Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 90 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1781
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Syns da clsc spiller høyt nok. Tror nok Cerwin- ikke har fått noe god nok demo på dem. Og igjen, kassa er bra nok, og veldig gjennomtenkt. Det er jo så si ingen kassestøy når du spiller på, knakk testen avslører at den er litt "hul", men når du drar på så hører du neggu ikke at kassa er "dårlig". Det vitner om klokt design inne i kassa.

Mellomtona til classic takler utrolig mye, diskanten har jeg hørt litt opp og ned om, men selv har jeg bare greid å få de til å kutte, og enda til gode å sprenge de.

Alt i alt syns jeg Classic leverte varene. Og gleder meg sykt til å teste cls og VE!

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CLS blir jo sikkert mer eller mindre det samme, men VE som er en "blanding" av V- og E-serien blir moro - ihvertfall for de som hadde kjære stunder med E-serien når den var ute..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Syns da clsc spiller høyt nok. Tror nok Cerwin- ikke har fått noe god nok demo på dem. Og igjen, kassa er bra nok, og veldig gjennomtenkt. Det er jo så si ingen kassestøy når du spiller på, knakk testen avslører at den er litt "hul", men når du drar på så hører du neggu ikke at kassa er "dårlig". Det vitner om klokt design inne i kassa.

Mellomtona til classic takler utrolig mye, diskanten har jeg hørt litt opp og ned om, men selv har jeg bare greid å få de til å kutte, og enda til gode å sprenge de.

Alt i alt syns jeg Classic leverte varene. Og gleder meg sykt til å teste cls og VE!
    God nok demo? Jeg har hørt de flere ganger på forskjellige forsterkere. Og jeg har aldri blitt noe imponert. Men skuffet faktisk. Første gang jeg hørte de hørte jeg med engang at dette ikke holdt mål med 1515 i det hele tatt. Kan du definere smart design? og hva dette har å si for lyden? Tror du tuller litt her jeg :grin: Er det spinkelt kabinett blir det rett og slett dårligere lyd. Altså dårligere spredning. Dårligere bass osv. Har du sett delefilteret til Classic serien? og sammenlignet med for eksempel det som er på DC serien. Der ser du en "Stor" Kvalitets forskjell. Så dette er ikke noe å diskutere engang. Classic er helt grei for prisen. Men det er ikke det samme som DC serien. Greit? :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    CLS blir jo sikkert mer eller mindre det samme, men VE som er en "blanding" av V- og E-serien blir moro - ihvertfall for de som hadde kjære stunder med E-serien når den var ute..
    Det er jeg enig i. Moro høyttaler blir det uten tvil. Har ikke testet de nok til å vite om elementene tåler noe særlig mer enn hva de gjor på V serien. Men det virker jo ivertfall slik. De har en helt annen diskant og mellomtone. Og dypbassen er jo sinnsyk da. Når du ser på kassen så ser du at det er det den er bygd for. Var kanskje litt innelukket lyd i de også som jeg ikke likte da. Men det var jo bare en test. Blir litt annerledes når man får de inn på en skikkelig stue :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er de nyeste modellene med i tabellen. Skal blir moro å høre "lytte"inntrykkene her etterhvert.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt at jeg bor så langt unna nærmeste butikk..

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    God nok demo? Jeg har hørt de flere ganger på forskjellige forsterkere. Og jeg har aldri blitt noe imponert. Men skuffet faktisk. Første gang jeg hørte de hørte jeg med engang at dette ikke holdt mål med 1515 i det hele tatt. Kan du definere smart design? og hva dette har å si for lyden? Tror du tuller litt her jeg :grin: Er det spinkelt kabinett blir det rett og slett dårligere lyd. Altså dårligere spredning. Dårligere bass osv. Har du sett delefilteret til Classic serien? og sammenlignet med for eksempel det som er på DC serien. Der ser du en "Stor" Kvalitets forskjell. Så dette er ikke noe å diskutere engang. Classic er helt grei for prisen. Men det er ikke det samme som DC serien. Greit? :wink:
    At CLSC-215 ikke holder mål mot 1515 er BARE tull!!!
    1515 trykker mere å spiller ganske mye høyere men forskjellen er ikke enorm! Det må du snart skjønne;-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DC har iallefall ikke noe med lydkvalitet å gjøre da! er jo den værste lydmessige høyttaleren til CV ever nesten da! Men dette er jo litt individuelt (smak og behag).

EDIT: men på å takle påkjenning og dB, så er nok DC noe av det bedre. Men lydkvaliteten er rimelig bånn i bøtta. Classic har iallefall den "krispeste" mellomtona CV noen gang har hatt. Diskanten er heller ikke gale, selv om den kunne takla litt mer futt. Bassen er stram og fin, og ikke så overdreven og voldsom på tidligere modeller.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin- : Hører du noe ulyder når du skyver på med guffe på classic 215?! som har noe med at kassa er for spinkel?! Jeg kan ikke si at jeg hører noe spessielt med kabinett resonans når vi drar på med clsc 215 altså, det er mer enn på min BW ASW 850 subwoofer, men ikke noe mer enn på DC sine modeller. Husk at DC er laget i spon, mens clsc er i mdf, som egner seg MYE mer til "bass".

Strategisk plasserte avstivere er alfa omega, er ikke om å ha tyngst kasse, med mest mulig trevært innabords!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SPON: Begynner med egenresonans på rundt 14hz.
    MFD: 400hz!!!!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle den klare fint ja. Diskanten på CLSC tåler jo ingenting så du kan ikke skru så særlig høyt opp med den tilkoblet uten at den sprenger. Men det kan jo hende den tåler litt mer på CLS serien. Men du kan jo alltids koble den ut da :lol:

jasså.. så du har testet den comboen eller? jeg har hatt clsc 215 og MA 6.1 Lengre enn noen andre her og jeg har tetet mye.. og det du sier stemmer absolutt ikke. Med mindre forsterkere går diskant sikringen kanskje men det skal en del til før den går med MA 6.1 Da skal du ha spilt i mange timer på høyt volum. 6T++

uansett diskanten sprenger ikke.. det kommer bare en diskant sikring inn og demper den. Hvis du har sprengt den har du hvertfall sprengt den med for lite effekt!

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SPON: Begynner med egenresonans på rundt 14hz.
    MFD: 400hz!!!!

Det vil jo si at spon er bedre egnet til høyttalere. 400Hz er jo i arbeidsområdet til høyttaleren, mens 14Hz ligger utenfor.

Frode

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Det vil jo si at spon er bedre egnet til høyttalere. 400Hz er jo i arbeidsområdet til høyttaleren, mens 14Hz ligger utenfor.

Frode
    Spon starter egenstøyen på 14hz(denne øker jo selvfølgelig oppover..)! mens mdf har ikke noe spessielt med egenresonanse før oppi 400hz! Og der er det mellomtona tar over for det meste.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skorob. Du vet tydligvis ingenting når det gjelder høyttaler konstruksjoner. Så dette gidder jeg ikke å diskutere med deg. Les en bok å lær. Så skal vi ta igjen denne diskusjonen senere. Det med at DC ikke har lydkvalitet i det hele tatt er bare tull. Det er smak og behag men mener du virkelig at AT serien har bedre lydkvalitet enn DC serien foreksempel? Nå får jeg nesten latterkrampe her. Er kanskje ikke akkurat den serien med renest lyd. Men lydbildet er mye mer korrekt og bedre enn mange andre serier. Men kan du fortelle hvortid CV ble high end som skal spille FINT?! DC er ikke laget for det! Eller noen annen CV høyttaler. I forhold til Dali og mange andre merker så er CV mye dårligere på lyd kvalitet.

215 når ikke 1515 opp til knærne engang. Det er ivertfall min mening. Kan hende dere synes noe annet men alle har sine egne meninger. Og det burde folk få ha. 1515 spiller mye mye råere. Og dere som synes 215 er bedre. Si en liten ting som er bedre da? Bortsett fra lyd kvalitet som blir helt fullstending urettferdig å sammenligne i det hele tatt med tanke på alder.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spon starter egenstøyen på 14hz(denne øker jo selvfølgelig oppover..)! mens mdf har ikke noe spessielt med egenresonanse før oppi 400hz! Og der er det mellomtona tar over for det meste.

Hvorfor er det selvfølgelig at egenresonansen øker oppover?

Frode

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skorob. Du vet tydligvis ingenting når det gjelder høyttaler konstruksjoner. Så dette gidder jeg ikke å diskutere med deg. Les en bok å lær. Så skal vi ta igjen denne diskusjonen senere. Det med at DC ikke har lydkvalitet i det hele tatt er bare tull. Det er smak og behag men mener du virkelig at AT serien har bedre lydkvalitet enn DC serien foreksempel? Nå får jeg nesten latterkrampe her. Er kanskje ikke akkurat den serien med renest lyd. Men lydbildet er mye mer korrekt og bedre enn mange andre serier. Men kan du fortelle hvortid CV ble high end som skal spille FINT?! DC er ikke laget for det! Eller noen annen CV høyttaler. I forhold til Dali og mange andre merker så er CV mye dårligere på lyd kvalitet.

215 når ikke 1515 opp til knærne engang. Det er ivertfall min mening. Kan hende dere synes noe annet men alle har sine egne meninger. Og det burde folk få ha. 1515 spiller mye mye råere. Og dere som synes 215 er bedre. Si en liten ting som er bedre da? Bortsett fra lyd kvalitet som blir helt fullstending urettferdig å sammenligne i det hele tatt med tanke på alder.
    Du skifter jo mening hele tida du. Du har før skreve at DC-serien spiller pent.
    Alle har rett til sine meninger, men ifølge deg er det ikke lov.
    Begynner å tvile på at du i det hele tatt har hørt CLSC-serien...
    Dessuten har CLSC215 mye bedre dypbass enn 1515. Eneste som jeg har hørt som slår CLSC-215 i dypbass er CV 1215mk1SE.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, folkens... :neutral:

1: Jeg mener denne diskusjonen er mening mot mening, og går ut på å forsvare egen ære for en part i allefall...

2: Å diskutere ressonansfrekvensen her er vel så og si urelevant. Hvilken kassestr? Hvilken tykkelse på plata? osv, osv, det er ikke oppgitt noen parametre på hvordan dere(/noen) har kommet fram til Rf til nevnte materialer... :-?

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe mer enn hva du er mot gamle CV :grin:
    Nei jeg er ikke negativ mot gamle CV, men jeg mener at dem ikke er SÅ mye bedre enn de nyere som du skal ha det til

Også skrive at Skorob ikke har peiling og avfeie at du ikke gidder diskutere med ham... vil ikke si at du har imponert med så mye informasjon om ting selv her inne egentlig.. fortell ham hvor skapet skal stå da om du vet så mye om dette

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    2: Å diskutere ressonansfrekvensen her er vel så og si urelevant. Hvilken kassestr? Hvilken tykkelse på plata? osv, osv, det er ikke oppgitt noen parametre på hvordan dere(/noen) har kommet fram til Rf til nevnte materialer... :-?
    Helt enig, men det hadde vært artig å høre hvordan skorob ville forklare seg. Jeg har mistanke om at han kanskje ikke har fulgt godt nok med i fysikktimene.

Frode

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, artig diskusjon

Side 40 av 90 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •