Har også litt problemer med å tro at en ganske mye billigere ht kan spille bedre enn hva AL faktisk kan. Men hvis det er tilfelle, så dæven for en høyttaler!

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Aldri hørt LS skikkelig så jeg kan ikke uttale meg helt. Men AL går jo for å være det beste CV! noen gang har prestert. Har også litt problemer med å tro at en ganske mye billigere ht kan spille bedre enn hva AL faktisk kan. Men hvis det er tilfelle, så dæven for en høyttaler!
    definer bedre? de spiller bedre lydmessig, men mangler selvfølgelig de siste dBene som AL har. AL opererer også med en mye hardere bass..

AL har en tendens til å låte litt metallisk, og spiller noen ganger uten sjel.. det gjør ikke LS15.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    definer bedre? de spiller bedre lydmessig, men mangler selvfølgelig de siste dBene som AL har. AL opererer også med en mye hardere bass..

AL har en tendens til å låte litt metallisk, og spiller noen ganger uten sjel.. det gjør ikke LS15.
    Nå får jeg mere å mere lyst til å teste LS-15
    Er sinnsykt godt fornøyd med LS-12 å da må jo LS-15 være råe

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**

Da er det vel en smakssak. Den harde bassen til AL er midt i blinken for meg, det er også de siste dBene, hehe. Metallisk, jo kanskje, men jeg syns ærlig talt at de har en ganske bra diskant, i forhold til de fleste andre.
    Men jeg burde få hørt LS, så jeg vet hva jeg snakker om.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husker jeg kjøpte nye LS15 til konfen min.. åhhh.. koblet de opp mot Rotel RB981 ampen og spilte i vei

byttet senere til NAD 218, og dette gikk utover lyden dramatisk. 218 spilte dårlig i forhold, men hadde mer kraft og det virket som den boostet 3dB i bassen.

Side 54 av 90 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •