Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 90 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1781
    Newcomer MiR sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet hvordan 2x nad 216 vil kunne klare å spille cw- cls 1515 ?

Vil de kunne spille de bra eller bør man oppgradere til noe sterkere ?

all innspill mottas med takk

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MiR

Du får jo lyd... Men bør så absolutt oppgraderes til noe kraftigere ja. Gjerne det dobbelte om ikke mer.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MiR

Dem kommer til å slite stort, 1515 har vel 4 ohm som nominell impedans og dem dylkker nok et stykke under det når man får basselementene i sving.

216 er ikke glad i 4 ohm brokobla engang........

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er sant. Har opplevd at Dali 104 fikk Nad 216 til å gå i protection når de var brokoblet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad C272 og cv-cls-12

Fant endelig ett sted hvor det virker som om mange er rimelig oppegående når det gjelder CV. Da har jeg ett spørsmål noen kanskje kan hjelpe meg med. Har ett par cls-12 høytalere, som jeg synes spiller veldig godt med nad c272. Spørsmålet er om nad'n klarer å drive de høytalerene fullt ut? Vil jeg få bedre lyd om jeg bi-amper disse. Nad til å drive bass, og sony str-da5200es til å drive mellomtone og diskant? Noen som har noen tanker eller tips til meg rundt dette så hadde jeg blitt glad. God cerwin vega helg forrresten.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gnosk
    Fant endelig ett sted hvor det virker som om mange er rimelig oppegående når det gjelder CV. Da har jeg ett spørsmål noen kanskje kan hjelpe meg med. Har ett par cls-12 høytalere, som jeg synes spiller veldig godt med nad c272. Spørsmålet er om nad'n klarer å drive de høytalerene fullt ut? Vil jeg få bedre lyd om jeg bi-amper disse. Nad til å drive bass, og sony str-da5200es til å drive mellomtone og diskant? Noen som har noen tanker eller tips til meg rundt dette så hadde jeg blitt glad. God cerwin vega helg forrresten.
    C272 klarer ikke å drive dem fullt ut. Har selv et par LS-12 som jeg før brukte C370 og så NAD 218. Klarte ikke på langt nær å drive de fullt ut.
    Kobla til en Carver på 2x325 rms og da flyttet LS-12 fjell!!!!!
    Vennene mine som hørte dette trodde at jeg hadde en stor subwoofer i tilegg

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Å "makse" en CV krever sitt.. du kan nok gå til innkjøp av enda en slik NAD 272.. men det spiller som som rakkern med 1 også da . Men uansett, er du fornøyd, så er det det viktigeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du det gitt? Da må jeg vel investere i en c272 til da. Vil jeg høre god forskjell trur du? Lønner det seg å kjøre 1 forsterker på hver side, eller å kjøre en forsterker på bass og en på diskant?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du det gitt? Da må jeg vel investere i en c272 til da. Vil jeg høre god forskjell trur du? Lønner det seg å kjøre 1 forsterker på hver side, eller å kjøre en forsterker på bass og en på diskant?
    Høyttaleren får mer effekt totalt sett ved å kjøre brokobling. Men igjen så får du lavere dempe faktor ved å brokoble. Blir et spørsmål om kontroll vs peak db

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var noen runder nedpå Hifi-klubben og hørte litt forskjellig før jeg handla oppsettet mitt, men har ikke hatt anledning til å prøvekobla her hjemme siden høyttalerne fremdeles ikke er innspilt..

Konklusjonen foreløpig er at 604'ene høres mer kontrollert ut ved "pådrag" ved bruk av to forsterkere. Renere diskant og mere markant og bedre bass. Vil tro at samme resultat skulle gjelde for CV'en?

Kjører forsåvidt bi-amping. HFK som anbefalte det i forhold til brokobling.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg klarer meg med de forsterkerene jeg har da? For den str-da5200es receiver'n fra sony skal jo være ganske kraftig. Den største i es serien faktisk. Så det vil si at jeg kan bruke den til å dra mellomtone og diskant, mens nad'en på bass. For mellomtone og diskant er vel ikke så tungdrevent som basselement heller??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til. Lurer på om jeg skal kjøpe meg en sub eller 2. Har lest mye om det her inne. Og virker som om det er vanskelig med plassering, delefrekvens, osv. Hadde da tenkt på 1, evt 2 stk, sub'er. Vil dette bli ett problem med fase og slike ting. Har ett enkelt rom å bygge i. 4 meter bredt og 7 meter langt. Hvordan bør jeg koble sub'n (ene) for å få best lyd til musikk. Bare bruke utgangen til sub? Pre-out? Bruke Y-kobling? Noen som har kjennskap til sub'ene til cv? Blir det bare 'romling' eller får man også trykk i dem?

På forhånd takk til de som svarer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som kan anbefale forsterker til vs 12? bruker nå pioneer vsx 1015. ville eg kunne få mer ut av de me annen forsterker?

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redroc
    noen som kan anbefale forsterker til vs 12? bruker nå pioneer vsx 1015. ville eg kunne få mer ut av de me annen forsterker?
    Ja så absolutt at du vil kunne

Jeg har en Dynamic Precision PA-402 som vil tyne VS-12 for alt dem har.
    2x450 i 8 ohm
    2x800 i 4 ohm
    2x1500 i 2 ohm

9 K så er den din

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakk om å skyte spurv med kanon!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt overkill? bytta de til meg mot noen proson høytalere eg hadde stående.. tenkte å bruke de te til fest har fyrt de opp på pioneeren min 1015vsx. det fungerte veldi fint. men tenkte kansje på ein billig pa effektforsterker? elle noen forslag? mine første cv. åssen er disse forhold til de andre modellene?

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redroc
    litt overkill? bytta de til meg mot noen proson høytalere eg hadde stående.. tenkte å bruke de te til fest har fyrt de opp på pioneeren min 1015vsx. det fungerte veldi fint. men tenkte kansje på ein billig pa effektforsterker? elle noen forslag? mine første cv. åssen er disse forhold til de andre modellene?
    Kjøp deg en FEIT pa forsterker. F.eks den som cv_marius selger. Da får du nok det meste ut av et par CV 12"

Har selv kjørt en Carver pa forsterker (2x325rms/8 ohm) på CV LS-12. Sikker på at de hadde tålt enda mere og det spilte HEFTIG!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Kjøp deg en FEIT pa forsterker. F.eks den som cv_marius selger. Da får du nok det meste ut av et par CV 12"

Har selv kjørt en Carver pa forsterker (2x325rms/8 ohm) på CV LS-12. Sikker på at de hadde tålt enda mere og det spilte HEFTIG!
    Støtter den. Ikke bare fordi du får utnyttet de høyttalerene du har men du trenger ikke å bytte ut forsterkeren når du oppgraderer høyttalere senere heller.

Den CV_Marius selger kan fint dra et par CV 1515 eller CLS215 uten hjelp også. Er greit å ha det i bakhodet når man skal kjøpe forsterker

Er bare tull å kjøpe en c272 til 4500,- ihvertfall som såvitt drar et par 12"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cerwin Vega CLSC-15 på et 7m2 rom? forsterker?

Hei, jeg hadde tenkt å kjøpe meg cerwin vega cls-12, men så fant jeg et par nye cls-15 på finn.no til samme prisen som nye cls-12. Så da tenkte jeg jeg skulle satse på cls-15, men er det kansje litt i det største laget for et rom på 7m2 med myye møbler: kledskap, køyeseng, "stor" skriverpult og en komode, det og gjør vel at rommet blir ennda "mindre". Har tenkt å kjøpe meg NAD c352 til cls-12, men nå som jeg fant cls-15 like "billig" bør jeg kansje gå får noe litt større. c372 eller noe, har ikke så stort budsjett så vil gå for brukt forsterker, så ville sette stor pris på om noen kunne finne en billig NAD forsterker som passer til cls-15 i tilfellet.:-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dust123456
    Hei, jeg hadde tenkt å kjøpe meg cerwin vega cls-12, men så fant jeg et par nye cls-15 på finn.no til samme prisen som nye cls-12. Så da tenkte jeg jeg skulle satse på cls-15, men er det kansje litt i det største laget for et rom på 7m2 med myye møbler: kledskap, køyeseng, "stor" skriverpult og en komode, det og gjør vel at rommet blir ennda "mindre". Har tenkt å kjøpe meg NAD c352 til cls-12, men nå som jeg fant cls-15 like "billig" bør jeg kansje gå får noe litt større. c372 eller noe, har ikke så stort budsjett så vil gå for brukt forsterker, så ville sette stor pris på om noen kunne finne en billig NAD forsterker som passer til cls-15 i tilfellet.:-D
    Kjøp heller en av CV sine egne forsterkere da. c372 blir for smått til 2stk 15"
    De postene rett over her diskuterer jo c272 som er akkurat den samme forsterkeren som c372 men kun effekt delen.
    En slik alene er nesten ikke å annbefale til 2stk 12" CV engang om man virkelig vil dra de skikkelig.

Rommet er nok noe lite men det vil nok fungere. Høyttalere er en investering som man ofte har med seg lenge i livet (om man er fornøyd med de) Du får nok et større rom til de senere f.eks

Side 51 av 90 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •