Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 90 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1781
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Du skifter jo mening hele tida du. Du har før skreve at DC-serien spiller pent.
    Alle har rett til sine meninger, men ifølge deg er det ikke lov.
    Begynner å tvile på at du i det hele tatt har hørt CLSC-serien...
    Dessuten har CLSC215 mye bedre dypbass enn 1515. Eneste som jeg har hørt som slår CLSC-215 i dypbass er CV 1215mk1SE.
    Jeg skifter ikke mening? Har alltid synes DC serien spiller pent jeg for å CV å være. Men det er ikke det peneste. Liker bedre lydkvaliteten enn Classic. Ivertfall når DC serien var ny. Nå er jo de gamle. Er det noen som ikke gir andre lov til ha andre meninger så er jo det folk her på dette forumet. Ivertfall dere som tilber classic serien. 215 har litt mer dypbass enn 1515 men har mye mer grøttete og treig bass som ikke er fint å høre på i det hele tatt. Mye pga det dårligere kabinettet. Tror ikke jeg har hørt classic serien nei? Søskenbarnet mitt har jo de for svarte(eller hadde de da. Helt til han fekk høre noe av det gamle fra CV) Har hørt 215 flere ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 1515 og hørt CLS215 på HIFI klubben flere ganger. Etter min erfaring har 1515 MYE dypere bass enn CLS215! Samtidig har de et mye større spekter å spille etter. DC serien har stram og dyp kjelllerbass, det er de jo kjent for!

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var rart med tanke på at CLS-serien ikke har kommet ut ennå... :-?

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mente sikkert clsc

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kornstar
    Jeg har hatt 1515 og hørt CLS215 på HIFI klubben flere ganger. Etter min erfaring har 1515 MYE dypere bass enn CLS215! Samtidig har de et mye større spekter å spille etter. DC serien har stram og dyp kjelllerbass, det er de jo kjent for!
    På Hi-Fi klubben er jo ikke demo den helt rette plassen for å teste høyttalere.
    Jeg hadde CLSC-215 og 1515 på likt og det er ikke tvil i hvilken som spiller dypest. Her går det ikke ann å ha forskjellige meninger, for jeg testa dem mot hverandre!

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    At CLSC-215 ikke holder mål mot 1515 er BARE tull!!!
    1515 trykker mere å spiller ganske mye høyere men forskjellen er ikke enorm! Det må du snart skjønne;-)

Newcomer cv-arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stoler på han som har hørt de i samme rom med samme forsterker og spilt sinustoner jeg tror jeg.... :wink:

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe:P tror han veit hva han snakker om ja

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Hvorfor er det selvfølgelig at egenresonansen øker oppover?

Frode
    Det er det det gjør. MDF reagerer ikke spessielt før det er oppi 400hz.. slik er det bare. Men for all del, bygg i spon når du skal lage sub eller noe du . Prøv med SPON vs MDF da. Da skal jeg love deg hakeslipp. MDF kan bygges meget simpelt i forhold til spon, og enda ha bedre kasseresonans egenskaper

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Skorob. Du vet tydligvis ingenting når det gjelder høyttaler konstruksjoner. Så dette gidder jeg ikke å diskutere med deg. Les en bok å lær. Så skal vi ta igjen denne diskusjonen senere. Det med at DC ikke har lydkvalitet i det hele tatt er bare tull. Det er smak og behag men mener du virkelig at AT serien har bedre lydkvalitet enn DC serien foreksempel? Nå får jeg nesten latterkrampe her. Er kanskje ikke akkurat den serien med renest lyd. Men lydbildet er mye mer korrekt og bedre enn mange andre serier. Men kan du fortelle hvortid CV ble high end som skal spille FINT?! DC er ikke laget for det! Eller noen annen CV høyttaler. I forhold til Dali og mange andre merker så er CV mye dårligere på lyd kvalitet.

215 når ikke 1515 opp til knærne engang. Det er ivertfall min mening. Kan hende dere synes noe annet men alle har sine egne meninger. Og det burde folk få ha. 1515 spiller mye mye råere. Og dere som synes 215 er bedre. Si en liten ting som er bedre da? Bortsett fra lyd kvalitet som blir helt fullstending urettferdig å sammenligne i det hele tatt med tanke på alder.
    Og dali og de andre har jo ikke noe spessielt bra kabinetter de heller . Hehe, syns du driver å skyter deg litt selv i foten her.. ta en titt inni f.eks RF-5 til klipsch.. eller Dali Concept 10...

Mener ikke at AT er noe bedre eller dårligere enn DC, grunnen er at jeg ikke har testa disse i samme rom. Men jeg stoler helt på CV-gunnar i dette tilfellet siden han faktisk har hatt DC1515 og clsc215 over lengre tid (samtidig). Jeg har desverre bare fått testet disse på hver sin plass. Men for meg låter clsc mye bedre enn det DC gjør. Slik er det bare. Altså ikke kom her med alder preik og dritt, vi snakker om hvilke som har best kvalitet, ikke om hvem som absolutt spiller høyest!

Dette har ikke du skjønt noe av, CV classic er noe av det største fremsteget CV noen gang har gjort med henhåld til ren lydkvalitet, samtidig som at de er noe av det mest brutale CV har gitt ut. Greit nok at DC spiller høyere, men gud bedre å dårlig det uansett låter. Test noe anet enn bare dunk dunk på disse 2 seriene. Dire straits o.l. låter himla mye bedre på classic serien altså!

Gitaren til Mark har jo faktisk litt liv og følelse på clsc.

EDIT: For meg virker det ut til at du er mest interresert i de ekstra dB'ene. Husk at Classic skal ha opptil 4x effekten til hva DC krever for å spille like høyt. Og ser du på elementene i classic vs DC, så burde du skjønne at her har det skjedd ting og tang.

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konrad: Du har skrivd feil vekt på CLS-15, tror også du har skrivd feil høyde på samtlige i CLS serien, med mindre dem har vokst 1 cm?:? Syns også du burde bytte om til 150 watt minimum effekt på CLS/CLSC-15

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Og dali og de andre har jo ikke noe spessielt bra kabinetter de heller . Hehe, syns du driver å skyter deg litt selv i foten her.. ta en titt inni f.eks RF-5 til klipsch.. eller Dali Concept 10...

Mener ikke at AT er noe bedre eller dårligere enn DC, grunnen er at jeg ikke har testa disse i samme rom. Men jeg stoler helt på CV-gunnar i dette tilfellet siden han faktisk har hatt DC1515 og clsc215 over lengre tid (samtidig). Jeg har desverre bare fått testet disse på hver sin plass. Men for meg låter clsc mye bedre enn det DC gjør. Slik er det bare. Altså ikke kom her med alder preik og dritt, vi snakker om hvilke som har best kvalitet, ikke om hvem som absolutt spiller høyest!

Dette har ikke du skjønt noe av, CV classic er noe av det største fremsteget CV noen gang har gjort med henhåld til ren lydkvalitet, samtidig som at de er noe av det mest brutale CV har gitt ut. Greit nok at DC spiller høyere, men gud bedre å dårlig det uansett låter. Test noe anet enn bare dunk dunk på disse 2 seriene. Dire straits o.l. låter himla mye bedre på classic serien altså!

Gitaren til Mark har jo faktisk litt liv og følelse på clsc.
    Sjekk volum forskjellen på Classic-15 og Concept 10 og sammenlign vekta. Då ser du at Dali har 10 ganger bedre kabinett. Noe du ikke har skjønnt er at den serien fra CV som er mest kjent noen gang er faktisk DC serien og har fått best tester(Bortsett fra kanskje AL serien) 1515 var jo kjent for akkurat det. Hvor bra de var til gjengi lyder og sånt som gitarer og trommer. Du burde innse at DC serien har mye bedre kvalitet. Viss du ikke klarer det så synd for deg. Og ikke minst for hva de er laget for. 215 har en treig og grøttete stygg bass. Sånn er det ikke på 1515. Hver gang jeg hører 1515 så blir jeg fortsatt imponert hvor god lyd det er i de. Og ikke minst rå! Men dette er bare en dum diskusjon egentlig. Vet ikke helt hvor du har disse tingene ifra at 215 er en så fantatisk high end høyttaler som er 10 ganger råere og bedre enn 1515 foreksempel. Det forteller meg bare at du ikke har hørt 1515. Eller bare ikke har peiling på lyd rett og slett. Forresten da. Hvorfor driver du å snakker om lyd kvalitethele tiden for? Det er CV! det er snakk om nå. Er det alt du har å komme med kanskje?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det det gjør. MDF reagerer ikke spessielt før det er oppi 400hz.. slik er det bare. Men for all del, bygg i spon når du skal lage sub eller noe du . Prøv med SPON vs MDF da. Da skal jeg love deg hakeslipp. MDF kan bygges meget simpelt i forhold til spon, og enda ha bedre kasseresonans egenskaper
    Vel, med en slik god forklaring er vel det meste sagt...........

Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men jeg stoler helt på CV-gunnar i dette tilfellet siden han faktisk har hatt DC1515 og clsc215 over lengre tid (samtidig).
    Jeg har hørt 1515 og 215 på samme rom jeg og. På samme forsterkere og andre. Og ut ifra det CV-gunnar har skrevet tidligere så liker han jo 1515 mye bedre enn 215. Og har solgt 215. Har du kanskje ikke fått med deg det? Samme gjor Bah. Fordi han også skjønnte at 1515 er en mye bedre høyttaler.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .215 har en treig og grøttete stygg bass.
    Du kan umulig ha hørt clsc skikkelig.. Dette stemmer absolutt ikke! kanskje du synes bassen er stygg, men ikke lyden fra den.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk volum forskjellen på Classic-15 og Concept 10 og sammenlign vekta. Då ser du at Dali har 10 ganger bedre kabinett. Noe du ikke har skjønnt er at den serien fra CV som er mest kjent noen gang er faktisk DC serien og har fått best tester(Bortsett fra kanskje AL serien) 1515 var jo kjent for akkurat det. Hvor bra de var til gjengi lyder og sånt som gitarer og trommer. Du burde innse at DC serien har mye bedre kvalitet. Viss du ikke klarer det så synd for deg. Og ikke minst for hva de er laget for. 215 har en treig og grøttete stygg bass. Sånn er det ikke på 1515. Hver gang jeg hører 1515 så blir jeg fortsatt imponert hvor god lyd det er i de. Og ikke minst rå! Men dette er bare en dum diskusjon egentlig. Vet ikke helt hvor du har disse tingene ifra at 215 er en så fantatisk high end høyttaler som er 10 ganger råere og bedre enn 1515 foreksempel. Det forteller meg bare at du ikke har hørt 1515. Eller bare ikke har peiling på lyd rett og slett. Forresten da. Hvorfor driver du å snakker om lyd kvalitethele tiden for? Det er CV! det er snakk om nå. Er det alt du har å komme med kanskje?
    Nå veier vel Classic samme som dc15 og AL1000 og da så... DC fikk sikkert bra tester i sin tid! Har du hørt hva BW og de andre hadde til den summen da heller?! Følg med i tiden gutt.. Classic fikk knallbra i L&B, hvis det er tester slik sett du følger med.

T.o.m AL1000 har jo fått ganske gode tester, enda de er levert med kanskje CV's dårligste mellomtone på lenge (og den takler mye, men bra låter den ikke). Diskanten på AL serien er derimot CV beste (syns jeg). Bassen er også den mest faste og definerte til CV.

Ta f.eks Klipsch RF-7, sammenlign lydkvaliteten med de kontra DC 1515 og classic 215. Her vil du med en gang merke at RF-7 har mer "likheter" med c215, enn de har med 1515 (RF-7 stiller selvsagt da som referanse langt over disse 2.).

Har forresten ikke sagt at 215 er en highend høyttaler.. fint om du kommer med et eksempel hvor jeg har skrevet det... Du kommer med veldig mange sleivspark her nå.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt 1515 og 215 på samme rom jeg og. På samme forsterkere og andre. Og ut ifra det CV-gunnar har skrevet tidligere så liker han jo 1515 mye bedre enn 215. Og har solgt 215. Har du kanskje ikke fått med deg det? Samme gjor Bah. Fordi han også skjønnte at 1515 er en mye bedre høyttaler.

Selvfølgelig vil 1515 hørs bedre ut en 215, den er mye mer lett dreven. Du trenger ganske mye mer effekt til 215.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke med i diskusjonen her jeg men, syns det blir litt teit, dere blir aldri enige uansett, syns CLSC-215 spille mye penere enn DC-1515. Men det er min mening, mange som mener det motsatte.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå veier vel Classic samme som dc15 og AL1000 og da så... DC fikk sikkert bra tester i sin tid! Har du hørt hva BW og de andre hadde til den summen da heller?! Følg med i tiden gutt.. Classic fikk knallbra i L&B, hvis det er tester slik sett du følger med.

T.o.m AL1000 har jo fått ganske gode tester, enda de er levert med kanskje CV's dårligste mellomtone på lenge (og den takler mye, men bra låter den ikke). Diskanten på AL serien er derimot CV beste (syns jeg). Bassen er også den mest faste og definerte til CV.

Ta f.eks Klipsch RF-7, sammenlign lydkvaliteten med de kontra DC 1515 og classic 215. Her vil du med en gang merke at RF-7 har mer "likheter" med c215, enn de har med 1515 (RF-7 stiller selvsagt da som referanse langt over disse 2.).

Har forresten ikke sagt at 215 er en highend høyttaler.. fint om du kommer med et eksempel hvor jeg har skrevet det... Du kommer med veldig mange sleivspark her nå.
    Vet du. Noe som er litt artig er at du vet tydligvis ingenting om disse høyttalerene. Classic veier mye mindre enn al-1000 og DC15. Kanskje du burde gjøre litt research før du uttaler deg om sånt. Al-1000 veier 42kg DC15 39kg og classic 15 36kg. Nå vet du det :grin: Tipper at du ikke visste hva dinne egne al-1000 veier engang. Det med high end høyttaler var ett eksempel som jeg trodde du ville forstå. For du snakker jo om classic som om det var det.

Side 41 av 90 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •