Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 90 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1781
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    .....men jeg kunne aldri levd med en vifte som bråker så mye som den jeg testet
    Jeg lever med xbox 360, 3 la cie eksterne bråke hdd og gammal ps2 så jeg trur jeg overlever

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er forskjellene jeg har erfart: Nytt oppheng og litt annerledes magnet på -2 enn på Mk1 og Mk2. Aluminiumsdiskant på -2, supronyl på Mk1 og Mk2(Mk2 og-2 har beskyttelse i tillegg). -2 har 6.5" magnet på mellomtonene, tror ikke Mk2 har det, ihvertfall ikke Mk1. Mk2 og -2 har annerledes membran på mellomtonene enn Mk1. -2 har mulighet for bi-wiring. Også er kassene litt annerledes på Mk2 og -2. Det med sikringen på diskant er jeg ikke helt sikker på, men det jeg tror er at Mk1 er den som ikke har det.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mk2 har 6,5 tommers magnet på mellomtonen ivertfall

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joasgull
    Jeg lever med xbox 360, 3 la cie eksterne bråke hdd og gammal ps2 så jeg trur jeg overlever
    Uansett den jeg testet en gang tror jeg var noe av det dårligste som finnes av pa. Elder audio fra kina?? Blir litt feil for meg, kan hende de nye qsc'ene bråker mindre, men av tidligere erfaring vet jeg at selv ikke de er stille gående.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supronyl er vel kjølinga av diskanten? er ALU diskant på mk2 versionen iallefall. Størrste forskjellen på 1002/752 er vel et anna bass element, samt anna delefilter, samt plassering. 1002/752 har jo bassen helt klint opp til mellomtone. Lyd messig er det lite som skille mk2 og 1002/752 iallefall.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg bare kom til å tenke på at mange syns Classic serien er veldig lette?! Men det er vel CLSC215 vs 1515 dette bare gjelder? Ser man på clsc15 vs AL1000, så veier faktisk clsc 1kg mer!!

7kg mer på 215 er ikke så ille som folk skal ha det til da, bass elementet veier vel kanskje 3kg.. og da er det ca 4kg mer i kasse materiale..

Dette har jeg nevnt opptil flere ganger innpå her jeg og siden folk har "klaga" på Clsc... det virker som dem "må" være dårligere siden dem er produsert i Kina.. hehe.

Men.. rart at clsc15 er tyngre enn AL1000 til tross for at AL har en tuung mellomtone... og tyngre basselement... kan den vekta der stemme da .. .. tjaja

Det har vel gått myter om at 1515 veier 75 kg... men Konrad veide vel sine til ca. 63 kg... 13 kg kan lettere forklares enn de påståtte 25 tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres nice ut . men det som imponerer meg med ICE er dampingsfaktoren.. utrolig kontroll på 1x15" iallefall . Men tviler ikke at QSC er konge. Men lydkvalitets messig så holder jeg nok en knapp på ice . Samt de blir ikke varme(0 vifter), og tar liten plass.

Selvfølgelig bedre lydkvalitet med ICE, heftig damping er noe av det beste med ice-baserte moduler synes jeg. Men det var den ekstreme effekten som gjorde att de brokoblede QSC forsterkerne "vant" her, syntes de hadde jerngrep på elementene de også.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D_KILLAH
    Selvfølgelig bedre lydkvalitet med ICE, heftig damping er noe av det beste med ice-baserte moduler synes jeg. Men det var den ekstreme effekten som gjorde att de brokoblede QSC forsterkerne "vant" her, syntes de hadde jerngrep på elementene de også.
    Og jeg tviler ikke . Høres direkte rått ut!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Dette har jeg nevnt opptil flere ganger innpå her jeg og siden folk har "klaga" på Clsc... det virker som dem "må" være dårligere siden dem er produsert i Kina.. hehe.

Men.. rart at clsc15 er tyngre enn AL1000 til tross for at AL har en tuung mellomtone... og tyngre basselement... kan den vekta der stemme da .. .. tjaja

Det har vel gått myter om at 1515 veier 75 kg... men Konrad veide vel sine til ca. 63 kg... 13 kg kan lettere forklares enn de påståtte 25 tidligere.
    Ah, sorry at jeg ikke har vært med i skoletimen din . hehe. Men men, da har vi fått det her og da .

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, sorry at jeg ikke har vært med i skoletimen din . hehe. Men men, da har vi fått det her og da .
    :-P var da ikke sånn ment

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-P var da ikke sånn ment
    Var en spøk da . Prøvde å skrive det så "ironisk" som mulig . men bomma vist.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og AT-100 veier 39 kg, ikke 45 som alle sier

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt merkelig at AT-100 veier 39 KG fordi Cerwin-vega S1 veier 42 KG med et 12" element

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Og AT-100 veier 39 kg, ikke 45 som alle sier
    DC15 veier også 39 kg

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en spøk da . Prøvde å skrive det så "ironisk" som mulig . men bomma vist.

hehehe... er ikke så enkelt :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble nyskjerrig hva S-2'enen mine veier og veide de akkurat (badevekt). 45,3 kg. Kassene er bugd i tykk sponplate og godt med avstivinger. Disse har or tiden ikke basser som fungerer. Lurer på å putte de gamle bil subbene mine i kassene (Rockford Fosgate PWR-415).

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DC15 veier også 39 kg
    Jeg har ikke veid dem men på orginaleskene står det 39 kg. Men det er kansje med eskene i vekt? Er ikke sikker, men 45 kg veier dem ihvertfall IKKE!

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supronyl er vel kjølinga av diskanten? er ALU diskant på mk2 versionen iallefall. Størrste forskjellen på 1002/752 er vel et anna bass element, samt anna delefilter, samt plassering. 1002/752 har jo bassen helt klint opp til mellomtone. Lyd messig er det lite som skille mk2 og 1002/752 iallefall.
    Jeg leste det det i en av de gaaamle Hifi-Klubben avisene jeg hadde en gang i tida. Husker vel litt feil da. Jeg trodde domen var lagd av supronyl. Alu diskanten er uansett mye bedre enn den gamle versjonen synes jeg..

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er brosjyren til at serien ivertfall

Side 4 av 90 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •