Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 90 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1781
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Det jeg liker med di gamle CV seriene er at di andre elementene holder følge med bassene, noe som ikke holder mål nå til dags. Ellers syntes jeg verken DC-15/1515 er så sykt råe. Spiller høyt gjør dem Men dypbass er et problem.
    Og ikke si at jeg mangler effekt...
    Har ikke sagt du mangler effekt. Men har du prøvd dc15 på carvern? på ett skikkelig rom. Dypbassen i dc serien er jo helt grei. Har testet dc15 mot at100 og dc10 mot at40 og dcane vant klart og tydlig på både dypbass og trøkk. Og de spilte 10 ganger finere :grin:

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Har ikke sagt du mangler effekt. Men har du prøvd dc15 på carvern? på ett skikkelig rom. Dypbassen i dc serien er jo helt grei. Har testet dc15 mot at100 og dc10 mot at40 og dcane vant klart og tydlig på både dypbass og trøkk. Og de spilte 10 ganger finere :grin:
    Nei hørte bare DC-15 på en fest ei gang. Forsterker husker jeg ikke, så DC-15 har jeg ikke så veldig mye å si om egentlig. Derimot 1515.
    Hadde AT-100 rett før jeg gikk til innkjøp av 1515, og AT-100 spiller KLART dypere mener jeg!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei hørte bare DC-15 på en fest ei gang. Forsterker husker jeg ikke, så DC-15 har jeg ikke så veldig mye å si om egentlig. Derimot 1515.
    Hadde AT-100 rett før jeg gikk til innkjøp av 1515, og AT-100 spiller KLART dypere mener jeg!
    Dypere enn 1515? :lol: Ikke i nærheten engang. Det er ikke realistisk engang at 2 15" skal gå dypere enn 4 15" AT-100 går ikke dypere enn DC15 engang. Kanskje det høres sånn ut fordi de har en ganske treig bass. Og har selvølgelig litt røffere lyd.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dypere enn 1515? :lol: Ikke i nærheten engang. Det er ikke realistisk engang at 2 15" skal gå dypere enn 4 15" AT-100 går ikke dypere enn DC15 engang. Kanskje det høres sånn ut fordi de har en ganske treig bass. Og har selvølgelig litt røffere lyd.
    Selvfølgelig er det mulig. LS-12 spiller også dypere enn 1515. Har testa flere ganger. Tar på tester fra 50-10hz og da begynner bassene i 1515 å bevege seg kraftig før bassene i LS-12. Når den store bevegelsen kommer er vel pga at bassene ikke klarer å spille frekvensene om jeg ikke tar helt feil?
    1515 spiller med mere bass, men det betyr jo ikke at den spiller dypere...

Du påstod jo også at 1515 spiller dypere enn CLSC-215^^

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når den store bevegelsen kommer er vel pga at bassene ikke klarer å spille frekvensene om jeg ikke tar helt feil?
    Ja du kommer vel under tuning frekvensen da, og der er det lite og hente..

Har hatt LS12 selv før, og dem spilte imponerende dypbass!
    Likte lyden i dem godt!

Cerwin-: stemmer det at jeg har ikke hatt noe anna en de små denon blokkene på, men jeg bunna jo bassene med dem uten vrenging, og brente alt anna :lol: så jeg tror ikke at det er så fælt mye mer og hente jeg...

Men ifølge deg tar jeg fullstendig feil
    Jeg har reparert delefilterne med nye motstander, så får jeg vel få tak i nye element og da, og pøse på med effekt

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er det mulig. LS-12 spiller også dypere enn 1515. Har testa flere ganger. Tar på tester fra 50-10hz og da begynner bassene i 1515 å bevege seg kraftig før bassene i LS-12. Når den store bevegelsen kommer er vel pga at bassene ikke klarer å spille frekvensene om jeg ikke tar helt feil?
    1515 spiller med mere bass, men det betyr jo ikke at den spiller dypere...

Du påstod jo også at 1515 spiller dypere enn CLSC-215^^
    Jeg tok litt feil der ja. Tror 215 er stemt litt dypere enn 1515. Men trøkker mye mindre. Og har då en veldig treig og grøttete bass. Men uansett. At LS-12 går dypere enn 1515 har jeg lite tro på. Har hørt LS-15 og de gikk ikke så forferdelig dypt at det gjor noe. Det er kanskje den mest jalla serien til CV og dårligste i mine øyner.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok litt feil der ja. Tror 215 er stemt litt dypere enn 1515. Men trøkker mye mindre. Og har då en veldig treig og grøttete bass. Men uansett. At LS-12 går dypere enn 1515 har jeg lite tro på. Har hørt LS-15 og de gikk ikke så forferdelig dypt at det gjor noe. Det er kanskje den mest jalla serien til CV og dårligste i mine øyner.
    CLSC-215 trøkker litt mindre ja, men spiller KLART dypere.
    Bassen er også mere treig og grøtete det er jeg enig i. Der skal DC serien få masse skryt
    Syntes LS-serien er noe av det bedre til CV gjennom di siste årene jeg. Er en grunn til at jeg har beholdt mine LS-12 siden jeg var 12 år
    Liker lyden (fin til CV å være), størrelse og at man kan få så mye trykk ut av 2x12" er nesten utrolig syntes jeg! Har hatt oppe masse folk når jeg har spilt med LS-12 og di spør stadig om åssen subb jeg har til, noe som jeg ikke har Sprengte en bass i LS-12 for 1 års tid siden, men det var vel pga lite effekt (NAD C370 på høy spilling over lengre tid).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Ja du kommer vel under tuning frekvensen da, og der er det lite og hente..

Har hatt LS12 selv før, og dem spilte imponerende dypbass!
    Likte lyden i dem godt!
    Tuningfrekvensen til 1515 er 27hz faktisk. 1hz høyere enn 215. Det at de begynner å bevege seg tidligere har ingenting med at de ikke klarer å gjengi frekvensen. Tvertimot at elementene faktisk klarer å gjengi den og dessuten har de mye høyere følsomhet så det skal mindre til før de begynner å røre på seg. Så det er feil.
    Cerwin-: stemmer det at jeg har ikke hatt noe anna en de små denon blokkene på, men jeg bunna jo bassene med dem uten vrenging, og brente alt anna så jeg tror ikke at det er så fælt mye mer og hente jeg...

Men ifølge deg tar jeg fullstendig feil
    Jeg har reparert delefilterne med nye motstander, så får jeg vel få tak i nye element og da, og pøse på med effekt
    Du klarer så vidt å hente ut alt av DC15 med 2*218. Og de har en del mer effekt enn de monoblokkene der. Det har hørt selv. Med 2 brokoblet lab 1000 kan du makse dc15 fullstending. Har aldri hørt dc15 spille så rått før. Ikke engang med 2*218. Tror det var forsterkerclipping som gjor at du sprengte elementene på DCane dine. Ikke alltid like lett å høre som forvrenging fra høyttaleren. Vansklig å sei. Kan ivertfall sei en ting med sikkerhet. Dissa denon monoblokkene er ikke nok for å få maks ytelse ut av DC15.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CLSC-215 trøkker litt mindre ja, men spiller KLART dypere.
    Bassen er også mere treig og grøtete det er jeg enig i. Der skal DC serien få masse skryt
    Syntes LS-serien er noe av det bedre til CV gjennom di siste årene jeg. Er en grunn til at jeg har beholdt mine LS-12 siden jeg var 12 år
    Liker lyden (fin til CV å være), størrelse og at man kan få så mye trykk ut av 2x12" er nesten utrolig syntes jeg! Har hatt oppe masse folk når jeg har spilt med LS-12 og di spør stadig om åssen subb jeg har til, noe som jeg ikke har Sprengte en bass i LS-12 for 1 års tid siden, men det var vel pga lite effekt (NAD C370 på høy spilling over lengre tid).
    DC serien har en veldig stram bass ja. Og det kan då høres ut som de ikke går så veldig dypt. Men det gjør de på ett stort rom.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du klarer så vidt å hente ut alt av DC15 med 2*218.
    Tror ikke på deg i det hele tatt, før jeg hører det

Du vet, basselementet i AL1000 er oppgitt til å tåle 175 W rms, og ja det er kraftigere bygd enn DC elementet.
    Klart diskant og mellomtone skal ha sitt, men det er i bassområdet det meste av effekten går.
    Bra å ha headroom som sagt før, men disse effekt tallene du prater om er skyhøye i forhold til hva høytalerne tåler :-P

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ivertfall sei en ting med sikkerhet. Dissa denon monoblokkene er ikke nok for å få maks ytelse ut av DC15.
    Det kan jeg gå med på, men du prater om godt over dobbelt så mye effekt, og det har ingen hensikt. Det er et ganske simpelt 15" element vi prater om!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke på deg i det hele tatt, før jeg hører det

Du vet, basselementet i AL1000 er oppgitt til å tåle 175 W rms, og ja det er kraftigere bygd enn DC elementet.
    Klart diskant og mellomtone skal ha sitt, men det er i bassområdet det meste av effekten går.
    Bra å ha headroom som sagt før, men disse effekt tallene du prater om er skyhøye i forhold til hva høytalerne tåler :-P
    Så du mener at det CV har oppgitt er feil asså? Og jeg kan faktisk brekrefte at det er rett. Etter en god del testing. Men du kan jo tro hva du vil. Men synes ivertfall du burde høre DC15 skikkelig på noe med mer effekt før du sier sånt. Du snakker jo bare ut ifra noen få tester på denon blokkene dine.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har en kvalifisert formening om hvordan MA oberon 6.1 på nye CLS-15 burde bli? Er det tilstrekkelig for å dra høyttalerne FULLT ut?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Er det noen som har en kvalifisert formening om hvordan MA oberon 6.1 på nye CLS-15 burde bli? Er det tilstrekkelig for å dra høyttalerne FULLT ut?
    Det skulle den klare fint ja. Diskanten på CLSC tåler jo ingenting så du kan ikke skru så særlig høyt opp med den tilkoblet uten at den sprenger. Men det kan jo hende den tåler litt mer på CLS serien. Men du kan jo alltids koble den ut da :lol:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at det CV har oppgitt er feil asså? Og jeg kan faktisk brekrefte at det er rett. Etter en god del testing. Men du kan jo tro hva du vil. Men synes ivertfall du burde høre DC15 skikkelig på noe med mer effekt før du sier sånt. Du snakker jo bare ut ifra noen få tester på denon blokkene dine.
    Jeg skal sette dem i stad igjen, vær sikker

At diskanten tåler ingenting blir vel feil og si da, den spiller jo høyt! men ikke høyt nok til å holde følge med 2x15".

CLS har visstnok en forbedra diskant, så da burde vel den ialfall holde følge med en enkelt 15" skulle en tro ..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal sette dem i stad igjen, vær sikker

At diskanten tåler ingenting blir vel feil og si da, den spiller jo høyt! men ikke høyt nok til å holde følge med 2x15".

CLS har visstnok en forbedra diskant, så da burde vel den ialfall holde følge med en enkelt 15" skulle en tro ..
    At den er forbedret betyr ikke nødvendigvis at den tåler mer effekt. Men det hadde jo vør artig viss de gjor det. Hadde CV! brukt skikkelig delefilter. Skikkelig kabinett, diskant og mellomtone som klarer å holde følge med bassene kunne jeg faktisk vurdert å kjøpe CLS-215.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den er forbedret betyr ikke nødvendigvis at den tåler mer effekt. .
    En vet ikke nei ..
    Men at dem har gjort noe med den, burde jo i gå i den retning av at den tåler mer... CV burde være klar over problemet egentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En vet ikke nei ..
    Men at dem har gjort noe med den, burde jo i gå i den retning av at den tåler mer... CV burde være klar over problemet egentlig.
    Vet ikke helt om de bryr seg så mye. Med tanke på hvordan utvikling har gått i de siste årene.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt om de bryr seg så mye. Med tanke på hvordan utvikling har gått i de siste årene.
    å, du er så fælt negativ Cerwin-

Det må du ikke være, høytalerne spiller fortsatt rått til prisen!
    Husk at de gamle CV'ene kosta mye mer

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å, du er så fælt negativ Cerwin-

Det må du ikke være, høytalerne spiller fortsatt rått til prisen!
    Husk at de gamle CV'ene kosta mye mer
    Ikke noe mer enn hva du er mot gamle CV :grin: Sier bare fakta jeg. Og jeg er langt ifra den eneste her. Og andre plasser som syns det samme. De spiller helt greit. Men jeg betaler heller 10,000 for noe skikkelig. Enn 8000 for noe som er mye dårligere.

Side 39 av 90 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •