Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 90 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1781
    Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er til konrad: vær vennlig, Legg dette i cv tabellen:
    (HxBxD) 935 mm X 485 mm X 445 mm dette gjelder AT-100

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Og 600w i 4ohm er jo lite. Burde minst ha mer enn 2*218 viss du skal presse dem skikkelig.
    Mine 1515 får 1200rms. Føler at CLSC-215 tåler mindre. Der fikk jeg bassene til å vandre noe sinnsykt. Men subbene i 1515 har ikke den slaglengda da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NADKRAFT
    Dette er til konrad: vær vennlig, Legg dette i cv tabellen:
    (HxBxD) 935 mm X 485 mm X 445 mm dette gjelder AT-100
    Takk skal du ha! Runder opp i tabellen. Legger ut ny tabell om ikke alt for lenge...

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Takk skal du ha! Runder opp i tabellen. Legger ut ny tabell om ikke alt for lenge...
    Ingen årsak :grin:

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og 600w i 4ohm er jo lite. Burde minst ha mer enn 2*218 viss du skal presse dem skikkelig.
    Presse hva skikkelig ?

Vil det altså hjelpe å tilføre mer effekt, om bassene slår så langt at membranen revner med effekten som er der allerede ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Presse hva skikkelig ?

Vil det altså hjelpe å tilføre mer effekt, om bassene slår så langt at membranen revner med effekten som er der allerede ?
    Hehehe. Då er ivertfall elementet skadet. Har hatt forsterkere på over 1000w på DC-15 og spilt så høyt at man skulle tro elementet holdt på å hoppe ut. Og jeg har aldri i livet opplevd noe sånt.

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe. Då er ivertfall elementet skadet. Har hatt forsterkere på over 1000w på DC-15 og spilt så høyt at man skulle tro elementet holdt på å hoppe ut. Og jeg har aldri i livet opplevd noe sånt.
    Ganske vittig at vi diskuterte dette her akkurat nå, kameraten min spilte litt høyt i går, ikke med forvregning nei! For det tåles rett og slett ikke mer effekt ser det ut for

Det begynte plutselig og blafre og blåse av høytalern, dette er par nr.2 med basser i disse høytalerne etter dem første som det skjedde akkurat det samme med, som ble mata med Denon monoblokker!
    Og nei! det feilte ikke elementa noe som helst, det var helt iorden. Vi har spilt av støvhetta tidligere, men den limtes på igjen.

At du har hatt forsterker som kan yte "1000 watt" som du sier, betyr ikke at DC15 tar all den effekten, det vet du jo godt !!
    Begynner og lure på om de forsterkerne du bruker oppgir skikkelige jallawatt jeg ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske vittig at vi diskuterte dette her akkurat nå, kameraten min spilte litt høyt i går, ikke med forvregning nei! For det tåles rett og slett ikke mer effekt ser det ut for

Det begynte plutselig og blafre og blåse av høytalern, dette er par nr.2 med basser i disse høytalerne etter dem første som det skjedde akkurat det samme med, som ble mata med Denon monoblokker!
    Og nei! det feilte ikke elementa noe som helst, det var helt iorden. Vi har spilt av støvhetta tidligere, men den limtes på igjen.

At du har hatt forsterker som kan yte "1000 watt" som du sier, betyr ikke at DC15 tar all den effekten, det vet du jo godt !!
    Begynner og lure på om de forsterkerne du bruker oppgir skikkelige jallawatt jeg ?
    Lab watt er vel ikke jallawatt? :grin: Vet ikke helt hvordan han har fått til akkurat dette. Men har selv hørt al-1000 på 2*218. En del mer kraft en det som dere har på de høyttalerene der. Og vi har spilt på vrenge grensen uten at noe som dette har skjedd. Så dette tror jeg er bare bullshit. Eller så har dere rasset elementet og sprengt det. Går ikke ann å skade et element sånn fysisk fordi det ikke tåler effekten. Det er bare tull. Sikker på at der ikke var forvrenging? Virker ikke som dere har ører til å høre det sånn som dere driver å ødelegger element hele tiden. Såg bilder på profilen din også er visst ikke bare DC15 du klarte å sprenge?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lab watt er vel ikke jallawatt? :grin: Vet ikke helt hvordan han har fått til akkurat dette. Men har selv hørt al-1000 på 2*218. En del mer kraft en det som dere har på de høyttalerene der. Og vi har spilt på vrenge grensen uten at noe som dette har skjedd. Så dette tror jeg er bare bullshit. Eller så har dere rasset elementet og sprengt det. Går ikke ann å skade et element sånn fysisk fordi det ikke tåler effekten. Det er bare tull. Sikker på at der ikke var forvrenging? Virker ikke som dere har ører til å høre det sånn som dere driver å ødelegger element hele tiden. Såg bilder på profilen din også er visst ikke bare DC15 du klarte å sprenge?
    Visst går det an og skade et element fysisk som det der, det har jo akkurat skjedd der ser du vel! Det er ikke rørt med hendene, hadde vel vært lite vits og vist det da?
    Elementet prøver og slå lengre enn opphenget klarer, og dermed blir membranen belasta for den blir prøvd "vrengt", tretthetsbrudd oppstår, så revner det! Virker som membranen er ganske svak på disse AL bassene
    Nei vi spiller ikke med forvregning, det er fælt det .. og jeg driver ikke "sport" i å "sprenge" høytalere heller, de bassene der er noen gamle XL basser som jeg kjøpte, selgern pakka den ene bassen som var ødelagt oppi den andre, verste pakkinga jeg har sett :? så er det DC bassene mine som ligger der
    I tillegg til noen Vega series membraner, som hadde produksjonsfeil fra første dag, spidern revna

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visst går det an og skade et element fysisk som det der, det har jo akkurat skjedd der ser du vel! Det er ikke rørt med hendene, hadde vel vært lite vits og vist det da?
    Elementet prøver og slå lengre enn opphenget klarer, og dermed blir membranen belasta for den blir prøvd "vrengt", tretthetsbrudd oppstår, så revner det! Virker som membranen er ganske svak på disse AL bassene
    Nei vi spiller ikke med forvregning, det er fælt det .. og jeg driver ikke "sport" i å "sprenge" høytalere heller, de bassene der er noen gamle XL basser som jeg kjøpte, selgern pakka den ene bassen som var ødelagt oppi den andre, verste pakkinga jeg har sett :? så er det DC bassene mine som ligger der
    I tillegg til noen Vega series membraner, som hadde produksjonsfeil fra første dag, spidern revna
    Då må ivertfall det være en produksjons feil på de AL-1000 bassene. Som jeg sa. Har spilt på vrenge grensen på bass test hvor vi bunna bassene. Og det gikk helt fint. Ingenforvrenging eller noe. Har aldri hørt om lignende tilfeller utenom med en 12" stroker som fikk 6000w. Da revnet membranen på den :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte DC15 på et diskotek for lenge siden hvor de hadde 2 brokoblet lab 1000 på de. Spilte så sykt at folk trodde de brukte noen store PA høyttalere som hang på taket. Men de var frakoblet :wink: Sånn spilte de hele kvelden også. Hele lokalet stod i bevegelse. Det sier litt om hvor rått DC15 kan spille med nok effekt. Såg jo ut som Bassene skulle til å hoppe ut. Dette var rett og slett en syk opplevelse :grin:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. sweet. . Av og til lurer jeg også på om wooferen i mine AL1000 har tenkt seg ut en tur... sykt å se på. Men jeg bruker da å skru ned litt.. for å avverge uhell (som at de sprenges etc.. ).

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte DC15 på et diskotek for lenge siden hvor de hadde 2 brokoblet lab 1000 på de. Spilte så sykt at folk trodde de brukte noen store PA høyttalere som hang på taket. Men de var frakoblet :wink: Sånn spilte de hele kvelden også. Hele lokalet stod i bevegelse. Det sier litt om hvor rått DC15 kan spille med nok effekt. Såg jo ut som Bassene skulle til å hoppe ut. Dette var rett og slett en syk opplevelse :grin:
    Om ikke du overdriver litt av og til? DC-15 er ikke så vanvittig råe... Det er ikke CV 1515 heller. Råe er dem, men skal du ha en veldig syk opplevelse så holder det ikke med bare 1 par:P

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det spørs om ikke akkurat de DC15 du har hørt, tåler en mengde mer enn alle andre sine ? :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det spørs om ikke akkurat de DC15 du har hørt, tåler en mengde mer enn alle andre sine ? :grin:
    Hihi :grin: De var ikke så alt for gamle. Men fleste DC15 takler sånt. Om de ikke har blitt skikkelig rasset over lengre tid. Fleste som sprenger DC15 er fordi de har alt for små forsterkere på de osså tror de at de ikke tåler noe :-) På det diskoteket hadde de rimelig mye effekt. Og det spilte helt sykt for å være bare 2 15" :grin: Du gjør en dum feil når du undervurderer DC15 som du gjør. Virker ikke som du har hørt de så mange ganger. Nå snakker jeg om på nok effekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Om ikke du overdriver litt av og til? DC-15 er ikke så vanvittig råe... Det er ikke CV 1515 heller. Råe er dem, men skal du ha en veldig syk opplevelse så holder det ikke med bare 1 par:P
    De er vanvittig råe i forhold til anna CV når det gjelder disko. På 2 brokoblet lab 1000 så fikk de ivertfall lokalet i skikkelig bevegelse. Spilte så høyt at det rista i vindua og veggplatene. Låg på vrenge grensa hele kvelden uten antydning til forvrenging i det hele tatt.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hihi :grin: De var ikke så alt for gamle. Men fleste DC15 takler sånt. Om de ikke har blitt skikkelig rasset over lengre tid. Fleste som sprenger DC15 er fordi de har alt for små forsterkere på de osså tror de at de ikke tåler noe :-) På det diskoteket hadde de rimelig mye effekt. Og det spilte helt sykt for å være bare 2 15" :grin: Du gjør en dum feil når du undervurderer DC15 som du gjør. Virker ikke som du har hørt de så mange ganger. Nå snakker jeg om på nok effekt.
    høhø har ikke cv_marius hørt dc15 mange ganger :P han har jo hatt sine dc15 i ganske mange år.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er vanvittig råe i forhold til anna CV når det gjelder disko. På 2 brokoblet lab 1000 så fikk de ivertfall lokalet i skikkelig bevegelse. Spilte så høyt at det rista i vindua og veggplatene. Låg på vrenge grensa hele kvelden uten antydning til forvrenging i det hele tatt.
    Det jeg liker med di gamle CV seriene er at di andre elementene holder følge med bassene, noe som ikke holder mål nå til dags. Ellers syntes jeg verken DC-15/1515 er så sykt råe. Spiller høyt gjør dem Men dypbass er et problem.
    Og ikke si at jeg mangler effekt...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    høhø har ikke cv_marius hørt dc15 mange ganger :P han har jo hatt sine dc15 i ganske mange år.
    På små denon monoblokker tydligvis. Ikke akkurat det rette på DC15. Har hørt på DC15 siden jeg var 10år jeg :grin:

Side 38 av 90 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •