Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 90 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1781
    Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg håper for gud's skyld at det IKKE er noe PA!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er HFK Danmark som er pådriverne her, blir jeg forundret hvis det ikke er B&O's ICE power moduler som skal brukes. Men det nevnes brokobling og da ble jeg brått veldig usikker igjen.

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns det virker litt dumt å selge PA-forsterkere på en HIFIklubb!

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    syns det virker litt dumt å selge PA-forsterkere på en HIFIklubb!
    HAHA! JA..... :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Er ny på dette forumet. Er 24 år, og har vært HIFI-interessert i 10 år nå.

Jeg har hatt noen CV AL-1000 i snart 8-9 år nå, sammen med to søte CV AT-80 som jeg bruker til bakhøytalere, og Paradigm cc-300 i senter. Til å drive alt dette har jeg en stakkarslig Marantz SR-7000. Ja, jeg vet dette er for lite! Kommer til det lenger nede.

Før SR-7000'en hadde jeg kolossen Marantz SR-98 (tror jeg den het), men den ble grillet av et lyn, så jeg handla SR-7000'en og NAD 216 for forsikringspengene. Nice deal tenkte jeg. Men etter noe år med dundrende musikk på rommet innså jeg at disse feite tøffe AL-1000'ene egentlig låt ganske pinglete. Så jeg prøvde med kun SR-7000 - og jeg hørte egentlig ikke noe forskjell. Jeg lurte litt på om det var noe galt med effektforsterkeren, og fikk lånt en annen 216 av en bekjent - og jeg hørte ikke noe forbedring. Så jeg bestemte meg for å selge NAD 216. God riddance!

Etter at 216'en var ute av huset dabbet interessen for "hifi"-anlegg litt av, og det er vel tre år siden. Forsøkte til og med å selge AL-1000 på QXL, men jeg fikk aldri solgt dem.

Såå... Nå sitter jeg her. Blodfrelst Pink Floyd fan, med PULSE dvd'en som jeg har ventet på siden 2000 spinnendes i dvd-spilleren på ett hifi-anlegg som, i mine øyne, er så rævkjørt at det har en fot i grava.

Her er kravene jeg har til ett anlegg:
    Skal kunne spille bra til rock og hardere (Mye Pink Floyd, noe Metallica og Korn), samt at jeg ser mye film. Live musikk er viktigst - helst i SACD.

Etter å brukt en halvtime på å skumme igjennom denne tråden her, har jeg satt opp disse valgene:
    1. Investere i ny effektforsterker for å gi AL-1000'ene det de fortjener. Hvilken??
    Jeg ser på denne guiden til Konrad at AL-1000 bør ha disse effektforsterkerene:
    "2 x NAD 208/218 | MA Oberon 6.1 | Rotel RB-1090 ". Vil det si 2x MA oberon også?

2. Investere i ny reciever OG effektforsterker.
    3. Investere i nye høytalere. I første omgang kun fronthøytalere.

Håper at dere orker å gi meg et svar på hva jeg bør gjøre med anlegget mitt, så jeg får et spark i riktig retning. Slik det er nå føler jeg at det kun står på rommet mitt å blør, og jeg har mistet interessen for HIFI, film og musikk helt på grunn av dette.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde prøvd å skaffa en skikkelig effektforsterker til dine al1000

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke anbefaler CV! ekspertene da? Ser det er mange som vakler mellom NAD218 og MA oberon.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet!

Jeg synes (selvfølgelig ) at du skal gi dine AL-1000 en ny sjanse. Regner med at din Marantz SR-7000 har pre-out. JFS Sound Systems har tilbud på MA Oberon 6.1 til 12.595.- på finn.no Du må ha 2 stk. da dette er monoblokker basert på B&O ICE moduler.

Skulle du mot all formodning ikke like lyden / gått lei CV! er dette effektforsterkere som kan brukes på det meste. Så hvis nye høytaler er på vei inn er ikke det noe problem.

Siden du er litt lei AV er jo 13k mye å svi av, men hvis du hører med en av leverandørene av MA i ditt distrikt kan det jo hende at du kan få låne og teste det ut før et eventuelt kjøp. Du finner leverandørene her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jangri
    hvilke anbefaler CV! ekspertene da? Ser det er mange som vakler mellom NAD218 og MA oberon.
    Jeg har prøvd begge og jeg vakler ikke..... 6.1 har stålkontroll i forhold.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres lovendes ut. Skal innrømme at jeg sikler litt på 6.1 etter det jeg har lest her, men 13000 spenn X 2 for å drive AL-1000 høres litt overkill ut. Men det er kanskje bare meg??

Misforstå meg ikke. Jeg er ikke lei AV. Jeg har bare mistet litt av gnisten siden jeg har ett anlegg jeg ikke er fornøyd med. Og det har ikke blitt bedre etter at koblings-boksen bak på den ene AT-80 høytaleren har knukket av, slik at jeg ikke får kobla til ledningene. huffoghuff. Hvordan skal jeg fikse det?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt RB-1090, låter kanskje ikke like "bra" som Icepower. Men den tar det igjen på rock'n'roll på en gøyere måte. Icepower spiller mer fint. Selv har jeg MA 6.1 på AL1000mk2, låter greit, men PArasound A21 spilte røffere på de. Tror ikke Rotel 1090 gjør noe skamme heller . Parasound'en er på 2x250watt, og koster 24000kr, og tilogmed til den prisen syns jeg den er et kupp!! Men det er meg da.

Men for all del, til 12-14000kr får du jo kjempespenstige MA'er, som låter ekstremt riktig, og til tider så "studio" at det er dønn kjedelig.

EDIT: MA 6.1 (icepower på 600/1200watt 8/4 ohm) koster 14000kr for 1 PAR!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktig detalj Skorob, 13k for paret! Tror du skal lete lenge for å finne 2x600 w @ 8 ohm til den prisen. Og samtidig med high-end stempel!

Den AT-80 terminalen fikser du lett. Ta den ut og let på f.eks biltema, clas ohlson, eltek og se om du kan finne en som passer i eksisterende hull. Om ikke kan du kjøpe noen som er litt større og gå løs med nikkesaga.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WHAT? 13k for paret?? og lønn i morra.

HEHE. Hvor bestiller jeg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løp og kjøp!

Hvor bor du da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egersund...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det kanskje litt langt å løpe. Fant du noen butikk som er i "kjøreavstand" hos www.midgardaudio.com ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.maxwell.no/ ligger en time unna. men ser ikke ut som jeg klarer å finne noe priser på den siden...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De koster det samme alle steder..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får si at du kan få de for 13k (inkl. frakt) hos JFS på finn.no. De bør matche prisen synes nå jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De i Stavanger skulle ha 6990,- for en stk, og kunne ikke gi avslag for å matche JFS Sound System sine priser i Drammen.

Han jeg snakket med fra Maxwell hi-fi mente på at de JFS enten var demo-brukt eller en gammel versjon.

EDIT: ser nå at JFS også selger sine til 13.995 per par, slik som Maxwell gjør. Den annonsen de har på finn.no er sikkert et tilbud.

Uansett er det mer interessant for meg å handle fra en butikk som ligger en time unna, og heller betale 1500 ekstra.

Beklager at jeg forsøpla CV tråden med dette da. Kanskje mod kan slette innleggene mine da jeg har fått svar på det jeg lurte på

Takk for hjelpen Konrad

Side 46 av 90 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •